Visa fullständig version : tips på bra nedre bröst övningar
Jag har märkt att mitt nedre bröst inte är en utav mina starkaste sidor och de beror på att jag har dels glömt att öva den för jag är rätt ny till gym och sånt så i början tänkte jag inte på att man skulle göra övningar så att hela bröstet hade blivit tränat men då undrar jag iallafall om ni har några bra övningar som targetar nedre bröst? Skulle verkligen behövas nu när jag försöker stärka den svaga punkten! mvh Max
svenbanan
2019-07-09, 00:31
Dips borde rimligtvis ta rätt bra på nedre delen av bröstmusklerna (eftersom det ju är en pressövning där man i princip pressar snett nedåt).
Andra alternativ är väl decline bänkpress (eller hantelpress). Det blir ju också en pressrörelse som är snett nedåt.
Dips borde rimligtvis ta rätt bra på nedre delen av bröstmusklerna (eftersom det ju är en pressövning där man i princip pressar snett nedåt).
Andra alternativ är väl decline bänkpress (eller hantelpress). Det blir ju också en pressrörelse som är snett nedåt.Framåtlutad dip tänker jag.
Diomedea exulans
2019-07-09, 14:57
Kör brygga i bänkpressen.
Kör brygga i bänkpressen.
Detta! Kör du en plan press med ett säkert utförande, dvs, med skuldrorna ihop och ned så blir det en brygga som gör det till en lätt nedåtlutande press, och till skillnad från en nedåtlutande bröstpress där du sänker ryggstödet så riskerar du inte att drabbas av en cervikal dissektion som i sin tur kan orsaka en hjärninfarkt.
Mitt första inlägg.
Kände att jag var tvungen att regga mig här o nu.
Det är så mycket läsning om övre, mellersta o nedre bröstmuskel.
Gör som jag, få extrem ryggvärk i typ 4-5 månader o vara tvungen o lägga all styrketräning åt sidan.
Sen gör du som jag gjorde i går, bänka 7 set med 5 tior o dom andra två till fail.
Fy fan,har träningsvärk i alla delar av bröstet.
Mest upptill,varför lutande press?
Menar mest att träningsvärken säger väl var det tar någonstans.
Mest upptill,varför lutande press?
Det är ett bra alternativ för folk som inte kan eller vill utföra axelpressar, då det tränar axlarnas främre huvuden väldigt bra, dock brösten som helhet mindre ju högre lutning man har, så om det är bröst man är ute efter så är plana pressar bättre.
Sicket bra svar. Har sökt i multum med forum om bröstträning.övre,undre o allt vad det kallas.
Så fick jag svaret i mitt första inlägg här.
Det är ett bra alternativ för folk som inte kan eller vill utföra axelpressar, då det tränar axlarnas främre huvuden väldigt bra, dock brösten som helhet mindre ju högre lutning man har, så om det är bröst man är ute efter så är plana pressar bättre.
Jag tycker också att det är ett bra komplement till bänkpress med brygga, för att träffa övre delen av pectoralis. Jag personligen känner också att det sliter mindre, kanske för att jag kör med lättare vikter i de lutande.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.