handdator

Visa fullständig version : Besvärliga människor

Läskeblask
2019-06-24, 18:45
Funderar nu på om jag skall gå berzerk eller hålla mig lugn. Min tjej och hennes ex har sitt hus till salu. Brunnspumpen gick sönder och de fick offert på 25000 för jobb+pump. Jag jobbar inom branschen och fick en helt ny pump gratis som bonus. Jag fixade en kompis att hjälpa mig för 500 spänn. Jag sade till tjejen att du får begära den summan hon bill av honom och det var 3500. Nu säger idioten att han inte tänker betala om han inte får räkning och dessutom hittar han själv pump för samma pris. Konstigt för billigaste jag hittade av samma modell var 12000.
Jag och min kompis fick inte installera den för jag troligtvis stjäl nånting. Trots vi inye ens behöver gå in i huset.

Såna här grejjer kommer det hela tiden. Oftast inte så radikala men endå. Jag har hållit mig utanför. Det värsta är att tjejen lider. I vanligt fall hade jag hoppat i bilen och kört dit direkt för att söka tillbaka skiten men det betyder att tjejen måste betala en stor summa då dom måste skaffa ny maskin nån annanstans.

Bör jag bara vara tyst och installera den få han flyttat om 2 veckor och vi flyttat dit eller "kräva" betalning? Ärligt sagt så blur det stryk snart orkar inte se när tjejen lider

JamesD
2019-06-24, 18:51
Jag vill slå din svenskalärare

ceejay
2019-06-24, 18:55
Jag vill slå din svenskalärare

Oklart om du baitar en "svensklärare" korrektion eller inte.

baggard
2019-06-24, 19:05
Det luktar väldigt mycket WT om hela den här historien.

Lycka till!

Läskeblask
2019-06-24, 19:40
Ok. Nå sett till många andra så är min svenska ok om man tar i beaktande att mitt modersmål är finska. WT? Det vet jag ej. Enligt mig själv så är jag väl rätt "normal". Ärligt sagt så är jag hellre en wt än en kladdkaka-hipster som skriver i "vilken kökskniv är bäst-tråden"*hug*
Tråden uppstod i följd av ett litet utvrott i min skalle.

Min situation är dock väldigt lik många andras. Skillsmässor blir det rätt ofta fult spel och det är jävligt att följa med vid sidan om, särskilt när man själv blir indragen.
Ber om ursäkt för att jag inte lade mer tid på ordval och uppläggning av meningar

ceejay
2019-06-24, 19:45
Har en bekant som skiljdes från sin dude efter en herrans massa år. Sakerna jag har hört är inte nådiga. Episkt psykfall om vi säger så. Var kaos innan huset till slut blev sålt.

rooz
2019-06-24, 19:47
Skriv äktenskapsförord eller ordna andra papper. Blir det inte så mycket tjat när det väl separeras..

Lafayette
2019-06-24, 19:48
Låter som han behöver tryckas till ordentligt. Jag kan ta ett snack med honom.

Läskeblask
2019-06-24, 19:50
Har en bekant som skiljdes från sin dude efter en herrans massa år. Sakerna jag har hört är inte nådiga. Episkt psykfall om vi säger så. Var kaos innan huset till slut blev sålt.

Jag erkänner att jag inte var direkt trevlig när jag skillde mig men förstod att jag inte vinner nåt på att göra scener och vara otrevlig. I detta fall tog jag det lite personligt också då jag endå lagt ut tid, förhandlat på jobbet och betalat för installation. Endel har väl sina principer att det inte bara går att ge oavsett om man sparar +10 000.

VoDaresVins
2019-06-24, 20:36
Tänker bara högt nu. Ifall han känner sig lämnad och du är jäveln som tog hans plats så ser han kanske rött så spelar ingen roll vad du skulle göra så vill han inte veta av det.

delta_mats
2019-06-25, 00:15
Om han hittade en pump till samma pris som dig är det väl ok. Låt tjejen din betala hälften av den då. Sälj den du fixat.

Sarco
2019-06-25, 01:02
Mina 2 cent:

Ge pumpen till din tjej och håll dig sen så långt borta du kan från deras separation. Fokusera på din och hennes framtid. Låt tjejen hantera det här själv (ja, du får ju lyssna på henne om det men engagera dig inte i något praktiskt. Det blir inte bra.)

Och -1 till WT-kommentaren. Varför, liksom?