kiim
2019-06-22, 19:42
Hej, jag har alltid tränat på ett eller annat där sedan jag var i yngre tonåren. I början mycket klassiska friskis&svettis-pass och på senare år även styrketräningen. Idag blandar jag både pass och gymmet. Jag älskar gymmet, mår bra av att göra av med energi där. Däremot kan jag inte så mycket. Tyvärr blir det inte så många pass i veckan. Högst två. Jag är småbarnsförälder och bor en bra bit ifrån gymmet, försöker gå mycket promenader/springa för att ändå få träna. Men det jag funderat mycket på senare är om jag på något vis borde ta det till nästa nivå. Om det ens är möjligt. Jag menar jag tränar och gör det nog hyfsat bra men lägger inte jättemycket energi på vad jag äter. Därav händer det inte så mycket mer. Men jag vet heller inte vad som borde hända, hur jag ska gå tillväga och vad jag ska göra. Visst hade det varit fantastiskt att få känna sig vältränad och fin även om man är en trött småbarnsmorsa. Men att träna mer i dagsläget reder jag inte ut. Har funderat på att köpa hem en skivstång/vikter och ha hemma. Men det är ju gymmet som sådant jag älskar, det är där jag får något gjort. Det blir inte riktigt samma grej hemma.
Under min graviditet tränade jag fram till förlossningen. Jag tror det hjälpte mig att komma tillbaka. Men kroppen ändrar sig ju och jag vet att jag vill göra likadant nästa gång jag blir gravid men är rädd att det inte kommer funka lika lättvindigt då. När man har fler att ta hänsyn till. Men jag vill i alla fall inte kunna skylla på mina graviditeter om tio år när jag eventuellt har några fler kilon. Jag vill kunna säga att ”se här, man kan faktiskt träna vettigt och ha små barn”.
Vet inte riktigt vad jag vill ha hjälp med. Kanske råd om hur man ska resonera. Ska jag lalla på såhär och bara göra mina pass och vara nöjd med att jag blir av med energi. Eller ska jag göra något vettigare när jag ändå lägger tid på att träna det jag ändå gör. Är det någon som ens förstår min fråga? Tack på förhand i så fall. :)
Under min graviditet tränade jag fram till förlossningen. Jag tror det hjälpte mig att komma tillbaka. Men kroppen ändrar sig ju och jag vet att jag vill göra likadant nästa gång jag blir gravid men är rädd att det inte kommer funka lika lättvindigt då. När man har fler att ta hänsyn till. Men jag vill i alla fall inte kunna skylla på mina graviditeter om tio år när jag eventuellt har några fler kilon. Jag vill kunna säga att ”se här, man kan faktiskt träna vettigt och ha små barn”.
Vet inte riktigt vad jag vill ha hjälp med. Kanske råd om hur man ska resonera. Ska jag lalla på såhär och bara göra mina pass och vara nöjd med att jag blir av med energi. Eller ska jag göra något vettigare när jag ändå lägger tid på att träna det jag ändå gör. Är det någon som ens förstår min fråga? Tack på förhand i så fall. :)