handdator

Visa fullständig version : Tänker bara på mat

Deffmax
2019-06-16, 23:34
Hej! nu är det ju så att min deff är över men jag har inte kunnat träna på ett par dagar för jag har blivit förkyld och dragit mig på en ordentlig hosta! så då tänkte jag att jag äter Deff mat eller iallafall håller mig på typ den kalori nivån jag hade medans jag deffade. Men med det sagt har jag stöttt på ett problem eftersom jag inte har så många vänner brukar jag inte vara med folk på dagarna utan jag brukar oftast träna och gå till skolan men nu när det är sommarlov plus att jag inte kan träna tills jag blir frisk så är det ända jag gör att kolla videos på nyttiga/protein bak man kan göra och sen baka dem (gillar att baka) men då är ju problemet att jag äter upp det och så blir det för mycket till slut och om jag försöker sluta tänka på mat funkar det inte har testat det mesta men om ni har några tips eller något låg kalori/bra macros som tar lång tid att äta så skriv gärna dem ursäktar för att jag kanske skrev onödigt mycket :)

skunkvid
2019-06-17, 00:52
Finns det inte risk att man förlorar muskler om man ligger på kaloriunderskott utan att träna samtidigt? M.a.o. kanske du ska försöka ligga på balans istället för underskott medans du är förkyld.

Diomedea exulans
2019-06-17, 06:43
Vräk i dig gurka, morötter, minimajs och selleri, t ex.

Deffmax
2019-06-17, 09:29
Finns det inte risk att man förlorar muskler om man ligger på kaloriunderskott utan att träna samtidigt? M.a.o. kanske du ska försöka ligga på balans istället för underskott medans du är förkyld.

Aha jo det lät ju faktiskt rätt logiskt!

Deffmax
2019-06-17, 09:30
Vräk i dig gurka, morötter, minimajs och selleri, t ex.

Har testat celeri nog det vidrigaste jag någonsin ätit så himla stark smak men ska testa det andra!