handdator

Visa fullständig version : Extra tuggumi under deff

Deffmax
2019-06-04, 22:35
Tja! har börjat tugga massa tuggumi (extra äpple smak) men när jag gör det blir min mage väldigt uppsväld det påverkar inte mig så att jag får sämre träningspass och sånt men undrar om det skulle kunna ha någon annan påverkan som försämrar min deff att jag går runt och är uppsväld ofta gör inte mig så mycket eftersom jag kommer sluta tugga så mycket tuggummi när deffen är slut men undrar om det kan förstöra på något annat vis? mvh // Max *drool*

vicarious
2019-06-05, 07:05
Nej det gör inget. Det är troligtvis sockeralkoholer som gör dig uppblåst.

Pepz
2019-06-05, 09:21
Nej det gör inget. Det är troligtvis sockeralkoholer som gör dig uppblåst.

det och att många sväljer mycket luft när de går runt med tuggumi i munnen

geoff
2019-06-05, 10:42
Tja! har börjat tugga massa tuggumi (extra äpple smak) men när jag gör det blir min mage väldigt uppsväld det påverkar inte mig så att jag får sämre träningspass och sånt men undrar om det skulle kunna ha någon annan påverkan som försämrar min deff att jag går runt och är uppsväld ofta gör inte mig så mycket eftersom jag kommer sluta tugga så mycket tuggummi när deffen är slut men undrar om det kan förstöra på något annat vis? mvh // Max *drool*
*Syntax error*

Aryt
2019-06-05, 19:42
Jag har läst att tuggningen triggar kroppen till att gå över till fettlagringsläge, så att den lagrar in maten till fett istället. Typ att den tror att du äter för att du tuggar vilket via signaler skapar fettlagring.

King Grub
2019-06-05, 20:41
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1038/oby.2011.336