Visa fullständig version : Någon som varit i Gdansk?:D
PKtarzan
2019-05-11, 20:30
Ska till Gdansk V.30 med några polare och tänkte egentligen bara kolla om någon varit där förut och kan komma med lite tips på vad man kan hitta på och se, äta och dricka när man väl är där? Kommer väl bli en hel del supande såklart då priserna där tillåter detta :laugh: Vi tänker nog även dra upp till Sopot och hänga vid stranden och i den staden någon/några av dagarna! Kom gärna med lite platser tips på barer, resturanger, klubbar eller bara allmänna platser ni anser att man inte borde missa när man väl är i Gdansk!:)
Mvh! Hade BÄST!
Gdansk är fantastiskt men Sopot är mindre av en turistfälla. Inte för att Gdansk är en stor turistfälla men i Sopot får du mer för pengarna vad gäller mat och dryck. Gdansk är kanske 50% dyrare, men när vi snackar Polen så är det fortfarande på en riktigt billig nivå.
Om du tar bil/taxi från Gdansk mot Sopot så kommer det efter ca 20 minuter en bensinmack på högersida. Parkera där och käka middag på restaurangen som ligger vid bensinmacken.
Kanonkäk, Helt seriöst
Diomedea exulans
2019-05-11, 21:58
Jag var där i gymnasiet en gång men kommer inte ihåg några uteställen eller så. Men gatorna och husen var sjukt vackra!
Varit där flera gånger. Även om Sopot är turistigt som få så rekommenderar jag er att åka dit. Stranden är faktiskt riktigt fin, en lång trevlig pir att gå ut på mitt på stranden, och en kompakt gata proppad med restauranger och barer/klubbar.
Försöker komma på något speciellt.. men svårt på rak arm just nu.. brukade mest gå från restaurang till restaurang och äta eftersom det var så billigt. Blir bara dyrare och dyrare där för varje år som går med alla turister dock. Men fortfarande rätt ok!
Nåt ni kan göra är ju att ta en resa till en skyttebana och panga lite ak47, glock och annat kul. Sånt som man inte kan göra i Sverige.
Sist jag var där så fanns Uber och det kostade knappt något alls att åka runt halva staden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.