handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag göra efter ett långt uppehåll?

KralligK
2019-04-08, 14:21
Tränar året runt vanligtvis och sköter min kost. Men nu har jag varit borta från träningen ca 3 månader. Ätit dåligt under den här tiden. Varit mycket sängliggande. Softat i soffan. Inte gjort ett skit typ. Inte ens arbetat (arbetslös).

Jag har blivit fetare och tappat muskelmassa. Tänker att jag ska börja deffa och träna som vanligt. Kan muskelminnet fixa tillbaka mina gamla gains samtidigt som jag deffar och tappar fett?

Ska säga att jag är relativt nöjd med min muskelmassa allt som allt. Om jag har en cm mindre armmått gör mig inte så mycket. Det viktiga för mig är att komma i någorlunda form men samtidigt vill jag inte se ut som en räka heller. Det är ju sommar snart :kinky:

Analbumcover
2019-04-08, 21:35
3 månader är inte en lång tid enligt mig. Är du ens säker på att du förlorat något vidare mängd i muskelmassa?

Kom själv tillbaka efter några års uppehåll, tränade som innan men såklart med mycket lägre vikter, inte säker på kaloriintaget i början men det gick bra att bygga muskler och minska fett% iaf.

Om du räknar kalorier så skulle jag ha ätit runt balans eller lite över i någon vecka och sen deffa, för att vara säker, skönt att komma tillbaka snabbt, ifall du nu har förlorat någon betydande mängd styrka/massa.

Bob90
2019-04-08, 21:53
3 månader är inte en lång tid enligt mig. Är du ens säker på att du förlorat något vidare mängd i muskelmassa?

Ptja, beror ju på vad man gör. Är man i princip stillasittande i 3 månader kan man nog tappa en del muskelmassa.

Däremot innebär det ju inte att man inte kan komma tillbaka förhållandevis snabbt.