handdator

Visa fullständig version : vad äta efter deffarpass?

bmwjohan
2004-05-12, 07:13
hejsan

jag undrar vad man ska äta efter att man har kört fettförbrännarpass på morgonen. jag kör alltid mina fettförbrännarpass innan jag äter frukost. jag tar bara en proteindrink och kaffe innan jag drar ut och deffar.

jag har tre olika deffpass jag kör.

1. slöpasset. jag går i rätt högt tempo i 50 minuter

2. golfpasset. jag spelar 18 hål golf. det tar ungefär 1 tim 45 minuter och känns rätt rejält slitit. man går runt en mil ungefär och min golfvagn rullar rätt dåligt så jag uppskattar att jag får ca 30 slag högre puls när jag drar den än när jag går utan golfvagn.

3. konditionsdeffpasset. först rollerblade i hårt tempo i 15 min. sen intervallträning med steppmaskin i 5*5 min med sittuppmaskin imellan. sen 15 min rollerblade igen i hårt tempo.

som det är nu äter jag 5 dl lättfil med 4dl havregryn och lite proteinpulver till frukost. jag dricker även vinäger innan.

jag har även provat att käka 4dl havregrynsgröt med minimjölk och proteinpulver til och jag får samma resultat på båda dessa frukostar.

min fråga är om dessa frukostar är bra efter mina deffarpass, eller borde jag kanske äta några rostmackor för att få riktigt snabba kolhydrater när jag har kört pass nr 2 och 3? särskilt 3 som är väldigt jobbigt. på pass tre ligger pulsen mellan 130-170 hela tiden under kanske 1tim 20 min.

jag vill ju bli så deffad som möjligt men jag vill behålla mina muskler också.

supremo
2004-05-12, 08:17
Tränar du konditionsträning på morgonen före frukost bör du äta en rejäl frukost med protein, kolhydrater och fett (som vanligt) efter...

Efter de mer intensiva passen kanske snabbare kolhydrater vore på sin plats, men att köra intensiva pass på tom mage är ju ingen toppidé...

bmwjohan
2004-05-12, 08:50
Originally posted by supremo
Tränar du konditionsträning på morgonen före frukost bör du äta en rejäl frukost med protein, kolhydrater och fett (som vanligt) efter...

Efter de mer intensiva passen kanske snabbare kolhydrater vore på sin plats, men att köra intensiva pass på tom mage är ju ingen toppidé...

nej jag vet att det inte ska va så där jättebra att köra kondition på tom mage, men jag kan inte direkt märka att jag tappar nå mer muskler för att jag kör lite hårdare. man kanske tappar lite extra i början men sen vänjer sig kroppen på något sätt.

King Grub
2004-05-12, 09:21
min fråga är om dessa frukostar är bra efter mina deffarpass, eller borde jag kanske äta några rostmackor för att få riktigt snabba kolhydrater när jag har kört pass nr 2 och 3? särskilt 3 som är väldigt jobbigt. på pass tre ligger pulsen mellan 130-170 hela tiden under kanske 1tim 20 min.

Du kan definitivt äta snabbare kolhydrater efter trean. Överhuvudtaget är dina frukostar ganska dåliga; bara mjölk och gryn är en tämligen dåligt komponerad måltid.

bmwjohan
2004-05-12, 09:25
Originally posted by King Grub

Du kan definitivt äta snabbare kolhydrater efter trean. Överhuvudtaget är dina frukostar ganska dåliga; bara mjölk och gryn är en tämligen dåligt komponerad måltid.

jag blandar i vassleprotein i mjölken/filmjölken också.

ok då kan jag äta nån rostmacka också då, men vad är det som är dåligt med frukosten? kan du inte komma med något förslag?
jag vill ju bli en deffad biff :D

King Grub
2004-05-12, 09:35
Äh - den är väl okej... men du förlorar ju inte direkt något på att få i dig fler näringsämnen; några ägg och någon frukt, t ex. Så länge du håller energiintaget på den nivå du strävar efter är det bara fördelar om du får i dig näring från fler källor än bara gryn och mjölk. Det är ingen komplett måltid, vitamin- och mineralmässigt, i alla fall.

bmwjohan
2004-05-12, 09:37
Äh - den är väl okej... men du förlorar ju inte direkt något på att få i dig fler näringsämnen; några ägg och någon frukt, t ex. Så länge du håller energiintaget på den nivå du strävar efter är det bara fördelar om du får i dig näring från fler källor än bara gryn och mjölk. Det är ingen komplett måltid, vitamin- och mineralmässigt, i alla fall.

ok men jag kan blanda i ett ägg i filen och käka ett äpple också så borde det bli rätt ok då.

sen dricker jag alltid en c-vitamin brus till frukosten också. det glömde jag skriva.

supremo
2004-05-12, 10:14
Originally posted by bmwjohan

ok men jag kan blanda i ett ägg i filen och käka ett äpple också så borde det bli rätt ok då.

sen dricker jag alltid en c-vitamin brus till frukosten också. det glömde jag skriva.

Blanda ett ägg i filen, hur smakar det egentligen?

bmwjohan
2004-05-12, 10:25

vill man bli fin får man lida pin :bpump:

King Grub
2004-05-12, 10:26
Varför äta något man tycker smakar illa? Hur lång tid tar det att koka ägg? Och inte behöver man stå och titta på kastrullen heller.

bmwjohan
2004-05-12, 10:35
Varför äta något man tycker smakar illa? Hur lång tid tar det att koka ägg? Och inte behöver man stå och titta på kastrullen heller.

jag vet faktiskt inte hur det smakar om man blandar ett ägg i filen, men jag tror inte att det är så farligt.

jag har provat att blanda ett ägg i havregrynsgröten och det känns inte alls på smaken

Simon
2004-05-15, 13:45
är väl lika att koka ägget medans du äter resterande frukosten?
så gör iaf jag ;) slänger i äggen, kokar gröten, äter gröten och vipps så var ägget klart :eating:

stocktown
2004-05-15, 16:29
Originally posted by bmwjohan

ta en apelsin istället mkt bättre!

Bokrea
2004-05-16, 19:00

Ägg smakar inget! brukar ha i en hel i glaset med funlight :D

Fartman
2004-05-16, 21:43
Originally posted by Bokrea

Ägg smakar inget! brukar ha i en hel i glaset med funlight :D

vissa härinne skulle nog äta bajs om det var bra näringsvärde på det!

Bokrea
2004-05-17, 17:28
Originally posted by Fartman

vissa härinne skulle nog äta bajs om det var bra näringsvärde på det!

Jag råkade äta mina bestik häromdagen. men tydligen ska det vara rikt på Järn... :D

/har alltid lite metallspån i gröten