Visa fullständig version : Kaloriräknar-app
FairtradeDave
2019-03-04, 15:31
Tjo.
Jag letar efter efter alternativ till MyFitnessPal då jag tröttnat på att div produkter/råvaror ligger inlagda med konstiga näringsdeklarationer som gör scaningsfunktionen helt värdelös.
Letar efter en app där jag själv kan regga de produkter jag använder och ha min egen databas, där jag vet att allt stämmer överens med livsmedlets/förpackningens näringsdekleration.
Runt 2013 använde jag någon hemsida för detta och som även hade en träningsdagbok; vars namn jag inte kommer ihåg. Vill minnas att den tjänsten var populär här också.
Alla tips uppskattas.
TheDoctor
2019-03-04, 16:50
Ingen app men jag använder matkalkyl.se för att logga min mat. Där finns databaser men också möjlighet att lägga in själv. Väldigt lätt att använda.
Tjo.
Jag letar efter efter alternativ till MyFitnessPal då jag tröttnat på att div produkter/råvaror ligger inlagda med konstiga näringsdeklarationer som gör scaningsfunktionen helt värdelös.
Letar efter en app där jag själv kan regga de produkter jag använder och ha min egen databas, där jag vet att allt stämmer överens med livsmedlets/förpackningens näringsdekleration.
Runt 2013 använde jag någon hemsida för detta och som även hade en träningsdagbok; vars namn jag inte kommer ihåg. Vill minnas att den tjänsten var populär här också.
Alla tips uppskattas.
Hette den inte shapeup som blev Lifesum och i den svängen ganska dålig. De kanske har gjort den bättre igen...
Hette den inte shapeup som blev Lifesum och i den svängen ganska dålig. De kanske har gjort den bättre igen...
Den är OK idag men utan desktop-version vilket är en deal-breaker för mig. Jävla tjöt om att köpa premium är det också.
Kör på FatSecret nuförtiden. Tycker den passar ditt ändamål bra, lätt att bygga upp en "egen" databas.
Den är OK idag men utan desktop-version vilket är en deal-breaker för mig. Jävla tjöt om att köpa premium är det också.
Kör på FatSecret nuförtiden. Tycker den passar ditt ändamål bra, lätt att bygga upp en "egen" databas.
Ja man kanske får kolla in den. Myfitnesspal tjatar mer o mer om premium med.
TheDoctor
2019-03-05, 21:40
Ska sägas att matkalkyl.se se är helt gratis och ingen reklam. Funkar i din webläsare på telefonen. Rekommenderar den starkt. Den har alla funktioner man behöver i mitt tycke.
Roedspetta
2019-03-05, 21:55
Lifesum.
Där kan du lägga in egna.
Använder MyFitnessPal Premium, fungerar utmärkt - Lagar själv hela tiden och lägger in samt de ställen jag äter ute på ligger redan i databasen. Nu bor jag i Canada och den kanske används mer här.
vicarious
2019-03-25, 12:03
Ska sägas att matkalkyl.se se är helt gratis och ingen reklam. Funkar i din webläsare på telefonen. Rekommenderar den starkt. Den har alla funktioner man behöver i mitt tycke.
Testat denna sida lite nu. Verkar smidig men stör mig på en sak. När man lägger in egna livsmedel får man inte ange energimänden per 100g utan enbart makro/mikronutrienterna. Den utgår från siffrorna 4 kcal för protein och kolhydrat och 9 kcal för fett samt 7 kcal för alkohol vilket är genomsnittssiffror.. Den räknar inte energi från fibrer överhuvudtaget, vilket kan bli ett problem. Samma med sockeralkoholer.
Lifesum.
Där kan du lägga in egna.
Lifesums app är helt OK förutom en grej som stör mig. Att man inte ens kan se en sån enkel sak som sitt totala proteinintag utan att köpa premium. Det står bara om man är över eller under sitt mål. Verkar vara omöjligt att bli av med sitt "mål" och bara bokföra vad man äter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.