Visa fullständig version : Blodgivning och träning: så påverkas din träning av att ge blod och plasma
King Grub
2019-03-01, 11:57
https://www.styrkelabbet.se/blodgivning-och-traning-sa-paverkas-din-traning-av-att-ge-blod-och-plasma/
Stan Carley
2019-03-05, 09:43
Är det här en tråd om blodgivning eller är det bara reklam för SL?
Om det är en tråd om blodgivning så har jag några funderingar.
Jag "blev bög" för drygt ett år sedan och fick då veta att mitt blod inte längre var intressant för blodgivningen.
Jag har nu "slutat vara bög" och funderar på om jag skulle börja igen.
Vad säger reglerna är det "en gång bög alltid bög"?
Kanske smidigast att gå dit och fråga efter jobbet :)
Är det här en tråd om blodgivning eller är det bara reklam för SL? Om det är en tråd om blodgivning så har jag några funderingar.
Jag "blev bög" för drygt ett år sedan och fick då veta att mitt blod inte längre var intressant för blodgivningen.
Jag tror tyvärr det är så att om man en gång haft sexuellt umgänge med en annan man så får man aldrig mer ge blod. Du får helt enkelt dra en vit lögn för allmänhetens bästa! Det är inte som om någon kan kolla upp det :laugh:
Vincente
2019-03-05, 19:07
Har för mig att gränsen dras vid 1 år, så lär vara fritt fram.
Anton Fräs
2019-03-05, 19:10
https://www.rfsl.se/verksamhet/halsa-sexualitet-och-hiv/blodgivning/
ventilation
2019-03-06, 08:18
Finns det någon fördel med att donera blod/plasma? Har för mig jag läst någonstans att det typ är bra att "rensa ut" det gamla för att producera nytt och fräscht? Eller handlade det om att blodet blir tjockt om man inte "tömmer sig"?
Nu menar jag fördelar för ens egna kropp, finns uppenbarligen andra fördelar med detta.
Finns det någon fördel med att donera blod/plasma? Har för mig jag läst någonstans att det typ är bra att "rensa ut" det gamla för att producera nytt och fräscht? Eller handlade det om att blodet blir tjockt om man inte "tömmer sig"?
Nu menar jag fördelar för ens egna kropp, finns uppenbarligen andra fördelar med detta.
Låter lite som att du snubblat över en medicinbok från medeltiden :)
Men skämt åsido så finns det väl inga hälsofördelar med att tappa blod om det inte är så att du lider av någon åkomma som tex för högt antal röda blodkroppar.
Ladugårdsdörr
2019-03-06, 15:22
Om det varit en väldans trafik i Mumindalen kanske det kan vara lämpligt att köra Stora Kontrollen - om inte för ditt eget bästa?
Stan Carley
2019-03-06, 16:12
Om det varit en väldans trafik i Mumindalen kanske det kan vara lämpligt att köra Stora Kontrollen - om inte för ditt eget bästa?
Hahaha :laugh:
Kondomer brukar skydda ungefär lika bra mot sjukdomar oavsett könstillhörigheten på den som blir påpälsad så det är nog lugnt cofffee
Diomedea exulans
2019-03-06, 16:16
Finns det någon fördel med att donera blod/plasma?
Konstantin Konstantinov (vila i frid) påstår det:
Vx378d8UySA?t=109
Fuck, jag vet inte hur man gör så att videoklippet ska dyka ypp vid en viss tidpunkt, men kolla 1:49.
Konstantin Konstantinov (vila i frid) påstår det:
Vx378d8UySA?t=109
Fuck, jag vet inte hur man gör så att videoklippet ska dyka ypp vid en viss tidpunkt, men kolla 1:49.
Hög kroppsvikt och/eller spännande testosteronnivåer kan göra en del med blodet, så i hans och många andras fall är det nog en fördel. Om man är 65kg vegan så är det nog kanske inte lika givande
De gånger jag har blivit tappad på 3-4 dl så känner jag mig mer pigg och fräsh dagen efter. Det är mycket möjligt att det är inbillning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.