Visa fullständig version : Sover ni naken?
Lafayette
2019-02-23, 19:32
Jag förstår mig inte på dessa människor. Det är något perverst med att vara så bekväm i sin nakenhet. Så tänkte jag först, men med tanke på hur vanligt det verkar vara får jag väl acceptera det.
Vad sover ni i?
Ibland, känns skönt och fritt
Lipservice
2019-02-23, 19:36
När barnen inte är hemma sover jag alltid naken. Så mitt svar: Ibland.
svenbanan
2019-02-23, 19:45
Jag sover alltid i min adamsskrud.
När barnen inte är hemma sover jag alltid naken. Så mitt svar: Ibland.
Exakt så.
När jag inte fryser så gör jag ju det.
Så ibland.
Sover i boxershorts, tycker det är ohygieniskt att sova naken om man inte ska tvätta sitt lakan dagen efter.
Diomedea exulans
2019-02-23, 19:58
Nej, jag har så kallt på golvet så jag vaknar om den hamnar utanför sängkanten.
Lafayette
2019-02-23, 20:05
Sover i boxershorts, tycker det är ohygieniskt att sova naken om man inte ska tvätta sitt lakan dagen efter.
Du är en klok man.
Jag sover i tröja och byxor. Har inga kalsonger så Lill-Lafayette får lufta sig i byxorna. Ska inhandla nattmössa också.
King Grub
2019-02-23, 20:26
Ja.
King Grub
2019-02-23, 20:29
Pyjamas med lucka där bak och nattmössa?
sumialic
2019-02-23, 21:00
Alltid
Jävligt obekvämt att sova naken, men det är säkert en vanesak. Jag gör det inte ens när jag har besök. Tar på mig mina boxers innan jag somnar.
Nej.
Har försökt flera gånger men vrider och vänder mig hela natten tills jag ger upp och boxern åker på för att sedan somna på studs.
David_wigren
2019-02-24, 00:07
Det är såklart en vanesak. Jag sover alltid naken. Har svårt att somna annars.
Jättesvårt för mig att sova med kläder på ens om det bara är trosor. Ibland är man så illa tvungen men nej. Rent allmänt jättebekväm med nakenhet i och utanför sängen.
När det enbart finns för små rena kallsonger kvar: Ja.
Anton Fräs
2019-02-24, 00:55
99% av tiden är det noood som gäller.
Cykelcykel
2019-02-24, 07:29
Jag sover i mjukisbyxor och sweatshirt (hemmakläder)
Även en mössa oftast
Har oftast alltid mössa på hemma förutom kanske på sommaren
Då kan man sova i tshirt och kalsonger
När jag inte fryser så gör jag ju det.
Så ibland.
Alltså oftast blir det enbart strumpor. De små fossingarna får för sig att fly täckets varma omfamning och vintertid så är det inte så varmt.
Förstår inte varför det skulle vara "ohygieniskt" att sova naken? Extrem renlighetsnoja?
Mitt svar är dock nej men jag skulle vilja lära mig att vara utan, framför allt när man sovit (nåja) med en partner. Klarar bara inte av att penis inte ligger still och åker runt.
Förstår inte varför det skulle vara "ohygieniskt" att sova naken? Extrem renlighetsnoja?
Mitt svar är dock nej men jag skulle vilja lära mig att vara utan, framför allt när man sovit (nåja) med en partner. Klarar bara inte av att penis inte ligger still och åker runt.
Jag antar att det är folk som inte duschar innan de lägger sig.
Alltid. inte en chans att jag skulle göra något annat
LoveMachine
2019-02-25, 08:08
Sover naken så ofta det bara går. Det är skönt på vintern men ett absolut måste på sommaren. Som man inte är ett riktigt lorttroll så innebär det inte att man skitar ner lakanen mer än om man sover i kalsonger.
Sover ytterst sällan naken.
Det händer ibland att jag inte orkar sätta på mig underkläder efter sex.
Men 99% av tiden så har jag kalsonger på mig när jag sover. Hatar när paketet klibbar mot låren.
Men 99% av tiden så har jag kalsonger på mig när jag sover. Hatar när paketet klibbar mot låren.
Fast hur skulle det ske färre gånger med kalsonger? Det blir ju varmare och trängre. Låter som att "klibbfaktorn" ökar :D
Diomedea exulans
2019-02-25, 08:59
Fast hur skulle det ske färre gånger med kalsonger? Det blir ju varmare och trängre. Låter som att "klibbfaktorn" ökar :D
Nja, i de flesta boxershorts så är det väl tyg mellan paketet och låret?
Nja, i de flesta boxershorts så är det väl tyg mellan paketet och låret?
Är det? Har jag alltså aldrig haft på mig boxershorts :confused:
Liksom hur, är det som en separat "ficka" eller något för le paquet?
Diomedea exulans
2019-02-25, 10:18
Är det? Har jag alltså aldrig haft på mig boxershorts :confused:
Liksom hur, är det som en separat "ficka" eller något för le paquet?
Mja, alltså, i såna här så hamnar ju liksom paketet i "fickan" där fram? Vilket hindrar det från att ligga helt på låret?
https://www.afound.com/globalassets/1/men/underwear--nightwear/trunks--boxers/283913_876c58792e1cc95bbb3979afe2cb9587.jpg?preset =ProductDetails
Mja, alltså, i såna här så hamnar ju liksom paketet i "fickan" där fram? Vilket hindrar det från att ligga helt på låret?
[IMG]https://www.afound.com/globalassets/1/men/underwear--nightwear/trunks--boxers/283913_876c58792e1cc95bbb3979afe2cb9587.jpg?preset =ProductDetails[/I.MG]
Då är det ju inget tyg som ligger mellan, men det blir väl lite som en "hålla på plats"-effekt, vilket är det som jag tror att du menar? Jag fick för mig med att det skulle vara tyg mellan som att man "la in" den i en liten sovsäck i kalsongerna eller något :D
Diomedea exulans
2019-02-25, 12:10
Då är det ju inget tyg som ligger mellan, men det blir väl lite som en "hålla på plats"-effekt, vilket är det som jag tror att du menar? Jag fick för mig med att det skulle vara tyg mellan som att man "la in" den i en liten sovsäck i kalsongerna eller något :D
Precis så menar jag! Kan inte uttrycka mig när jag deffar.
Macroman
2019-02-25, 13:21
Sover alltid i kompressionskläder för att maximera återhämtningen och för att undvika att bli katabol.
Förr sov jag naken, men efter jag fick barn vande jag mig med att sova med fillingar.
Ibland när jag har extra svalt inne så blir det t-shirt och mjukis, lättare att komma upp på morgon om man inte fryser utanför täcket.
crilloan
2019-02-28, 11:51
Nästan alltid.
Sova som man är född,
Sen blir jag varm som en kamin när jag sover.
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Beror lite på, värme och sällskap exempelvis. Annars gillar jag kallingar som håller bitarna lite på plats om jag vänder och vrider på mig.
Beror lite på, värme och sällskap exempelvis. Annars gillar jag kallingar som håller bitarna lite på plats om jag vänder och vrider på mig.
lLCEUpIg8rE
Bravehart sov utan kallingar.
Lafayette
2019-02-28, 20:35
Jag testade inatt. Usch, det gör jag aldrig om. Kände mig naken i mörkret.
Jag testade inatt. Usch, det gör jag aldrig om. Kände mig naken i mörkret.
Kommer ihåg när jag sov över hos några och var tvungen att sova i kalsonger för första gången på länge.
Kändes så jäkla instängt, varmt kunde inte lägga "grejer" till rätta på något skönt sätt. Hemskt.
vicarious
2019-02-28, 21:12
Alltid naken. Paketet behöver andas.
Ni som sover med kalsonger, tycker ni det är kul att vakna upp med fuktiga, klibbiga bollar eftersom dom inte fått andas under natten? Starta dagen med pungsvett.
Fast då är det väl snarare din hygien som är problemet?
Lafayette
2019-02-28, 21:18
Svettas inte under natten, vaknar fräsch och härlig. Gör jag det hamnar det i kalsipperna och sen byter man till rena, ni nakna gnider ju svetten i lakanen.
På vinterhalvåret blir jag lätt förkyld om jag sover naken.
På sommarhalvåret blir jag så varm att sova med kläder inte är ett alternativ.
Sheogorath
2019-03-01, 11:34
Förekommer. Go känsla när man är nyduschad och i renbäddad säng.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.