handdator

Visa fullständig version : Äta fruktsallad till frukost dagligen

Cykelvasan
2019-02-17, 00:37
En kompis har som rutin att varje morgon äta en halv apelsin, en halv banan, ett halvt äpple och en skopa vaniljglass till frukost. Dvs en enklare fruktsallad till frulle.

Jag själv är dålig på att äta frukt trots att jag älskar det, och funderar på att apa efter hans frukostrutin. Äter idag ofta ingen frukost alls, men kan någon gång ibland bli havregrynsgröt med äppelmos.

Bör jag hålla mig kvar till gröten eller funkar det att käka fruktsallad? Lite proteinsnålt kanske? Men också kcal-fattigt vilket är positivt.

Vincente
2019-02-17, 00:52
Vad är ditt mål med målet?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Cykelcykel
2019-02-17, 08:10
Låter som en god frukost tycker jag.
En stor jävla svart kaffe på så är jag med

exevision
2019-02-17, 09:10
Varför äter han en massa halvor? Känns som en massa onödigt svinn.
Annars tycker jag det låter som en trevlig frukost. Tar man en vassle till det så är det ju perfekt i mitt tycke.

Diomedea exulans
2019-02-17, 10:47
Varför äter han en massa halvor? Känns som en massa onödigt svinn.

Gissningsvis för att han ska kunna äta många olika sorter utan att bli mätt, och jag gissar att han sparar resten till dagen efter så det inte blir svinn.

Rickard
2019-02-17, 10:52
Kvarg, keso, yoghurt till frukten är ett alternativ för den som vill ha protein också.

Pade
2019-02-17, 10:54
Jag dricker smoothie till frukost iallafall 4 dar i veckan. Hackar äpple, banan, bär, avocado/bladspenat eller annan frukt/grönt och lägger i påsar i frysen, sen tar jag fram en påse varje morgon och mixar med 1-2dl whey + vatten. Väldigt smidigt sätt att få i sig frukt och grönt på. Kan även tillsätta lite havregryn alt käka lite nötter på sidan om man vill fylla ut ytterligare.

exevision
2019-02-17, 10:57
Gissningsvis för att han ska kunna äta många olika sorter utan att bli mätt, och jag gissar att han sparar resten till dagen efter så det inte blir svinn.

Så kan det säkert vara.
Men delad frukt blir ju oftast inte lika gott och trevligt dagen efter. Går ju säkert att förvara bra så det blir ok.

xan
2019-02-17, 11:25
vad är ditt mål med målet?

Skickat från min oneplus a3003 via tapatalk

:d

+1