Visa fullständig version : Soldusch
Ironbabe
2004-05-11, 19:31
Idag har jag provat den nya "flugan" som ska konkurrera ut solariet, nämligen solduschen!
Efter att ha fått lite instruktioner om hur jag skulle stå och vrida på mig varefter "strålarna" tog en paus, så klev jag lite skeptisk in i den sk duschen. Det hela var över på ca 1 1/5 - 2 minuter.. Hm, funkar detta verkligen tänkte jag..såg lika blek ut som innan bara att jag kände mig lite "kladdig"
Men nu efter ca 3 timmar har det hänt grejer kan jag lova!! Jag har fått en jättefin gyllenbrun färg. Det funkar verkligen :D Ska dit imorgon igen så att jag får en bra grund inför NM på lördag.
Jag kan varmt rekommendera solduschen! Mycket bättre än solarium om ni frågar mig :hbang:
Mm värt o testa så man blir lika brun o fin som Tin :D
[QUOTE]Originally posted by AnabolicProtein
Fy helvete vilken go avatar du har alltså :D
Jaså måne funkar en SOLDUSCH ?? ALDRIG änns hört talats om den.
Tigerkotten
2004-05-11, 19:43
Iron vad kostade det? Och hur länge ska färgen hålla?
Hur blir det om man både solar vanligt och använder sig av soldusch då?
vart finns dessa sk solduchar då?
Ironbabe
2004-05-11, 20:20
Tigerkotten> Nu fick jag sola gratis :D Men jag tror att det kostar 300,- /ggr och hur länge det ska hålla vet jag faktiskt inte, ska fråga imorgon och lovar att svara på den frågan då.
Castro> Eftersom jag själv har solat i solarium innan så måste jag väl säga att det går alldeles utmärkt. Men denna "bränna" är mycket finare tycker jag.
Alex85> Denna dusch finns på upplandsgatan 56, sthlm!
subliminal
2004-05-11, 20:20
Originally posted by Tigerkotten
Iron vad kostade det? Och hur länge ska färgen hålla?
Är också nyfiken på detta. Vore kul om man kunde byta ut solariesolandet utan att bli ruinerad och dessutom slippa cancerrisken.
Edit: såg nu att Ironbabe redan hade svarat
Antonius
2004-05-11, 20:22
Originally posted by Ironbabe
Alex85> Denna dusch finns på upplandsgatan 56, sthlm!
Jävlars... ganska nära där jag bodde i 17 år innan familjen flyttade till Alby. Jag bodde då på 63:an.
Intressant fakta det där om soldusch, kommer nog testa detta om något år eller så. :thumbup:
Originally posted by subliminal
Är också nyfiken på detta. Vore kul om man kunde byta ut solariesolandet utan att bli ruinerad och dessutom slippa cancerrisken.
Kan knappast tänka mej att det inte skulle vara lika riskfyllt med soldusch som solarie, om inte än värre...
Supercharger
2004-05-11, 20:23
Det finns ett Vänner avsnitt som kan avskräcka vissa här som vill prova:D ....
hehe...ja Ross är extremt smart=)
men hört att shiten bara håller i ~4 dagar?
är inte detta ngn "brun utan sol" variant?
s_himself
2004-05-11, 20:34
300 spänn för 4 dagars bränna? :(
duchar man ansiktet också? skulle se skumt ut annars.
Glenner_84
2004-05-11, 20:54
En polare Duschade i en soldusch, sen solade han solarie och fick fläckar som nästan ser ut som piggmentfläckar....inte vackert iaf, vet inte om det blir så på alla eller om det är nåt fel på honom därimot :confused:
En soldusch sägs räcka lika länge som vanlig bränna. Vilket är ungefär en vecka.
Nyfnikna kan läsa mer på http://www.magictan.se
Sola lugnt!
http://www.musclehedz.com/images/toons/tan.jpg
Originally posted by raZmus
Sola lugnt!
http://www.musclehedz.com/images/toons/tan.jpg
Han har ju solat in Kolozzeum-loggan på magen. Fedt, det skall jag också göra! :D
Ska du använda ett ansiktssolarie då?
http://jm.g.free.fr/smileys/smiley_aawv.gif
:bpump:
Hardcore_pb
2004-05-11, 22:13
kring 4-5dagar ska förgen hålla men redan efter 3 dagar tycker jag att man kan se en kraftig minskning av fägen speciellt i ansiktet, dock har jag inte provat själv men en tjejkompis har gjort det några gånger å hon var riktigt brun dagen efter men sen försvinner det ganska snabbt !
Och för guds skulle var jävligt noga med att följa poserna man ska stå i för att inte bli fläckig vilket hon blev en gång var typ brun på vissa ställen på armen å vit på vissa var inte så snyggt så gör det noga om ni ändå ska lägga 300kr för 5dagars brunfärg.
Sen att sola å duscha ska gå utmärkt men det man ska tänka på är att man förlänger inte dusch effekten med att sola solarium eftersom färgen kommer till på två olika sätt oberoende av varandra...
/Hardcore - som håller sig till solarium än så länge
Färgen går in i det tredje hudlagret, och som redan sagts så sitter det i synligt i ungefär 3 dagar. Med synligt menar jag bra brun ton. Precis som med vanlig lotion så är det en fördel om man skrubbar huden innan så fäster det bättre.
300 spänn för 4 dagars bränna? No way...
Kossa Mu
2004-05-12, 15:57
Är det bara jag som inte förstår det här med att man ska ha en "solbränna". Det är väl en grej om du vill se brun ut till tävling, men alla vanliga som går på solarium förstår jag inte. Enda tiden man exponerar kroppen under en längre tid är ju under sommaren och då blir man ju automatiskt brun.
Någon som är villig att förklara poängen med det hela?
Herkulez
2004-05-12, 15:58
Originally posted by Kossa Mu
Är det bara jag som inte förstår det här med att man ska ha en "solbränna". Det är väl en grej om du vill se brun ut till tävling, men alla vanliga som går på solarium förstår jag inte. Enda tiden man exponerar kroppen under en längre tid är ju under sommaren och då blir man ju automatiskt brun.
Någon som är villig att förklara poängen med det hela? man ser bättre ut när man inte är blekfet utan bara fet tex
/cheers
Folk tror de blir finare och får mer tillgång till det motsvarande könets sex/plånbok/uppmuntran etc.
Någon som är villig att förklara poängen med det hela?
Fåfänga?
Av samma anledning som dom flesta styrketränar i princip, man vill ''se bra'' ut. Kan inte tala för alla, men det handlar väl om utseendefixering, helt enkelt.
Kossa Mu
2004-05-12, 16:09
Då är det väl så då, dock så tycker jag inte att man blir så mycket snyggare av att vara brun, största skillnaden blir ju på kroppen och den ser ju nästan bara ens respektive.
Ni har väl en liten poäng kanske, men jag anser fortfarande inte att det är värt pengarna. Att man tränar för att se bättre ut är ju som en annan grej då det samtidigt är hur skoj som helst. Att bara ligga i ett solarium låter inte det minsta skoj. Sen så får man den finaste brännan om är ute och rör sig under sommaren. En vältränad kropp syns genom en tröja, det gör inte en solbränd en. Men folk får väl göra som de vill.
. En vältränad kropp syns genom en tröja, det gör inte en solbränd en. Men folk får väl göra som de vill.
Men en vältränad OCH solbränd kropp! :thumbup:
För ordningens skull då - Ironbabe ska tävla i Nordiska i helgen, så hennes brunhet har en förklaring.
allan
Hardcore_pb
2004-05-12, 17:12
Fåfänga visst men min hy ser då fan så mycket bättre ut brun än vit dessutom håller man borta det mesta av finnarna som jag har en förmåga att få ibland :insane:
/Hardcore
Originally posted by Hardcore_pb
Fåfänga visst men min hy ser då fan så mycket bättre ut brun än vit dessutom håller man borta det mesta av finnarna som jag har en förmåga att få ibland :insane:
/Hardcore
Word! :thumbup:
Heimdahl
2004-05-12, 20:58
Det där är nog något för mig som är rödhårig och inte kan bli brun av varken solen eller ett solarium :thumbup:
För att piffa upp den pågående deffen tänkte jag prova på det här. Tid bokad till på måndag! Let's get brown. :thumbup:
nordlander
2005-03-04, 15:34
300 spänn för 4 dagars bränna? :(
www.stureplan.se
www.stureplan.se
www.linkoping.se *slap*
nordlander
2005-03-04, 16:32
www.linkoping.se *slap*
www.umea.se
haha skoja bara...klart man vill va snygg ibland...sjalv ar man blek och fet *cry*
Markus H
2005-03-04, 17:18
Testat, och Aldrig mer...
Sängkläderna blev helt bruna (och nej vi gick inte och sov direkt), fingrarna (speciellt nagelbanden) såg ut som att man jobbade med att plocka morötter (skit konstig orange färg) sen blev jag fläckig på ryggen.
Huvva !
Ska genast pröva låter spännande.Man vågar ju knappt lägga sig i solariumet längre! :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.