Visa fullständig version : Om ni hade en tom väska från USA att fylla med mat/tillskott/bars etc
Vad hade ni fyllt den med ?
Anton Fräs
2019-02-06, 06:17
Kommer inte på specifika produkter men för egen del hade det nog blivit sockerfria varianter och lågfettsprodukter som inte finns här. Exempelvis finns det ju en uppsjö av läsk att välja på. *popcorn*
Cykelcykel
2019-02-06, 06:40
All sorts lagligt tjack
Anders The Peak
2019-02-06, 07:19
Generellt är det dyrt i USA med kosttillskott. Tror att du fyller bagen enklare med att använda europeiska webbutiker.
m&m´s av de sorter man inte kan köpa i Sverige.
All sorts lagliga opiater
Diomedea exulans
2019-02-06, 08:25
Beef jerky kanske, det verkar vanligt där men vet inte om det är vanligt här...
vicarious
2019-02-06, 11:52
Godis och kakor som inte finns här i Sverige typ PopTarts, Twinkies m.m.
Som sagt så är nog bars och sånt dyrare i USA än här, många amerikanska märken finns dessutom importerade här så känns inte så värt.
"Hälso"-grejer är överlägset bättre i Sverige (proteinbars etc), och godis i USA tycker jag ofta är rätt lökigt. Peanut butter cup etc är ju skitäckligt. Likaså deras motsvarighet till Marabou "Herseys".
Poptarts är gott, det hade jag nog fyllt väskan med. De är ju mycket för kalorifria subsitut till stekfett, sådant kan man ju bunkra med om man är rädd för kalorier.
Jag syftar mer på alla deras zero carb zero socker produkter dom man brukar se på utube ibland när man slösurfar på deras recept .... sjuka är kommer ej ihåg specifika på rak Arm.... ja just d tex Peanut power pb2 80% mindre fett men samma mängd protein och ska vara samma smak .super under deff.... annars måste ju d ju finnas grymma protte bars....
[QUOTE=pepplez;8016329]"Hälso"-grejer är överlägset bättre i Sverige (proteinbars etc), och godis i USA tycker jag ofta är rätt lökigt. Peanut butter cup etc är ju skitäckligt. Likaså deras motsvarighet till Marabou "Herseys".
Inte alls logiskt ...Har svårt att tro det med tanke på hur stor marknaden är och specifikt byggarmarknaden I usa finns säkert oändligt med produkter som
Inte finns här
Ja just d ja dom har ju typ sjukt många kalorifria sockerfria såser till kött kyckling allt möjligt någon som vet vart man ska söka eller hitta som ?
Agitator
2019-02-07, 05:08
Ja just d ja dom har ju typ sjukt många kalorifria sockerfria såser till kött kyckling allt möjligt någon som vet vart man ska söka eller hitta som ?
Sånt du tänker på?
Sök på lågkalorisåser
https://www.mmsports.se/Livsmedel-Halsa/Livsmedel/Lagkalorisaser/
[QUOTE=pepplez;8016329]"Hälso"-grejer är överlägset bättre i Sverige (proteinbars etc), och godis i USA tycker jag ofta är rätt lökigt. Peanut butter cup etc är ju skitäckligt. Likaså deras motsvarighet till Marabou "Herseys".
Inte alls logiskt ...Har svårt att tro det med tanke på hur stor marknaden är och specifikt byggarmarknaden I usa finns säkert oändligt med produkter som
Inte finns här
Säkert, men de smakar skit. I Sverige kan man köpa Tyngre Proteinbars i toppstugan på Åreskutan. På Walmart i USA får man nöja sig med Kelloggs bars med lite förhöjt proteininnehåll. Sverige är överlägset vad gäller både utbud och smak.
vicarious
2019-02-07, 11:49
Jag syftar mer på alla deras zero carb zero socker produkter dom man brukar se på utube ibland när man slösurfar på deras recept .... sjuka är kommer ej ihåg specifika på rak Arm.... ja just d tex Peanut power pb2 80% mindre fett men samma mängd protein och ska vara samma smak .super under deff.... annars måste ju d ju finnas grymma protte bars....��
Knappast samma smak. Allt som låter för bra för att vara sant tenderar att vara det när det handlar om lågkalori-substitut.
Dom flesta såna såser är inte helt kalorifria. I USA anges ofta kcal per portion (serving) och tillverkaren bestämmer hur stor en serving är. Sätter man en liten serving size kan man således säga att det är "0 kcal".
exevision
2019-02-07, 16:33
Vad hade ni fyllt den med ?
Inget.
Kanske ett gäng jättepåsar med olika sorters torkade bär från Costco.
"Hälso"-grejer är överlägset bättre i Sverige (proteinbars etc), och godis i USA tycker jag ofta är rätt lökigt. Peanut butter cup etc är ju skitäckligt. Likaså deras motsvarighet till Marabou "Herseys".
Poptarts är gott, det hade jag nog fyllt väskan med. De är ju mycket för kalorifria subsitut till stekfett, sådant kan man ju bunkra med om man är rädd för kalorier.
Tvungen att bumpa denna tråd samt citera detta inlägg och verkligen understryka..
Bor utomlands och beställde massa bars från Iherb dvs från USA. Fick paketen idag och provsmakade flera olika märken smaker och herrejesus vad sämre dessa var än de svenska jag käkat...
Beställde även billiga från Polen från en webshop i det landet jag bor i för nån vecka sedan och dessa kostade typ en tredje del av dom från iherb men lätt dubbelt så goda. Typ motsv 5 spänn styck kostade dom, säkert billigare än en potatis om man köper dom på plats i Polen :P Men helt klart bra smak som sagt
Så varningens ord om någon får för sig att handla bars från USA.
Vanliga sliskiga McD och Kingen smakar väldigt annorlunda i USA. Det är så satans mycket godare. Så lätt två famnar snabbmatsburgare. Coca Cola Classic i glasflaska är också bara så gott.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.