Visa fullständig version : En hård 1-månads deff
Man, 24år, 195cm, 100kg, ca 17% kroppsfett. 8-10 tusen steg om dagen, utöver det 2-3 helkroppspass på gymmet, ett gruppass (likt cirkelträning) och två hyffsat lätta fotbollspass. 24 000 kcal förbrukade i veckan (3300 om dagen)
5 dl whey 80, 2 proteinbars, 100-200 g kött och en jävla massa kcalfattig sallad. Borde landa runt ett intag på ca 1500kcal o 200g protein.
Dugligt upplägg för att gå ner snabbt i vikt under en månad? Borde rent tekniskt sätt sluta på ca 6-7kg i tappad vikt?
En del tappad muskelmassa är jag införstådd med men borde väll inte var allt för mycket som hinner försvinna?
Mvh
Diomedea exulans
2019-01-31, 01:26
Japp.
Du är ung. Du klarar det. Bara att köra på.
Japp.
Som i "Japp, det borde funka ungefär så! D.v.s att du tappar ca 6-7kg och en relativt liten del muskelmassa"?
:d :d :d
Diomedea exulans
2019-01-31, 13:01
Som i "Japp, det borde funka ungefär så! D.v.s att du tappar ca 6-7kg och en relativt liten del muskelmassa"?
:d :d :d
"Dugligt upplägg för att gå ner snabbt i vikt under en månad?" - Japp.
;)
vicarious
2019-01-31, 14:21
Hur mycket protein? Sikta på 3g/kg kroppsvikt om du ska köra en hård deff på stort underskott för att minimera muskelförlusten.
Det här kallas PSMF/LCD. Höj proteinet till åtminstonde 2,5g/kg/ffm och ha en refeed/carbload-dag i veckan.
Hur mycket protein? Sikta på 3g/kg kroppsvikt om du ska köra en hård deff på stort underskott för att minimera muskelförlusten.
Som jag skrev i texten så borde det landa på 1500kcal om dagen och 200g protein. Känns som jag överdriver mitt proteinintag redan med 5dl whey o två proteinbars...
King Grub
2019-01-31, 15:14
Väger du 100 och satsar på en hårddeff bör du ligga på över 250 gram protein per dag.
Väger du 100 och satsar på en hårddeff bör du ligga på över 250 gram protein per dag.
Då lägger vi in en caseinshake innan läggdags :hbang:
vicarious
2019-01-31, 17:19
Som jag skrev i texten så borde det landa på 1500kcal om dagen och 200g protein. Känns som jag överdriver mitt proteinintag redan med 5dl whey o två proteinbars...
Sorry, missade det :) Generellt sett kan man säga att desto färre kcal du får i dig, desto viktigare blir det med ett högt proteinintag. Höj till 250-300g är mitt tips.
Sen finns det ju andra magra proteinkällor än pulver och bars. Kyckling, magert kött eller fisk t ex.
Du kommer skita ner dig själv och gå ner 10kg bara i tarminnehåll.
Sorry, missade det :) Generellt sett kan man säga att desto färre kcal du får i dig, desto viktigare blir det med ett högt proteinintag. Höj till 250-300g är mitt tips.
Sen finns det ju andra magra proteinkällor än pulver och bars. Kyckling, magert kött eller fisk t ex.
Lyssna på detta istället. Håll dig till riktig mat.
Fast när man sitter där och bajsar och inser att man tjänat en bra slant på pulver så mår man ganska bra ändå :naughty:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.