Visa fullständig version : M-doubleYou
Efter att ha slukat 10 kg whey-80 choklad har jag nu bytt till ett märke som heter M-doubleYou och jag kan bara att det är helt fantastiskt i jämförelse med whey-80 och alla finska skitmärken, och faktiskt det bästa proteinpulvret jag smakat.
Smaken jag köpte hette Strawberry Supreme. Konsistensen är tjock, brutalt tjock i jämförelse med whey-80-blasket.
Det fanns andra smaker, French vanilla, Real banana, och chewy chocolate, och jag kommer högst troligt att smaka dem i framtiden också.
Priset 29 euro för 750g vassleisolat. Överkomligt, och väl värt varje slant om man jämför med whey-80...
GhostFace
2004-05-11, 17:04
29 euro?????
EDIT: Heheheh tänkte fel...Ca 260-270:- för 750 gr är väl okey.
kharon - är du seriös eller? Vad fan snackar du om?
Hur är Whey80 "uruselt" jämfört med det nya pulvret? Har du tränat 150 år och testat varje pulver över decennier för att kunna märka av skillnaden?
Eller snackar du bara om smaken så är det en annan sak. Och varför skulle det vara bra med en _tjock_ konsistens?
Dessutom är det bra mycket dyrare än Whey-80.
Hmm :confused:
Hur ser innehållsförteckningen ut? Om det är ett vassle protein borde det inte bli tjockt men det kanske är tillsatt något förtjockningsmedel.
Hittade visst en innehållsdeklaration på deras hemsida. Innehöll förtjockningsmedel.
Köpte en gång i tiden MW-protein från stadens cykelklubb, 4kg för 300:-. Helt klart det goaste proteintillskottet jag smakat hittils, guld värt att göra smarriga milkshakes på :eating:
Originally posted by GhostFace
29 euro?????
EDIT: Heheheh tänkte fel...Ca 260-270:- för 750 gr är väl okey.
Lite i överkant men vill man ha isolat och man gillar smaken så.
nordland
2004-05-11, 20:19
M Double you är Hollands största kosttillskotts märke, med kvaliten jämförbar med ex Eiselt. (Dock billigare) Jag gillar deras äggprotein. och smakerna är suveräna...
Legz Luthor
2004-05-12, 09:04
whey-80 choklad blandat med oboy efter träningen har jag fortfarande inte tröttnat på efter 2 år
Originally posted by AnabolicProtein
kharon - är du seriös eller? Vad fan snackar du om?
Hur är Whey80 "uruselt" jämfört med det nya pulvret? Har du tränat 150 år och testat varje pulver över decennier för att kunna märka av skillnaden?
Eller snackar du bara om smaken så är det en annan sak. Och varför skulle det vara bra med en _tjock_ konsistens?
Dessutom är det bra mycket dyrare än Whey-80.
Hmm :confused:
Så seriös jag kan bli.
Läs igenom inläggen tydligare innan du öppnar dig.
Klart jag talar om smaken.
Jag tycker whey 80 smakar skit och är otäckt blaskigt. Blandar man 50g med 2dl vatten och har i hälften kakaopulver och druvsocker så kanske det kan böra smaka gott...
Dessutom tål inte min mage Whey80 har jag märkt, säkert p.g.a. laktosen som jag tror det finns massor av i den
Nu däremot har jag hittat ett pulver som man kan sitta och njuta av efter träningen och det är värt whey-80 priset samt alla andra märken jag har smakat. Riktigt god smak.
Jag råkar gilla tjock konsistens eftersom det känns mera matigt vilket är bra för en sån som mig som går runt hungrig 24/7 och kan trycka i mig oändligt mycket utan att ens känna mig halvmätt
Anledningen av min post var att om nån annan funderar på mdoubleyou så ska han kunna hitta min post med gott utlåtande om han söker på kolozzeum.
Kharon - jag läste hela ditt inlägg några gånger om - kanske är jag dum men:
"och faktiskt det bästa proteinpulvret jag smakat."
Så skriver du. Det betyder att smaken INTE var huvudämnet, utan proteinpulver i sig som kvalitativ produkt eller inte.
Har jag fel? Jag missförstod ganska lite med tanke på hur du formulerade.
Ja, ok det var ju lite klantigt formulerat. Även om det är en sanning i alla bemärkelser.
Jag menar smak, konsistens.
Inte att pulvret skulle ha bättre "effekt" som man ibland läser att folk funderar på..
Fast egentligen så har jag aldrig tidigare testat ett isolat och det går säkert att visa i tester att ett isolat är bättre än annat så... :thefinger :D
Tycker whey-80 choklad + oboy smakar riktigt gott! Håller med om att "ren" whey-80 är blaskigt och inte särskilt välsmakande.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.