Visa fullständig version : Romanian deadlift dagen efter vanliga marklyft?
CesarDiaz
2019-01-27, 13:59
Tjena
Är det ok att köra romanian deadlift för hamstrings dagen efter ett ryggpass där jag kör vanliga deadlift?
Får inte så mycket kontakt med hamstrings när jag kör vanliga deadlift men bra kontakt vid romanian deadlift
Inget vidare bra ur ett skadeperspektiv att köra normala marklyft, vilket främst är en benövning, dagen innan ditt benpass, speciellt inte för ländryggen.
Mitt tips är att du antingen kör marklyft på benpasset eller skrotar den och enbart kör rumänska marklyft, vilket är en bättre övning för muskeltillväxt i bl.a. hamstrings.
Inget vidare bra ur ett skadeperspektiv att köra normala marklyft, vilket främst är en benövning, dagen innan ditt benpass, speciellt inte för ländryggen.
Mitt tips är att du antingen kör marklyft på benpasset eller skrotar den och enbart kör rumänska marklyft, vilket är en bättre övning för muskeltillväxt i bl.a. hamstrings.
Vad baserar du det påståendet på?
Om du kan återhämta dig så är det ju inga problem. Själv körde jag romanian igår och nu har jag legat på soffan hela dagen.
CesarDiaz
2019-01-27, 20:23
Tack för svar. Ja rent energimässigt orkar jag och jag känner mig inte trött i benen alls.
Har läst lite olika åsikter angående detta så är lite osäker
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.