Visa fullständig version : Tappar ni smak/luktsinnet under en förkylning?
Så fort jag blir förkyld så försvinner smak och lukt helt och hållet för mig, verkar tydligen inte vara så för alla så jag tänkte bara kolla hur många av oss som råkar ut för det här och varför?
Nässpray fungerar inte för mig för att få tillbaka lukt/smak, så det har ju inget med att man är svullen att göra heller?
Diomedea exulans
2019-01-22, 21:03
Nej. Men tvärtom mot dig tycker jag att fan och hans moster tappar luktsinnet under en förkylning?
Lafayette
2019-01-22, 21:04
Inte tappar man allt smakar skit.
Ibland, ibland inte. men när det händer känner jag absolut noll smak, skulle kunna äta avföring utan att veta om det.
vicarious
2019-01-22, 21:44
Ibland, ibland inte. men när det händer känner jag absolut noll smak, skulle kunna äta avföring utan att veta om det.
Samma här.
It's a blessing and a curse! Man vill ju tycka synd om sig själv och trycka massa skit men ingenting är gott, då kan man lika gärna passa på att "snabbdeffa" istället.
svenbanan
2019-01-23, 04:12
Jag tappar sällan smak-/luktsinnet. Det har väl hänt, men då har jag nog varit riktigt snorig och eländig.
Det kanske bara är så att jag väldigt sällan blir så väldigt förkyld?
VoDaresVins
2019-01-23, 08:13
Inte tappar man allt smakar skit.
Det här, men bara när varit riktigt däckad flera dar.
men när det händer känner jag absolut noll smak, skulle kunna äta avföring utan att veta om det.
Såhär blir jag varje gång jag blir förkyld.
Jag brukar passa på att gå igenom alla mina annars oätbara proteinpulver jag köpt på mig genom åren.
Sällan smaksinnet, men ibland luktsinnet. Jag antar att det beror på förkylningen.
Sällan smaksinnet, men ibland luktsinnet. Jag antar att det beror på förkylningen.
Men om det har att göra med att man är täppt, och det är därför man tappar lukten; varför blir det då inte bättre med nässpray?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.