Visa fullständig version : Få högre energi
Raschmus
2019-01-22, 11:02
Vad finns att göra för att öka energin generellt sett?
För min egna del tror jag äta något mer hälsosamt, få bättre kondition och gå ner lite vikt hade ökat min energi.
What else? Högt och lågt
Logiskt sett så bör du minska på energiutgifter, eller tillföra mer energi för att uppnå en högre energinivå.
MackeJuve
2019-01-22, 11:26
Jag är bra mycket piggare sedan jag började att löpträna samt väga lite mindre. Så jag tycker att du är rätt ute.
Lägg dig tidigare. Gå upp samma tid varje dag. Hälsosam mat. Mycket motion.
Det första torde vara att se över att du sover länge nog.
Sedan kanske man kan testa ett generellt kosttillskott om det är något som saknas (D-vitamin, järn, b12 etc)
"Äta nyttigare" är ju en bra rekommendation som är lite svårare i praktiken
Lafayette
2019-01-22, 11:51
Hälsosamt mat, träning, ingen stress, regelbundna sovtider, social stimulans, kärlek och stark espresso.
Patriarch K
2019-01-23, 16:45
Dyker alltid upp sådana här trådar runt Januari/Februari känns det som. Det är allmänt känt att de flesta är nere hela denna perioden varje år så det bästa är nog att invänta våren och bara vara ute i solen och hitta på något skoj :)
Jag räknar med att jag ska vara i botten varje januari och februari så det kommer inte längre som en chock att energin är slut redan efter lunch.
Diomedea exulans
2019-01-23, 16:47
Vara nöjd över livet torde vara nummer 1.
Jag kan aldrig någonsin minnas att jag varit i zombie mode när jag gjort något jag älskar. Oavsett om jag är utsövd eller ej, har tårta eller kycklingfilé i magen eller om jag är sjuk eller frisk.
Läskeblask
2019-01-23, 17:06
Sömn, kost och motion är självklara. Rätt vitaminer förståss. En sak som gjort mig otroligt trött är stress. Går hjärnan på högvarv, man är arg/ledsen så tar det på orken rikti ordentligt
Äta bättre och stressa mindre.
Det första torde vara att se över att du sover länge nog.
Sedan kanske man kan testa ett generellt kosttillskott om det är något som saknas (D-vitamin, järn, b12 etc)
"Äta nyttigare" är ju en bra rekommendation som är lite svårare i praktiken
Man ska ju inte sova för länge heller.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.