handdator

Visa fullständig version : Tips på kosttilskott HJÄLP!

alle
2004-05-11, 14:17
Hej jag är nu på forumet och har ett par frågor :)
Jag tränar 4 gånger i veckan på det lokala gymmet och kör då ganska håra pass med få repitetioner. Jag käkar en ganska välplanerad kost med tillräckjligt med proteiner för träningen.

Det jag undrar är om det finns nån muskeluppbyggande produkt ni kan rekommendera?

Har kollat runt lite och HMB fuel verkar ganska bra, jag skulle föradra något i kapselform eftersom pulvergrejerna oftast smakar riktigt ruggigt.

Tack på förhand!

Fangface
2004-05-11, 14:41
Förutom i första hand en väl genomtänkt kost, så är väl kreatin det första som dyker upp i skallen.....:hbang:

Finns både i kapslar och pulver-form.
Har bara provat Twinlabs monohydrat, och det smakar absolut ingenting...
Kreatinpyruvat och KCG finns ju oxå, men det är både dyrt och smakar :booty:

Mindek
2004-05-11, 15:00
Snabba kolhydrater efter träningen om du inte redan kör med det :) Kreatin är väl annars det vanligaste och bästa "icke-mat"-tillskottet...

alle
2004-05-11, 15:39
Originally posted by Mindek
Snabba kolhydrater efter träningen om du inte redan kör med det :) Kreatin är väl annars det vanligaste och bästa "icke-mat"-tillskottet...
Är ganska dålig på det här med snabba/långsamma kolhydrater. Vad är bäst och emst lättitllgängligt att äta om man vill ha i sig snabba kolhydrater?

Mindek
2004-05-11, 15:42
Originally posted by alle_k

Är ganska dålig på det här med snabba/långsamma kolhydrater. Vad är bäst och emst lättitllgängligt att äta om man vill ha i sig snabba kolhydrater?

Välj nåt från denna lista, gärna GI över 100. Tryck i dig runt 1g kolhydrat per kg kroppsvikt efter träningen.

GI-tabell (http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=302)

King Grub
2004-05-11, 15:43
Originally posted by alle_k

Druvsocker/dextropur. Skum/gelégodis. Russin. Riskakor. Cornflakes. Potatismos.

alle
2004-05-11, 15:43
Originally posted by King Grub

Druvsocker/dextropur. Skum/gelégodis. Russin. Riskakor. Cornflakes. Potatismos.
Då¨sköte rjga mig ganska bra trots allt :) käkar cornflakes med banan och russin efter varje träning.

J.Saarela
2004-05-11, 16:01
Det enda jag anser man ska lägga pengar på i kosttilskottsväg är protein.snabba kolisar typ malto och nån vitamin/mineral balndning...allt annat är inte värt pengarna

KIRE
2004-05-11, 16:15
Vingummin är bäst:hbang:

Eftersom dom är mera energitäta än skumgodis slipper man äta så många. Annars är det samma innehåll. Förutom glukos är det lite fruktos i oxå och det är faktiskt ingen nackdel om man vill ladda in i levern snabbt dessutom.

King Grub
2004-05-11, 16:28
Originally posted by KIRE
Vingummin är bäst:hbang:

Eftersom dom är mera energitäta än skumgodis slipper man äta så många. Annars är det samma innehåll. Förutom glukos är det lite fruktos i oxå och det är faktiskt ingen nackdel om man vill ladda in i levern snabbt dessutom.

SLIPPER? :MrT: Vem vill ha så lite godis som möjligt?

KIRE
2004-05-11, 16:33
Originally posted by King Grub

SLIPPER? :MrT: Vem vill ha så lite godis som möjligt?

Jag:D