handdator

Visa fullständig version : 2019 främste träningsguru

poppen11
2019-01-02, 20:18
Martin (Axon) Löwgren vann i storstil förra årets omröstning för sitt outtröttliga engagemang att få dela med sig av sin kunskap: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234006

Flera mediaframträdanden blev det också i bland annat Plus.
Grattis Axon!*flex**flex**flex*

Nu till 2018!
Motivering: Denna person har bidragit mest under 2018 till att utveckla kunskapen hos svenska medborgare inom kost, hälsa och träning. :hbang:

Petoria
2019-01-02, 20:37
Axon

Diomedea exulans
2019-01-02, 20:37
Röstade på mig själv, men jag tycker Nick's Strength and Power.

RassK
2019-01-02, 21:12
Delicatobollen, helt klart.

Kif
2019-01-02, 21:24
Styrkelabbet. Inte för att jag har någon mer kopplig till dessa än att de fick igång mig med lätta artiklar och förklarigar. Det ska vara simpelt att träna.

leo1
2019-01-02, 21:28
Ser att pt2019 har startat på Facebook med 7000 följare. Smidigt att bara byta namn från pt2018 och ta med de gamla följarna :d

Scratch89
2019-01-02, 21:48
Styrkelabbet.

Ett Orm
2019-01-02, 22:34
Fick inte guddi va mä?

Ladugårdsdörr
2019-01-02, 22:59
Röstar Axom men vill se Josef Eriksson på listan.

Scratch89
2019-01-03, 06:56
Fick inte guddi va mä?

Det handlar mindre och mindre om träning och mer och mer om kost och socialpolitiska frågor, tycker jag.

hugok
2019-01-03, 10:40
Styrkelabbet, de är jordnära, krånglar inte till saker och ting och når den stora massan som vill träna men samtidigt har annat för sig i livet där man gör annat än att posta massa selfies med nocco.

Hur fick Axon så många röster? Trodde han var hatad i fitnessvärlden.

TheOne1994
2019-01-03, 11:06
Styrkelabbet, de är jordnära, krånglar inte till saker och ting och når den stora massan som vill träna men samtidigt har annat för sig i livet där man gör annat än att posta massa selfies med nocco.
Hur fick Axon så många röster? Trodde han var hatad i fitnessvärlden.

detta tillhör 2000 talet, alla tränar och dricker Nocco...precis alla :)

poppen11
2019-01-03, 11:09

Axon dricker champagne.

hugok
2019-01-03, 11:43

Jag har aldrig druckit råttgiftet.

MackeJuve
2019-01-03, 15:42
Jag har aldrig druckit råttgiftet.

Det är ju tyvärr gott. Jag syndar ofta.

Styrkelabbet är väl bäst. Är ingen fan boy men kan se att de gör det de gör på ett bra sätt.

Shqypnia
2019-01-03, 15:49
Styrkelabbet har nog gått om Tyngre ganska rejält nu.

leo1
2019-01-03, 16:01
För er som är inspirerad av crossfitträning så har gorilla fitness många instruktionsvideos. Dom har också program om man vill köpa det. Har många väldigt duktiga atleter som kör efter dom.

https://m.facebook.com/profile.php?id=155922927936797&ref=content_filter

Edit : många utlänningar som har hittat gorilla fitness

trädgårdsmöbel
2019-01-04, 08:49
Tidigare år skulle jag bestämt vilja hävda att Kolozzeum (kollektivt) skulle klått konkurrensen med hästlängder.

BelowAverage
2019-01-04, 08:56
Röstar folk på Axon för att trolla?
Är guru en negativ titel?

G.W
2019-01-04, 09:08
Att Axon har hjälp kändisar som Zlatan och Ica Paul gör nog att han kammar hem många gratisröster. Har också för mig att han skrivit att han hjälpte Brad Pitt att komma i form till filmen Fight Club och det är ju en väldigt känd snygg filmkropp.

VikG
2019-01-04, 09:16
Inför Maulers första match mot Jones så hade han Axon i ryggen och det var förbannat nära att han fick bältet med sig hem.
Denna gången var Axon öht inte med i bilden och Mauler var chanslös - sammanträffande?
http://axonblogg.se/wp-content/uploads/2012/09/img_0254_139099845.jpg

Ett Orm
2019-01-04, 10:16
Röstar folk på Axon för att trolla?
Är guru en negativ titel?

Ja.
Kan vara ironisk.

Grazzafukkinrazzi
2019-01-04, 10:33
Har också för mig att han skrivit att han hjälpte Brad Pitt att komma i form till filmen Fight Club och det är ju en väldigt känd snygg filmkropp.

Han var Brad Pitt i Fight Club.

http://axonblogg.se/wp-content/uploads/2012/09/155574_10150329735305144_827110143_15853259_711441 5_n_122865702.jpg
Bildcred: Axon.

Flygplan
2019-01-04, 11:33
Detta hade varit kul om samtliga varit med på att ha med Axon i pollen är 100% trolleri. Men när man märker på kommentarerna att vissa tror att det är på allvar blir jag lite smårädd för att detta kan komma att gynna bedragaren.

Den här tråden kan kanske dyka upp på en google-sökning för en ovetandes potentiell klient till Axon, och att hjälpa hans fuffensverksamhet är det sista jag vill göra.

Tomas W
2019-01-04, 11:52
Styrkelabbet har nog gått om Tyngre ganska rejält nu.

Intressant att jag som egentligen aldrig har lyssnat/läst styrkelabbet men plöjt väldigt mycket Tyngre har helt slutat med Tyngre-podden för ett halvår sedan och börjat lyssna igenom Styrkelabbet och kommit fram till att jag verkligen gillar de så mycket mer än Tyngre.

Vet inte om är för att jag tröttnat på Tyngre men tror att det har blivit alldeles för mycket fitness/Barebells/Nocco/rump prat som egentligen inte intresserar mig det minsta och Styrkelabbet är mer sådant som jag är intresserad av när det kommer till träning. Så röstar på Styrkelabbet!

Diomedea exulans
2019-01-04, 18:39
Näst sist? Det här duger inte, jag ska komma med mycket fler träningstips 2019.

Jag börjar redan nu: Om du inte har talk och behöver få bättre grepp om stången, ta ett papper och torka stången där du ska ha händerna, samt dina handflator och insidan av fingrarna. Jag brukar även torka mellan fingrarna.

Sheikah
2019-01-04, 18:41
Det handlar mindre och mindre om träning och mer och mer om kost och socialpolitiska frågor, tycker jag.

Håller med om det här. Saknar det gamla träningslära med Guddi och Neuman. För en konditionsidrottare finns ingen riktigt bra källa till information. Presteramera är bra men lägger inte ut mycket artiklar.

leo1
2019-01-04, 18:43
Håller med om det här. Saknar det gamla träningslära med Guddi och Neuman. För en konditionsidrottare finns ingen riktigt bra källa till information. Presteramera är bra men lägger inte ut mycket artiklar.

Marathonpodden var nice kommer jag ihåg

Ett Orm
2019-01-04, 18:54
Näst sist? Det här duger inte, jag ska komma med mycket fler träningstips 2019.

Jag börjar redan nu: Om du inte har talk och behöver få bättre grepp om stången, ta ett papper och torka stången där du ska ha händerna, samt dina handflator och insidan av fingrarna. Jag brukar även torka mellan fingrarna.

Jag lade en på dig! Brukar själv gnugga ett papper tills det frasar sig och bildar ett fint lager med pappersfibrer på händerna. funkar bättre än inte.
Gillar även dina tips om att värma upp om man har dåliga leder och ta i när man tränar.

Bärsärk
2019-01-04, 19:35
Intressant att jag som egentligen aldrig har lyssnat/läst styrkelabbet men plöjt väldigt mycket Tyngre har helt slutat med Tyngre-podden för ett halvår sedan och börjat lyssna igenom Styrkelabbet och kommit fram till att jag verkligen gillar de så mycket mer än Tyngre.

Vet inte om är för att jag tröttnat på Tyngre men tror att det har blivit alldeles för mycket fitness/Barebells/Nocco/rump prat som egentligen inte intresserar mig det minsta och Styrkelabbet är mer sådant som jag är intresserad av när det kommer till träning. Så röstar på Styrkelabbet!

Jag tror det är något som händer när någonting blir för stort, då tappar det sin charm. Allt är mysigt och behagligt när det är litet men när det blir stort så blir det industriellt.

Sen tror jag att både Alex och Andreas gillar företagande väldigt mycket (mer än träning) så det är väl därför det är mycket prat om annat. Alex är väl typ den enda av de två som tränar också?

Tomas W
2019-01-05, 11:49
Jag tror det är något som händer när någonting blir för stort, då tappar det sin charm. Allt är mysigt och behagligt när det är litet men när det blir stort så blir det industriellt.

Sen tror jag att både Alex och Andreas gillar företagande väldigt mycket (mer än träning) så det är väl därför det är mycket prat om annat. Alex är väl typ den enda av de två som tränar också?

Kan säkert vara något i det, har lyssnat på de sedan tidig Body Radio tid så allt har sin tid, men tror främsta anledningen var att gästerna slutade att intresserade mig. Men har man haft flera hundra avsnitt är det svårt att hitta nya intressanta profiler. Men gillar båda snubbarna och de har gjort mycket för svenska träningssamhället :bow:

Rahf
2019-01-05, 12:54

Samtidigt har väl också nyhetens behag lagt sig för längesen, det är väldigt många återkommande gäster som dyker upp för att de har något på gång. Lägg därtill att Tyngre nu har en fan-skara vars intresse är namnet och personligheterna i sig. Det här kan ju appliceras på vilken nischad Instagram- eller YouTube-profil som helst, då själva temat ofta är oerhört nischat.

Anders The Peak
2019-01-05, 13:01
Jag röstar på Anna Stålnacke/Fredrik (https://www.str-t.com/tag/anna-stalnacke/) som årets träningsgurus.

https://www.str-t.com/wp-content/uploads/2018/03/gymmet5-300x239.jpg

Diomedea exulans
2019-01-05, 13:01
Har inte lyssnat så mycket på poddarna ni pratar om, men ett problem som hör till sakens natur är väl att träning är ett ämne där man till slut får slut på saker att prata om? Om det handlar om att lära sig träna, alltså. När man diskuterat alla övningar, reps, set, intensiteter, programmering osv så finns det inte så mycket att tillägga.

Det blir förstås lite annorlunda om man t ex pratar om nykomlingar inom bodybuilding, resultat från tävlingar osv.

bigtraps
2019-01-05, 14:45
Jag röstar på Anna Stålnacke/Fredrik (https://www.str-t.com/tag/anna-stalnacke/) som årets träningsgurus.

Hoppas du sämtar

rooz
2019-01-05, 15:59

Hon är ju för bövlen gröfvre än han! Och längre!

Grub får min röst. Korrekt & välskrivna artiklar.

Anders The Peak
2019-01-05, 16:50
Hoppas du sämtar

Faktiskt inte hennes satsning på högkvalitativa gym i Sverige lyfter övriga gym från mellanmjölksstagneringen med råge och det kan vi vara glada för oss som gillar bra gym med bredd för alla :cool:

Rahf
2019-01-05, 17:05
Stålnacke och sambo driver Gymmet som har filialer med väldigt bra utformning och utrustning. Sen att hon även har en business med 'fitness-helger' och sånt är en annan sak.