handdator

Visa fullständig version : Vilka feminina grejer skulle (ni) killar göra om det var socialt accepterat?

Izaros
2018-12-18, 14:14
En medlem på Reddit ställde förra året frågan: vilka typiskt feminina/kvinnorkodade grejer skulle (ni) killar göra om det var socialt accepterat? Är intresserad av vad svenska män svarar . Ös på!

Länk till den ursprungliga "undersökningen": https://www.reddit.com/r/AskReddit/c...o_if_it_wasnt/

MackeJuve
2018-12-18, 14:30
Länken fungerar inte, kan du ge exempel? Har lite svårt att komma in i tankegången, kommer inte på något.

delta_mats
2018-12-18, 14:41
Jag tränar min röv aktivt på gymmet, med typiska rumpövningar. Det räcker än så länge för mig.

Diomedea exulans
2018-12-18, 14:44
Kul fråga! Jag hade nog stått lite mer feminint och pratat med lite mer feminint tonfall. Eller, numera tänker jag inte på de grejerna, men jag hade en period då jag gjorde det och tränade bort det.

Jag hade gått runt i linne mer. Fast det låter jag iofs inte bli att föra för att det är feminint, utan för att det är spännigt.

svenbanan
2018-12-18, 15:00
Jag kan inte komma på nånting som jag skulle vilja göra men typ inte vågar för att det anses feminint.

Ifall jag kunde komma på nåt så skulle jag nog göra det ändå bara på pin kiv för att inte gå på en massa tramsiga sociala koder.

Med det sagt så är jag såklart medveten om att jag som man inte beter mig likadant som kvinnor. Men de skillnaderna är ju såpass djupt rotade att det inte är något jag gör för att det anses maskulint. Dvs det är på en djupare nivå än att killar har inte klänning och läppstift.

dodie
2018-12-18, 15:21
Jag kör hip thrusts och hip adduction/abdution-maskinerna nuförtiden och andra diverse tjej/rumpövningar. Men för några år sedan tyckte jag det var för pinsamt att göra ensam *screwy*

MackeJuve
2018-12-18, 15:22
Trådstartaren verkar ha gjort en likadan tråd på ett annat forum, då formulerar han sig så här:

"Hej! Finns det några män här som träffas och gör "typiskt feminina" saker i grupp (t.ex sy, virka, sticka, orkidéodling, hudvård etc etc)? Som kanske har bildat en cirkel? Är intresserad pga att jag letar "case" till en artikel (som är en del i en större reportageserie) i SvD."

Samtliga hans exempel skulle jag göra idag utan att bry mig om att det är typiskt kvinnliga saker OM jag hade haft intresse för något av dessa. Det tror jag att mer eller mindre alla skulle, inget konstigt med att t.ex. virka som man. Jag har verkligen extremt svårt att komma på något som inte är social accepterat bland män som jag skulle vilja göra.

Kan något komma på en enda sak?

Pokkes
2018-12-18, 15:25
Jag hade nog sminkat mig, inte varje dag eller ofta men innan dejt eller fest/utgång

MackeJuve
2018-12-18, 15:30
Jag hade nog sminkat mig, inte varje dag eller ofta men innan dejt eller fest/utgång

Okej, det är ju faktiskt en rimlig sak. Om män som sminkar sig inte vore något konstigt så skulle ju sannerligen varenda kotte sminka sig.

Diomedea exulans
2018-12-18, 15:33
Om män som sminkar sig inte vore något konstigt så skulle ju sannerligen varenda kotte sminka sig.

Jag hade inte pallat. :P

Scorpionida
2018-12-18, 15:42
Klä mig i klänning. Men å andra sidan, krävs väl en man för att våga göra det.

delta_mats
2018-12-18, 15:43
Okej, det är ju faktiskt en rimlig sak. Om män som sminkar sig inte vore något konstigt så skulle ju sannerligen varenda kotte sminka sig.

Verkligen inte. Att som kille fixa håret är inget man höjer på ögonbrynen för. Trots det är det många som struntar i det för att man inte bryr sig så mycket, samma med smink.

MackeJuve
2018-12-18, 15:43
Jag hade inte pallat. :P

Tror att man tänker så tills dess att alla gör det och man helt plötsligt, trots att(och p.g.a. att) man inte har gjort någonting, är lite fulare än man hade kunnat vara. Dessutom blir man ju relativt sett fulare om alla andra sminkar sig och höjer sig ett snäpp på utseendeskalan.

Diomedea exulans
2018-12-18, 15:45
Finns väl rätt många tjejer som sällan sminkar sig också?

Sheogorath
2018-12-18, 15:47
Kickbacks. Kickbacks med kabel.

MackeJuve
2018-12-18, 15:47
Verkligen inte. Att som kille fixa håret är inget man höjer på ögonbrynen för. Trots det är det många som struntar i det för att man inte bryr sig så mycket, samma med smink.

Haha fixa håret och sminka sig är inte riktigt samma sak. Jag tror snarare att folk struntar i det eftersom att ingen annan gör det OCH för att det inte är socialt accepterat. Om det däremot hade varit det naturligaste i världen att som kille sminka sig så tror jag att det hade sett annorlunda ut.

delta_mats
2018-12-18, 16:08
Haha fixa håret och sminka sig är inte riktigt samma sak. Jag tror snarare att folk struntar i det eftersom att ingen annan gör det OCH för att det inte är socialt accepterat. Om det däremot hade varit det naturligaste i världen att som kille sminka sig så tror jag att det hade sett annorlunda ut.

Fast det är ju just det det är, socialt accepterat. Ingen tycker det är konstigt att killar fixar till håret nu för tiden. Och verkligen ingen tycker det är konstigt om tjejer fixar till håret eller sminkar sig. Trots det är det många som inte gör det. Väldigt många som bara hastigast drar kammen genom håret och sen är det bra med det.

Ifall smink också varit socialt accepterat bland män tror jag ändå inte särskilt många skulle använda det. Killar klär sig fult och har fula frisyrer trots att man kan förbättra utseendet avsevärt där. Samma med träning, de flesta är ju ur form.

MackeJuve
2018-12-18, 16:24
Fast det är ju just det det är, socialt accepterat. Ingen tycker det är konstigt att killar fixar till håret nu för tiden. Och verkligen ingen tycker det är konstigt om tjejer fixar till håret eller sminkar sig. Trots det är det många som inte gör det. Väldigt många som bara hastigast drar kammen genom håret och sen är det bra med det.

Ifall smink också varit socialt accepterat bland män tror jag ändå inte särskilt många skulle använda det. Killar klär sig fult och har fula frisyrer trots att man kan förbättra utseendet avsevärt där. Samma med träning, de flesta är ju ur form.

Jag menade att smink inte är socialt accepterat. Men okej, det finns självklart män som skiter i allt. Jag kommer dock inte på någon ur mina ganska stora umgängeskretsar som inte fixar håret. Antingen är man snaggad eller har någon sorts frisyr. Ju högre upp man går i åldrarna desto vanligare blir detta antar jag(att man inte ens gör något med håret).

Jag tror dock att smink är en större game changer. Här talar vi om att mer eller mindre kunna förbättra ansiktet. En snygg frisyr gör självklart lite men jag tänker att smink borde kunna göra MYCKET. Tjejer kan ju absolut hoppa ett eller två snäpp på utseendeskalan med smink. Om detsamma skulle ske med mina kompisar så skulle jag nog inte vara sen att hoppa på tåget.

Anton Fräs
2018-12-18, 16:27

Jag har sminkat mig ett 30-tal gånger, skulle någon kommentera det negativt hade jag inte lagt någon vikt vid det, det är en efterbliven åsikt och bär ingen vikt.

Stoltz
2018-12-18, 16:29

Trodde inte det fanns något som jag inte skulle göra men du visade mig att jag hade fel. Men förutom det så är där ingenting som stoppar mig. Jag har gått i klänning, sminkat mig, varit lucia (tas upp bara för att provocera en specifik medlem :d *cupid*)

Ett Orm
2018-12-18, 16:31
Frågan är ju var skillnaden är mellan feminint och bögigt eller bara töntigt. Jag har ärligt talat inte riktigt greppat det där.

Jag är hursomhelst rätt omaskulin i mina intressen men inte heller direkt feminin.

StarkaUlf
2018-12-18, 16:33
När jag gick på högstadiet så hade jag på mig smink, uppsatt hår och gick på en catwalk i kvinnliga kläder inför hela skolan. Är trygg i mig själv :cool: Vann tävlingen btw.

trädgårdsmöbel
2018-12-18, 16:38
Jag tränar min röv aktivt på gymmet, med typiska rumpövningar. Det räcker än så länge för mig.

Det gör jag med, om jag är själv eller nästan själv:D jag vill dels inte utsätta min omgivning för detta, eller mig själv för omvärlden när jag gör det :D

Är det folk på gymmet så hoppas jag att benpress och marklyft räcker för röven (Min röv är platt och skrynklig, så nej, det gör det inte- jag behöver rövövningarna)

Bob90
2018-12-18, 16:41
Jag har hittills bara sträckt mig till att köra hip thrusts :p

Det tar fortfarande lite emot men jag intalar mig själv att det är för att behålla någon form av styrka i den rörelsen tills dess att jag kan köra tex marklyft igen. Och att min "manlighet" kanske inte bedöms på vilka övningar jag gör på gymmet *rolleyes*

Carlo Fatface
2018-12-18, 16:45

Haha,tänkte lite åt det hållet med.:d

leo1
2018-12-18, 16:48
Det ser skönt ut att ha handduken sådär I armhålorna :d

Diomedea exulans
2018-12-18, 16:50
När jag gick på högstadiet så hade jag på mig smink, uppsatt hår och gick på en catwalk i kvinnliga kläder inför hela skolan. Är trygg i mig själv :cool: Vann tävlingen btw.

Fast det där verkar du alltså ha gjort på skoj. Testa att göra det seriöst, DET kräver mod. ;)

baktung
2018-12-18, 17:37
Jag sminkar mig om jag behöver dejta. Ser inte rolig ut annars p.g.a. dålig hy. Kan tjejer fuska så kan jag.

delta_mats
2018-12-18, 19:11
Du skrev.

Jag menade att smink inte är socialt accepterat. Men okej, det finns självklart män som skiter i allt. Jag kommer dock inte på någon ur mina ganska stora umgängeskretsar som inte fixar håret. Antingen är man snaggad eller har någon sorts frisyr. Ju högre upp man går i åldrarna desto vanligare blir detta antar jag(att man inte ens gör något med håret).

Jag tror dock att smink är en större game changer. Här talar vi om att mer eller mindre kunna förbättra ansiktet. En snygg frisyr gör självklart lite men jag tänker att smink borde kunna göra MYCKET. Tjejer kan ju absolut hoppa ett eller två snäpp på utseendeskalan med smink. Om detsamma skulle ske med mina kompisar så skulle jag nog inte vara sen att hoppa på tåget.

Jag kanske uttrycker mig dåligt. Eller så förstod du nu vad jag menade.

Jag menar alltså att det redan nu finns socialt accepterande saker att göra för att förbättra sitt utseende. Men trots detta är det många som varken lägger ner tid på sitt hår, kropp (träning) eller kläder.

Så jag tror alltså inte att smink skulle bli särskilt utbrett bland killar om det blev socialt accepterat. Möjligen bland yngre personer i storstäderna.

delta_mats
2018-12-18, 19:13
Det gör jag med, om jag är själv eller nästan själv:D jag vill dels inte utsätta min omgivning för detta, eller mig själv för omvärlden när jag gör det :D

Är det folk på gymmet så hoppas jag att benpress och marklyft räcker för röven (Min röv är platt och skrynklig, så nej, det gör det inte- jag behöver rövövningarna)

Jag gör det oavsett mängd personer på gymmet. Men jag intalar mig också att en stark röfv är prestationshöjande i andra grenar också. Förutom att man får bra put.

MackeJuve
2018-12-18, 19:14
Du skrev.

Jag kanske uttrycker mig dåligt. Eller så förstod du nu vad jag menade.

Jag menar alltså att det redan nu finns socialt accepterande saker att göra för att förbättra sitt utseende. Men trots detta är det många som varken lägger ner tid på sitt hår, kropp (träning) eller kläder.

Så jag tror alltså inte att smink skulle bli särskilt utbrett bland killar om det blev socialt accepterat. Möjligen bland yngre personer i storstäderna.Jag förstod! Skitsamma, mitt scenario är otroligt teoretiskt och jag när inga drömmar om att sminka mig. Känner mig färdigdiskuterad :)

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

delta_mats
2018-12-18, 19:48
Jag förstod! Skitsamma, mitt scenario är otroligt teoretiskt och jag när inga drömmar om att sminka mig. Känner mig färdigdiskuterad :)

Vi kan vara eniga om att vara oeniga. :)

svenbanan
2018-12-18, 20:24
Svårt att se att smink skulle kunna förbättra perfektionen i mitt plyte. Det skulle bara vara bortkastad tid för mig att sminka mig, så det tror jag inte jag skulle göra hurpass socialt accepterat det än vore.

https://i.imgur.com/PPKfu6k.jpg

Fast en vår/sommar var jag faktiskt på nåt uteställe i Uppsala i kort kjol och hårdsminkad en till att se ut ungefär som en thailändsk ladyboy. Det var inget vad eller nåt heller, bara ett utslag av dålig smak på nån förfest som gjorde att jag ville se så grotesk ut som möjligt, och en tjejkompis som gärna öste ut hela sitt sminkförråd i ansiktet på mig. Hela kvällen ballade förövrigt ur helt, och jag somnade till slut på en parkbänk nånstans nere på stan, och blev uppväckt på morgonen av jehovas vittnen eller nåt som tyckte jag borde ta ett snack med Jesus. Det gick definitivt inte hem hos brudarna i alla fall.

Wain
2018-12-18, 21:00
Luta mig tillbaka och vänta på att det strömmar in kvinnor som raggar på mig.

trädgårdsmöbel
2018-12-19, 06:02
Trodde inte det fanns något som jag inte skulle göra men du visade mig att jag hade fel. Men förutom det så är där ingenting som stoppar mig. Jag har gått i klänning, sminkat mig, varit lucia (tas upp bara för att provocera en specifik medlem :d *cupid*)

*cupid* Jag blir inte så provocerad, bara dystopisk.

Peter.B
2018-12-19, 09:24
Tre sidor och ingen har skrivit "gå i kjol"? Det hade jag definitivt gjort på somrarna, det är ju till och med socialt acceptabelt på jobbet om det är en finare kjol - medan shorts är mycket mer tveksamt. Frihet och fläktande är något som lockar.

svenbanan
2018-12-19, 10:22
Tre sidor och ingen har skrivit "gå i kjol"? Det hade jag definitivt gjort på somrarna, det är ju till och med socialt acceptabelt på jobbet om det är en finare kjol - medan shorts är mycket mer tveksamt. Frihet och fläktande är något som lockar.

Det kanske inte är nån annan som känner längtan efter att gå i kjol.

Jag skulle vilja ha en kjol i regnjackematerial, som man snabbt kan kränga på sig då man är ute på en längre löprunda. Betydligt mindre meckigt än att försöka lirka ner fötterna i vanliga regnbrallor. Enda anledningen att jag inte har en sådan, är att jag inte hittat någon som verkar vettig, och inte orkat sy ihop en själv.

Annars tyckar jag det verkar betydlig mindre praktiskt med kjol än shorts i "normala" situationer.

Don H
2018-12-19, 10:54

Kilt

delta_mats
2018-12-19, 11:10

Påminner mig när ett visst järnvägsföretag vägrade personalen att bära shorts, trots högsommarvärme. Så flera i den manliga personalen började bära kjol då det var godkänt som arbetsplagg, för kvinnor i alla fall.
Vet inte hur den där historien slutade dessvärre.

Matsa
2018-12-19, 12:12
Påminner mig när ett visst järnvägsföretag vägrade personalen att bära shorts, trots högsommarvärme. Så flera i den manliga personalen började bära kjol då det var godkänt som arbetsplagg, för kvinnor i alla fall.

Den tycks ha slutat ganska väl till slut. Nu i somras fick vi på SJ bära shorts även om vi fick köpa dem själva. Till nästa sommar kommer det dock ingå i uniformen. 🙂

Tror det har gjorts samma sorts protester på fler håll i landet, samt några bussbolag. Hoppas att det har gått vägen där också.

Diomedea exulans
2018-12-19, 12:18

Jag gör iaf inte det.

Jag har prövat att klä ut mig till kvinna och gå i klänning. En sak jag var oförberedd på var hur j-a jobbigt det var att ha ett tygstycke som hängde och slängde runt låren. Fanskapet hamnade i drinkar, doppades i toastolar, fastade i dörrar, blev satt på av folk bredvid mig och var allmänt i vägen. Och bristen på fickor blev jobbig. Nej, nu blir det byxor for life.

Linnet
2018-12-19, 13:04
Jag förstod! Skitsamma, mitt scenario är otroligt teoretiskt och jag när inga drömmar om att sminka mig. Känner mig färdigdiskuterad :)

Du har dock rätt i sak. i perioder i historien har män använt lika mycket smink som kvinnor. Skulle det bli på modet igen så skulle fler män sminka sig. Jämför med att raka sig på kroppen. Det har kort tillbaka i tiden skett en tydlig förändring där män börjat raka annat än ansiktet i väsentligt högre utsträckning. normer påverkar beteende.

Anders The Peak
2018-12-19, 13:06
Tror inte att jag har sett några maskulina hårdrockare utan smink de senaste 25 åren.

Lennix
2018-12-19, 13:06
Jag hade haft en handväska! Det är inte optimalt hela tiden men på sommaren när man går i shorts och skall ha med sig massa grejer hade jag gärna haft den möjligheten.

Stoltz
2018-12-19, 13:21
*cupid* Jag blir inte så provocerad, bara dystopisk.

:laugh::laugh:*cupid*

vicarious
2018-12-19, 14:26
Smink på killar är väl inte särskilt konstigt egentligen. I TV och nöjesvärlden är det ganska standard. Bara för att man använder smink behöver man ju inte se ut som en dragqueen dock.

Jag använder ganska ofta tights på gymmet, även om jag tränar överkropp. Det är nog en sån sak som många killar tycker är tjejigt. Tränar även specifika rumpövningar.

MackeJuve
2018-12-19, 14:30
Smink på killar är väl inte särskilt konstigt egentligen. I TV och nöjesvärlden är det ganska standard.

Bara för att man använder smink behöver man ju inte se ut som en dragqueen dock.

Nä, klart det förekommer, skulle dock påstå att det allt är lite "konstigt". Skulle jag komma hem till en kompis och han stod i badrummet och sminkade sig så skulle man ju reagera. Med 99 % sannolikhet även pika honom.

Blomkål
2018-12-19, 14:31
Jag hade haft en handväska! Det är inte optimalt hela tiden men på sommaren när man går i shorts och skall ha med sig massa grejer hade jag gärna haft den möjligheten.

Samma här. Väldigt smidigt att bara slänga över axeln men samtidigt inte lika stor som en rygga. En kuvertväska med axelrem hade varit perfekt.

Edit: Jag tror att jag ibland hade suttit lite bögigare. Kanske suttit såhär på baren ibland medan man tog en bira?

https://st3.depositphotos.com/2931363/18448/i/1600/depositphotos_184488358-stock-photo-woman-elegant-dress-reading-magazine.jpg

Diomedea exulans
2018-12-19, 16:21
Smink på killar är väl inte särskilt konstigt egentligen. I TV och nöjesvärlden är det ganska standard. Bara för att man använder smink behöver man ju inte se ut som en dragqueen dock.

Jag använder ganska ofta tights på gymmet, även om jag tränar överkropp. Det är nog en sån sak som många killar tycker är tjejigt. Tränar även specifika rumpövningar.

Alla på TV har väl smink? Alltså inte såna som intervjuas på stan, men i typ talkshows?

Vincente
2018-12-19, 16:47
Jag hade kramat andra män vänskapligt istället för den vedertagna, vedervärdiga ryggdunken. Begriper mig inte på den. Som det är idag drar jag aldrig till motparten först, men "svarar" om, eller rättare sagt när han dunkar till mig.

Föredrar Heimlich-kramen om man är sugen på att ta i lite grand och få andra att hosta.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

svenbanan
2018-12-19, 16:49
Edit: Jag tror att jag ibland hade suttit lite bögigare. Kanske suttit såhär på baren ibland medan man tog en bira?

https://st3.depositphotos.com/2931363/18448/i/1600/depositphotos_184488358-stock-photo-woman-elegant-dress-reading-magazine.jpg

Jag brukar sitta exakt sådär som en stretchövning. Så jävla stel i höfterna att jag inte kan sitta rakt utan att sätta i handen i marken. *gah!*

Diomedea exulans
2018-12-19, 17:16
Jag tror att jag ibland hade suttit lite bögigare. Kanske suttit såhär på baren ibland medan man tog en bira?

+1, faktiskt. Jag hade även vågat uttala mig om bögigare saker. Idag skulle jag t ex inte vara bekväm i alla sammanhang att prata om att en viss man har vackra ögon.

bighulken
2018-12-19, 17:23
Kjol, vore nåt på somrarna, Sett flera som använder sig utav kjol, skottar, och han "Lane", brukar det, och borde vara skönt då det är varmt!!....

Don H
2018-12-19, 18:18

Handväska använder varenda man (i stort sett) i öststaterna var dag.

oldman
2018-12-19, 20:56
Alla på TV har väl smink? Alltså inte såna som intervjuas på stan, men i typ talkshows?

Ja, jo och nej. De gamla tv/studio kamerorna som användes och fortfarande används ibland tillsamman med scenbelysningen har en tendens att förvandla en normal hudton till nån form av självlysande rosa reflekterande zombie.

De nya kamerorna är bättre och man kan använda mindre ljus nu för tiden och ändå få en bra bild. Men ställer du en normalt tunnhårig svensk under en 400w lampa så ser de ut som ett bowlingklot.

Och då behövs det lite puder på kinderna för att man ska se "normal" ut.

oldman
2018-12-19, 20:57
För att svara på trådfrågan: Yogapants.

Jag tror säkert att de är bekväma och så, Men jag vet inte riktigt om det är socialt accepterat för mig som gammal, fet, gubbe att traska omkring i såna på ICA.

hugok
2018-12-21, 10:18
Hade aldrig fått för mig att använda kjol, skavsåren hade blivit alltför påtagliga. Hade i så fall varit om jag haft kalsonger långa nog att täcka låren, men då hade ju syftet med kjolens fläktande förmåga försvunnit.

Tights använder jag för det mesta när jag tränar.

delta_mats
2018-12-21, 10:31
Hade aldrig fått för mig att använda kjol, skavsåren hade blivit alltför påtagliga. Hade i så fall varit om jag haft kalsonger långa nog att täcka låren, men då hade ju syftet med kjolens fläktande förmåga försvunnit.

Du får ju dra på dig ett par strumpbyxor!

Chares
2018-12-21, 10:42

Jag kör lårskavskräm när det är varmt på sommaren, funkar förvånansvärt bra. Typ som anti-magnesium, istället för friktion så blir huden glatt.

crilloan
2018-12-21, 10:51
Smink
Handväska

Smink: När man ser sitt slitna o plufsiga ansikte i spegeln på måndag morgon. Lite foundation o grovspackel på det.

/C

hugok
2018-12-21, 11:19
Du får ju dra på dig ett par strumpbyxor!

Det blir inte varmt då och hela syftet med det fläktande försvinner?

Jag kör lårskavskräm när det är varmt på sommaren, funkar förvånansvärt bra. Typ som anti-magnesium, istället för friktion så blir huden glatt.

Typ babypuder? Sånt brukar dock försvinna rätt fort när man svettas lite.

Diomedea exulans
2018-12-21, 11:38
Ett annat argument mot kjol: Marklyftsblåmärkena.

sexboy
2018-12-21, 11:45
Ett annat argument mot kjol: Marklyftsblåmärkena.

Markar man rätt bör man inte få några blåmärken. Att dra stången mot benen hårt är ju retarded

Diomedea exulans
2018-12-21, 11:47
Markar man rätt bör man inte få några blåmärken. Att dra stången mot benen hårt är ju retarded

Det räcker ju med att man råkar stöta i lite så kommer de...

VoDaresVins
2018-12-21, 11:54
Har ingen övning jag vill göra som jag inte gör av den här orsaken.

Kom dock att tänka på en relaterad men lite offtopic grej i morse. En grej jag inte gör för att det anses som udda. Om det skulle vara mera allmänt accepterat, skulle jag oftare springa mellan olika platser istället för att gå. Mest kanske för att jag känner stress och tidsbrist men skulle samtidigt ge bättre kondition. T.ex. om jag ska köpa mjölk som finns längst inne i varuhuset. Istället för att gå skulle jag kunna springa dit och till kassan och vara tillbaka i bilen på nolltid.

Diomedea exulans
2018-12-21, 12:06

Kom dock att tänka på en relaterad men lite offtopic grej i morse. En grej jag inte gör för att det anses som udda. Om det skulle vara mera allmänt accepterat, skulle jag oftare springa mellan olika platser istället för att gå. Mest kanske för att jag känner stress och tidsbrist men skulle samtidigt ge bättre kondition. T.ex. om jag ska köpa mjölk som finns längst inne i varuhuset. Istället för att gå skulle jag kunna springa dit och till kassan och vara tillbaka i bilen på nolltid.

+1, fan vad funktionsvarierad man känner sig när man t ex springer till bussen.

Kif
2018-12-21, 12:41
Det enda jag kommer på som inte är socialt acceptabelt vore att ducha på damernas. I övrigt känner jag att allt jag vill göra gör jag.

Diomedea exulans
2018-12-21, 12:43
Det enda jag kommer på som inte är socialt acceptabelt vore att ducha på damernas. I övrigt känner jag att allt jag vill göra gör jag.

En kvinnlig städerska gick in en gång i duschen och började städa när jag var på badhuset. Jag tog för givet att jag råkat gå in på damernas, gick ut igen, tittade på symbolerna framför dörrarna tre gånger, och insåg att jag varit på herrarnas ändå. Undrar om det hade varit socialt accepterat med ombytta roller.

Kif
2018-12-21, 13:10
En kvinnlig städerska gick in en gång i duschen och började städa när jag var på badhuset. Jag tog för givet att jag råkat gå in på damernas, gick ut igen, tittade på symbolerna framför dörrarna tre gånger, och insåg att jag varit på herrarnas ändå. Undrar om det hade varit socialt accepterat med ombytta roller.

Är oftare kvinnliga städerskor än manliga på gym och badhus tycker jag. Undrar om det finns manliga på damernas? Accepteras det lika bra? Är väl bara nyinflyttade som springer och gömmer sig när en kvinna städar ?

MackeJuve
2018-12-21, 13:15

Jag är #teamlöpning. Nu gör jag det i och för sig inte exakt lika ofta som jag skulle vilja, just för att det ser muppigt ut, men jag gör det trots allt. Springer merparten av morgnarna till bussen(en km). Ganska ofta så löper jag även hem från krogen(två km). Tycker verkligen att det är så sinnessjukt jävla tradigt att gå när det enda man vill är att komma hem. En gång hade jag varit på AW, kommit hem och fått meddelande om att några kompisar var i stan. Då sprang jag in till stan(en km) för att möta upp dom.

Är helt på din sida!

delta_mats
2018-12-21, 13:30
Det blir inte varmt då och hela syftet med det fläktande försvinner?

JAG VET INTE! :laugh:

Peter.B
2018-12-21, 16:17

Jag skulle vilja ha en kjol i regnjackematerial, som man snabbt kan kränga på sig då man är ute på en längre löprunda. Betydligt mindre meckigt än att försöka lirka ner fötterna i vanliga regnbrallor. Enda anledningen att jag inte har en sådan, är att jag inte hittat någon som verkar vettig, och inte orkat sy ihop en själv.

Annars tyckar jag det verkar betydlig mindre praktiskt med kjol än shorts i "normala" situationer.

Både och är ju pratiskt tycker jag. Men just att kjol/klänning är socialt acceptabelt för tjejer i de absolut flesta sociala sammanhang. Mindre så med shorts på killar.

Kilt

Been there, done that. Om man inte är skotte men han rött skägg och kilt måste man förklara att man inte är skotte konstant. Dessutom är det lite muppigt och svårt att motivera i de flesta sociala situationer.

Exakt så tänker jag!

Den tycks ha slutat ganska väl till slut. Nu i somras fick vi på SJ bära shorts även om vi fick köpa dem själva. Till nästa sommar kommer det dock ingå i uniformen. 🙂

Tror det har gjorts samma sorts protester på fler håll i landet, samt några bussbolag. Hoppas att det har gått vägen där också.

Yes, bra! :)

Jag gör iaf inte det.

Jag har prövat att klä ut mig till kvinna och gå i klänning. En sak jag var oförberedd på var hur j-a jobbigt det var att ha ett tygstycke som hängde och slängde runt låren. Fanskapet hamnade i drinkar, doppades i toastolar, fastade i dörrar, blev satt på av folk bredvid mig och var allmänt i vägen. Och bristen på fickor blev jobbig. Nej, nu blir det byxor for life.

Hmm, har nog testat för lite för att uppleva dessa problem!

Kjol, vore nåt på somrarna, Sett flera som använder sig utav kjol, skottar, och han "Lane", brukar det, och borde vara skönt då det är varmt!!....

Exakt!

TotteShaped4Life
2018-12-21, 17:09
Erkänna att jag tycker Outlander-serien är bra... men just nu är den förstås kass. Inte riktigt omfamnat mina feminina sidor fullt ut

bighulken
2018-12-22, 20:28

jepp, det hade jag glömt!!!.........
Stämmer nog bra det, hade själv de problemen, när jag var aktiv med knäböj, som favvo, i min yngre karriär, inom styrkelyft!!...

Kom ihåg nu, hur det kunde skava osv, pga kraftiga muckler, som man hade tränat sig till i böjen=insida ben.....gluteus osv....
Hepp......mvh/

trädgårdsmöbel
2018-12-23, 15:36
Träna triceps pushdown och puta med röven rejält samtidigt! Den övningen känns mycket bättre om man verkligen svankar, böjer sig fram och putar med röven som om man vore en snygg tjej som skulle ta träningsbilder och lägga upp på instagram.

Istället för en mer manlig, knövlig triceps-pushdownshållning där sidfläsket och magen blir i vägen för en ordentligt, mjuk och fin rörelse. Tänk att få ta sin feta fula klumpiga manskropp och "få" positionera den på samma sätt i triceps pushdowns.

Lafayette
2018-12-23, 17:27
Träna triceps pushdown och puta med röven rejält samtidigt! Den övningen känns mycket bättre om man verkligen svankar, böjer sig fram och putar med röven som om man vore en snygg tjej som skulle ta träningsbilder och lägga upp på instagram.

Istället för en mer manlig, knövlig triceps-pushdownshållning där sidfläsket och magen blir i vägen för en ordentligt, mjuk och fin rörelse. Tänk att få ta sin feta fula klumpiga manskropp och "få" positionera den på samma sätt i triceps pushdowns.

Det gjorde jag innan. Men det mer korrekta otförandet är att stå rakt, kanske lite lätt böj.

Jag hade gärna burit tights. Sjukt skönt. Sedan drömmer jag om att vara vig och om jag hade varit det hade jag inte brytt mig om de manliga koderna utan stretchat loss i alla möjliga ställningar på mattorna.