Visa fullständig version : Skärm till Xbox One x.
Budget 5000 vad rekomenderar ni
King Grub
2018-12-11, 08:18
Hur långt från skärmen tänker du sitta?
Är det som vid en PC, på ett skrivbord, eller som framför en TV i en soffa eller fåtölj det handlar om?
Hur långt från skärmen tänker du sitta?
Är det som vid en PC, på ett skrivbord, eller som framför en TV i en soffa eller fåtölj det handlar om?
Skrivbord, spelar NHL, vill inte ha för stor skärm då jag upplever att jag tappar kontrollen då. 28 tum är lagom funderar på en 4k men då är det TN panel, är det ett dumt val ?. Kan jag få en 1440p som kommer ge mig en bättre upplevelse.
King Grub
2018-12-11, 09:36
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4716778
Den skulle jag säga är bästa valet.
TN är skräp vad gäller färger. Bättre än för ett antal år sedan, men fortfarande stor kvalitetsskillnad. Förvisso kan en bra TN vara bättre än en dålig IPS eller VA, men den jag länkar till är en bra IPS, och då är det ingen tvekan.
1440p så kommer du inte att kunna utnyttja X:ens 4K-kapacitet, och X har kraft nog att prestera 4K i 60 fps i många titlar.
Den jag länkade till har utmärkt färgåtergivning, alla portar som behövs, FreeSync och lågt input lag och responstid. Den har också HDR, även om det mest är HDR på pappret, inte i praktiken, eftersom det inte finns några PC-skärmar med bra HDR för ett vettigt pris.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4716778
Den skulle jag säga är bästa valet.
TN är skräp vad gäller färger. Bättre än för ett antal år sedan, men fortfarande stor kvalitetsskillnad. Förvisso kan en bra TN vara bättre än en dålig IPS eller VA, men den jag länkar till är en bra IPS, och då är det ingen tvekan.
1440p så kommer du inte att kunna utnyttja X:ens 4K-kapacitet, och X har kraft nog att prestera 4K i 60 fps i många titlar.
Den jag länkade till har utmärkt färgåtergivning, alla portar som behövs, FreeSync och lågt input lag och responstid. Den har också HDR, även om det mest är HDR på pappret, inte i praktiken, eftersom det inte finns några PC-skärmar med bra HDR för ett vettigt pris.
Grabben är på jakt efter en TV i samma prisklass, Han spelar mest Fortnite på Xbox. Har du någon rekommendation? kan tänkas att han vill/behöver ha något runt 40 tum.
King Grub
2018-12-11, 10:37
Det får någon annan ta, tror jag - jag är inte alls lika bevandrad bland TV som bland datorutrustning. Men jag är rätt säker på att det inte finns några bra TV-apparater som också har det låga input lag:et som spel som Fortnite kräver. Till det priset vill säga. Men jag kan ha fel.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.