Logga in

Visa fullständig version : Databas som visar detaljerade näringsvärden? (Fiestin i äpplen)

sumialic
2018-11-18, 10:27
Är det någon som sitter på en bra databas som visar näringsvärden på detaljnivå? Jag är intresserad av att veta hur mycket Fiestin det är i äpplen, men har googlat en massa och hittar ingenting.

King Grub
2018-11-18, 10:57
27 μg per gram äpple.

Det heter fisetin. Kanske därför inte hittat något?

sumialic
2018-11-18, 18:02
27 μg per gram äpple.

Det heter fisetin. Kanske därför inte hittat något?

:D Hittade mängder av artiklar, men inga värden. Däremot la jag aldrig märke till min felstavning. Hur som helst, stort tack.

Behöver äta 800 äpplen om dagen då för att komma upp i de mängder som ska användas i uppkommande kliniska studie. Lätt fixat!

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03430037

xan
2018-11-18, 20:01
:D Hittade mängder av artiklar, men inga värden. Däremot la jag aldrig märke till min felstavning. Hur som helst, stort tack.

Behöver äta 800 äpplen om dagen då för att komma upp i de mängder som ska användas i uppkommande kliniska studie. Lätt fixat!

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03430037

En clinical trial? Du kanske kan vänta och se om någon dör först. :D

xan
2018-11-18, 20:13
Och:

This is a pilot study to evaluate whether targeting inflammation will help reduce markers of insulin resistance inflammation, bone resorption and physical dysfunction in elderly women with gait disturbance.

sumialic
2018-11-19, 00:13
Och:

This is a pilot study to evaluate whether targeting inflammation will help reduce markers of insulin resistance inflammation, bone resorption and physical dysfunction in elderly women with gait disturbance.

Så här stod det på wikipedia

"Fisetin has been shown to be an effective senolytic agent in wild-type mice, with effects of increased lifespan, reduced senescence markers in tissues, and reduced age-related pathologies.[17] A clinical trial in the U.S. is currently underway as of October 2018 to show effectiveness in humans.[18]"