handdator

Visa fullständig version : Frukt vid deff?

Miranda
2004-05-10, 12:11
Jag undrar om man får mycket bättre resultat om man utesluter frukt vid deff (som de flesta som tävlar verkar göra). Som det är nu så äter jag bara frukt/bär innan träningen, dvs under dagens första hälft. Direkt efter träningen dricker jag nyponsoppa + Triple Whey och efter det (middag + kvällsmat) är det mer eller mindre "proteindiet" som gäller. Är det ett bra upplägg för "nybörjardeff"? Eller förbättras resultaten avsevärt om man minimerar intaget av frukt över huvud taget, oavsett tidpunkt på dygnet?

Det här är mest en hypotetisk fråga som jag ställer av ren nyfikenhet... Jag har bara 2 veckor kvar av deffen, ska sedan försöka lägga mig på nån sorts "jämviktsnivå," så denna gång är det inte aktuellt att avstå från favoritmaten frukt, men... skulle vara intressant att veta ändå.

M

z_bumbi
2004-05-10, 12:28
Fruktens vara eller inte vara beror på hur dieten i övrigt ser ut.

Att många byggare som äter lågfettdiet utesluter frukt har jag inte hittat någon förklaring till utan någon förvirrad åsikt om att fruktsockret ska vara farligt för levern.

Det finns däremot en hel del saker som inte har någon förklaring men som i alla fall funkar för just den personen men om man inte ska tävlingsdeffa eller köra en ketodiet ser jag ingen anledning att utesluta frukt för den vanliga motionären utan snarare tvärt om att öka sitt intag (Inom ramarna för mängden kolhydrater så klart.)
Vad som sker bland tävlande byggare är en annan fråga.