Logga in

Visa fullständig version : Livet efter deff

Miranda
2004-05-09, 21:44
Undrar om ni har några tips på hur man ska gå ur en deff utan att omedelbart lägga på sig alla förlorade hekton igen? Det hjälper inte mig att ni tidigare har skrivit att man ska öka med si och så många kcal per vecka tills man når jämvikt för jag har ingen koll på exakt mängd kcal som jag gör av med på en dag eller äter på en dag... det är alltså lite mer allmänna tips jag behöver...

Är det generellt sett lättare att gå upp i (fett)vikt direkt efter en deff för att kroppen vill "fylla på" alla energireserver igen? Trots att man inte har svält sig utan ätit 6 mål per dag, vettig mat, och tränat lagom mycket osv?

M

Megatuttarna
2004-05-09, 22:07
I början efter deff har jag svårt för att bli fet om jag äter helt ok mat, efter deffen kan det vara bra att köra nåt vid sidan om.

Exempelvis ska jag ta upp kampsport 2 ggr i veckan efter deffen just för att få upp min vanliga förbränning, på så sätt blir det även enklare att hålla formen utan att jag behöver ha utblivna framsteg på gymet för den delen heller.

z_bumbi
2004-05-10, 09:01
Har man kört mycket konditionsträning så drar man ner på den gradvis, har man reglerat det mesta med maten så ökar man maten gradvis.

Detta fortgår tills man märker att man ligger still i vikt.