handdator

Visa fullständig version : Händer det ingenting på kaloribalans?

Crillos
2018-09-24, 11:13
Ponera att jag äter exakt så mycket energi som jag gör av med, eller nästintill... högt proteinintag och tränar som en galning. Kommer kroppskompositionen inte ändras överhuvudtaget? Inte mindre fett? Inte mer muskler? Ingenting?

För en som inte har tränat så många år då..ej total nybörjare.

King Grub
2018-09-24, 11:15
Givetvis gör det det. Träna 10 år på kaloribalans så kommer du att se helt annorlunda ut. Styrketräning stimulerar muskeluppbyggnaden precis på samma sätt vid kaloribalans som vid överskott.

Jag väger lika mycket nu som för 28 år sedan. Strax över 70 då, strax över 70 nu. Men jag såg inte ut som på bilden https://www.styrkelabbet.se/author/andreas-abelsson/ då.

Crillos
2018-09-24, 15:16
Då kommer jag fortsätta äta på kaloribalans och äta nyttig proteinrik mat. Börjar bli till åren och inbillar mig att deff och bulk inte är så bra för kroppen.

Tack :)

Bossebäver
2018-09-24, 15:22
Då kommer jag fortsätta äta på kaloribalans och äta nyttig proteinrik mat. Börjar bli till åren och inbillar mig att deff och bulk inte är så bra för kroppen.

Tack :)

En deff är bra om du är överviktig. Är det själva cyklandet mellan bulk/deff du far efter så har du nog rätt.