Logga in

Visa fullständig version : Någon som haft problem med Vitaminverket?

svag74
2018-09-04, 16:09
Före detta ************ för de som missat det.

Beställde protein för drygt 600 spänn för två veckor sedan.
Pengarna drogs snabbt, ett kvitto mejlades, men sedan ingenting.
Går ej att nå dem heller, varken via telefon eller webbformulär/mejl.

Antar att man får skylla sig själv när man beställer från en så liten firma, med telefonnummer som visas som "okänt nummer" om man söker på t.ex. hitta... :em:

Haken är bara att de har det bästa proteinet, men men, blir till att hitta ny källa nu uppenbarligen.
Blir lite dyrt i längden att betala för luft... *grr*

svenbanan
2018-09-04, 16:25
Varför är företagsnamnet censurerat?

Är inte denna typ av information rimlig på detta forum?

svag74
2018-09-04, 16:27

Fråga inte mig, inte jag som censurerade.
Gymxxxxhuset kanske funkar att skriva?

EDIT: Ja hurra, det godkändes, och folk kan nog lista ut vad x:en representerar...

svenbanan
2018-09-04, 16:30
Fråga inte mig, inte jag som censurerade.
Gymxxxxhuset kanske funkar att skriva?

EDIT: Ja hurra, det godkändes, och folk kan nog lista ut vad x:en representerar...

Jag trodde det var modsen...

Jag kan heller inte räkna ut vad x:en betyder. :em:

EDIT: Med lite google-fu listade jag ut vad det varu... ;)

Såg också på nån review-sida att det verkar ha varit fler som inte fått sina varor...

leee
2018-09-04, 16:40
Varför är deras protein bäst?

svag74
2018-09-04, 16:46
Varför är deras protein bäst?

Godast, lättlösligt, billigt, inga problem med finnar (för de som har lätt att få det av vissa pulver).

EDIT: Deras FX alltså!

svag74
2018-09-04, 16:49

Jag kan heller inte räkna ut vad x:en betyder. :em:

EDIT: Med lite google-fu listade jag ut vad det varu... ;)

Såg också på nån review-sida att det verkar ha varit fler som inte fått sina varor...

I see what you did there :D

Aha :(

Bärsärk
2018-09-04, 17:15
Aa, GVH.. det var the-shit back in the days minns jag. Beställde mina första kosttillskott därifrån, bland annat deras esa pro grape tonic. Jag minns att de va som ett mandomsprov att få i sig det!

Scratch89
2018-09-04, 17:43
Aa, GVH.. det var the-shit back in the days minns jag. Beställde mina första kosttillskott därifrån, bland annat deras esa pro grape tonic. Jag minns att de va som ett mandomsprov att få i sig det!

Den gamla goda tiden. :D

dannnee
2018-09-04, 18:01

Ja fyfan... esa pro grape haha!!!!!

Bärsärk
2018-09-04, 18:22
http://www.kosttillskottdirekt.se/wp-content/uploads/2012/09/esapro.jpg

FWiyKgeGWx0

Primitiv
2018-09-04, 20:04
Jag precis som du beställde för ett tag sedan (tre veckor för mig), efter en vecka så mailade jag dem och har än inte fått svar.

Turligt nog valde jag alternativet att betala efter att jag fått beställningen.

Jorgen
2018-09-04, 21:05

För många många år sedan blev vissa webshopar sura när dom fick kritik på forumet.
Och eftersom vi inte orkade leta upp endast kritiken och inte hyllningarna blev alla censurerade. Och således nöjda.

Torsk_ole
2018-09-04, 21:23
Riktig nostalgi. Visste inte ens att FX fanns kvar. De hade väl grönsvarta påsar och innan dess en svart påse och någon slags tribal mönster?

svenbanan
2018-09-04, 21:24
För många många år sedan blev vissa webshopar sura när dom fick kritik på forumet.
Och eftersom vi inte orkade leta upp endast kritiken och inte hyllningarna blev alla censurerade. Och således nöjda.

Åh fan. Jag insåg ju iofs efter ett litet tag att det var nåt autofilter som varit igång, och ingen aktiv handling...

Men jag trodde det var nåt som var kvar sen Fairing-tiden och att det hade att göra med att man inte fick länka till andra webshoppar eftersom att dessa inte skulle få nån gratisreklam...

King Grub
2018-09-04, 21:25
Det är kvar sedan den tiden. Vi kan inte ändra på det, varken lägga till ord eller ta bord ord eller ta bort filtret. Det är helt bortom vår kontroll nu.

svenbanan
2018-09-04, 21:27
Bissarrt.

svag74
2018-09-04, 21:37
Jag precis som du beställde för ett tag sedan (tre veckor för mig), efter en vecka så mailade jag dem och har än inte fått svar.

Turligt nog valde jag alternativet att betala efter att jag fått beställningen.

Aj då, bara att se sig blåst på de hundringarna.
Man är väl för godtrogen :em:
Kanske reggar ett konto på reco eller liknande bara för att skriva en varning där, så inte fler blir lurade i onödan.

Mantus
2018-09-05, 07:02
Riktig nostalgi. Visste inte ens att FX fanns kvar. De hade väl grönsvarta påsar och innan dess en svart påse och någon slags tribal mönster?

Och innan dess svart påse med en välmusklad mansbringa i profil på. Det slutade de som tur är med, då alla undrade om man köpt steroider efter att ha sett förpackningen.*rolleyes*

Torsk_ole
2018-09-05, 07:06
Och innan dess svart påse med en välmusklad mansbringa i profil på. Det slutade de som tur är med, då alla undrade om man köpt steroider efter att ha sett förpackningen.*rolleyes*

Haha, ja precis den jag tänkte på! Måste varit kring 10 år sedan. Hittar tyvärr ingen bild.

Langster
2018-09-05, 07:17

Man kunde ju köpa sterioder på gvh då, förvisso hos mm sports och i princip alla andra också.

svag74
2018-09-05, 09:14
Verkar som man ska ha 2 veckors ångerrätt när man beställer hem något, men om företaget i fråga ej går att nå så spelar ju sånt mindre roll :/

Tveksamt om man orkar polisanmäla, eller vad man nu gör, för 600 spänn.
Får se det som läropengar istället - enbart handla från stora kedjor som ger ett seriöst intryck.
Hoppas andra som tänkt beställa därifrån hittar denna tråd, och tänker efter både en och två gånger!

Nixon
2018-11-02, 15:07
Verkar som man ska ha 2 veckors ångerrätt när man beställer hem något, men om företaget i fråga ej går att nå så spelar ju sånt mindre roll :/

Tveksamt om man orkar polisanmäla, eller vad man nu gör, för 600 spänn.
Får se det som läropengar istället - enbart handla från stora kedjor som ger ett seriöst intryck.
Hoppas andra som tänkt beställa därifrån hittar denna tråd, och tänker efter både en och två gånger!

Har det löst sig för dig på något sätt?

Hittade dessvärre denna tråd försent men betalade via Klarna så inga pengar som dragits än.
Väldigt tråkigt, flera av mina favoritprodukter som fanns där.

Är det någon som har besökt deras butik i Sundbyberg?

xan
2018-11-02, 15:51

Kolozzeum - land of the free, home of the brave.

Sheogorath
2018-11-02, 16:03
De verkar ha gått i graven. Jag beställde protein för 1000 spänn som aldrig kom, lyckligtvis verkar det inte som att några pengar drogs. Skrev på deras sida på FB (utan respons från företaget) men blev då kontaktad av en kille som hade haft samma problem och undrade hur det gått för mig. Hans pengar hade dragits och ingen produkt kom. Han kom i kontakt med någon tjej på deras kontor efter någon vecka och hon skulle snacka med chefen (Eiselt) men allt verkar jävligt skumt. Jag kommer inte beställa där igen. Konstigt. Nöjd kund i 10-15 år.

Bärsärk
2018-11-02, 16:11
Eiselt var väl medlem på forumet ett tag eller?

Diomedea exulans
2018-11-02, 16:14
Eiselt var väl medlem på forumet ett tag eller?

Finns om man söker i medlemslistan.

Nixon
2018-11-02, 17:14
De verkar ha gått i graven. Jag beställde protein för 1000 spänn som aldrig kom, lyckligtvis verkar det inte som att några pengar drogs. Skrev på deras sida på FB (utan respons från företaget) men blev då kontaktad av en kille som hade haft samma problem och undrade hur det gått för mig. Hans pengar hade dragits och ingen produkt kom. Han kom i kontakt med någon tjej på deras kontor efter någon vecka och hon skulle snacka med chefen (Eiselt) men allt verkar jävligt skumt. Jag kommer inte beställa där igen. Konstigt. Nöjd kund i 10-15 år.

Ah, jag förstår.
Tråkigt som sagt. Handlat av dem sedan ********.cc och senast i mars/april i år utan problem. Antar att nåt har hänt.

Får leta vidare och hoppas att någon annan webshop säljer eiselts produkter.

svag74
2018-11-02, 19:49
Har det löst sig för dig på något sätt?

Hittade dessvärre denna tråd försent men betalade via Klarna så inga pengar som dragits än.
Väldigt tråkigt, flera av mina favoritprodukter som fanns där.

Är det någon som har besökt deras butik i Sundbyberg?

Nej jag gav upp då de ej gick att nå på något av telefonnumren, eller mail.
Men jag skrev en varnande recension, vilket en del andra gjort också, vilket kanske avskräcker andra.
Mina pengar drogs direkt, banköverföring :(

morret
2018-11-03, 06:01
Kolozzeum - land of the free, home of the brave.

”I buy all my protein powder from Gym—grossisten - You hear that Jorgen? You hear that Allan!”

Bärsärk
2018-11-03, 15:26
Finns om man söker i medlemslistan.

Jo fast han var ju aktiv också minns jag, för en massa år sedan.

Naev
2018-11-08, 13:47
Jag har åkt på samma nit men betalade med swish...
Banken och polisen är inblandade men de efterfrågar fler anmälningar, så ni som blivit blåsta; anmäl till polisen och hjälp till att hindra dom från att lura fler...

Det tog 5 minuter så får man pengarna tillbaka är det en rätt schysst timpenning.. de ringer upp om det är telefonkö också.

xan
2018-11-08, 13:55
Det verkar som att de haft nöjda kunder förut, men nu helt plötsligt försvinner pengar? Vad är det som händer lol.

Baldr
2018-11-08, 15:15
Verkar som att strax efter att man kursade ***Varuhuset så döpte man om Eiselt Group AB till Titan ic Group AB (Get it? (https://i.imgur.com/MZjmtDp.jpg)) och inledde konkurs även där. Domänen eiseltgroup.com löpte ut nu i september efter åtta år. Märkligt i sammanhanget att kunder ska ha beställt i augusti och inte fått varor samtidigt som deras Facebook publicerade produktnyheter i september.

Särskilt trist då Henrik Eiselt ska ha varit med och grundat Kolozzeum.

Akerhage
2018-11-08, 15:50
Vilken soppa! Spännande att följa tråden här för att se vad faen som händer.
*popcorn*

Bärsärk
2018-11-08, 16:10
Särskilt trist då Henrik Eiselt ska ha varit med och grundat Kolozzeum.

Ja jag minns reklamen för double pro här som om det vore igår :) Många av prylarna fanns ju i shoppen här med

unsuspected
2018-11-25, 00:49
Den fysiska butiken i Sundbyberg finns kvar

Sheogorath
2018-11-25, 01:56
Från deras huvudsida:

"2018-11-12: Vi har under senaste månaderna haft problem med leveranser dels pga att vi själva varit underbemannade (vilket även drabbat kundservicen) och dels pga att vår huvudleverantör inte har kunnat leverera. Nu har vi äntligen börjat se ljuset i tunneln och leveranser börjar komma in igen. Vi hoppas att vara "på banan" igen vid november månads slut. Stor ursäkt till alla som drabbats av detta strul!!"

Jag kommer ju inte lägga någon beställning förrän det blir uppenbart att det rullar på igen. Synd om de kånkar, för jag håller med om att deras vassle är bäst fortfarande och Double-Pro är fortfarande bättre än Casein 100% från MMSports och dito från [GULSVARTASIDAN], ffa för att inte halva shakern blir äckligt skum. Tyvärr smakar inte Double-Pro chokladpudding längre, men det smakar fortfarande bättre än andra chokladproteiner, i mitt tycke.

Sheogorath
2018-12-13, 11:42
Henrik ringde mig precis. De ringer upp alla som haft beställningar som inte skickats. GV/VV is up and running. :thumbup:

svag74
2018-12-13, 11:51
Henrik ringde mig precis. De ringer upp alla som haft beställningar som inte skickats. GV/VV is up and running. :thumbup:

Du menar att rätt som det är kanske det kommer en kartong full med Whey FX här? :D

Endast 3 månader för sent :laugh:

Känns dock troligare att jultomten kommer och knackar på, eller att jag skulle lyckas få en dejt på happypancake, eller att grisar flyger utanför mitt fönster...

Sheogorath
2018-12-13, 11:53
Du menar att rätt som det är kanske det kommer en kartong full med Whey FX här? :D

Endast 3 månader för sent :laugh:

Känns dock troligare att jultomten kommer och knackar på, eller att jag skulle lyckas få en dejt på happypancake, eller att grisar flyger utanför mitt fönster...

Jag beställde i somras. :) Som svar på din fråga: nej. De ringer upp alla och så får du bestämma om du vill att ordern går igenom eller inte. Produktionen av Whey Fx är igång igen.

xan
2018-12-13, 13:40
Hurra!

Baldr
2018-12-13, 15:01

Så vad hade skett som gjorde att VV inte kunde kommunicera med sina kunder?

Sheogorath
2018-12-13, 15:04
Så vad hade skett som gjorde att VV inte kunde kommunicera med sina kunder?

En utbränd och ett dödsfall. Man kan ju tycka att det hade kunnat kommunicera detta i anslutning till allt trubbel, men... Jag frågade inte vidare.

svag74
2018-12-18, 09:15
Hmm, de kanske bara kontaktar såna som beställt men inte betalat förskott, för där har de ju pengar att hämta om kunden fortfarande vill ha ordern.
Jag har ju redan betalat så där har de väl mindre intresse att leverera ett halvår senare...

Sheogorath
2018-12-18, 11:36
Hmm, de kanske bara kontaktar såna som beställt men inte betalat förskott, för där har de ju pengar att hämta om kunden fortfarande vill ha ordern.
Jag har ju redan betalat så där har de väl mindre intresse att leverera ett halvår senare...

Fast det verkar inte så troligt. Det var Henrik som ringde mig, jag förmodar Henrik Eiselt och han är ju ägaren och det finns väl ingen anledning att tvivla på att han är seriös? Jag hade lyft luren och ringt dem.