Visa fullständig version : Hur hård blir vintern i år?
Nattljus
2018-08-25, 15:30
Hur kallt blir det i år? Svalare eller varmare än vanligt? Isfritt och vårblommor redan vid nyår? Blir det tillräckligt med snö för en snögubbe, eller blir det århundradets snöfall med knäckta tak till följd?
Få höra vad kolos kristallkula säger *popcorn*
Hoppas på nollgradigt och katastrofmängeder snö. Mer jobb till mig. :)
mrmister
2018-08-25, 16:23
Om det kommer mycket mer snö än i vintras är det klart undergång här i Norrbotten...
Dissector
2018-08-25, 16:53
Steinhard... Und gigantische snömasse
Önskeröstar på Vargavinter *cupid*
Jag vill att nederbörden av snön ska mätas i tunnland, lite kallt som absoluta och systemkollaps.
MaxTheMarketer
2018-08-25, 17:33
Så länge det är varmt och soligt trots all snö så får det bli hur mycket snö som helst för min del.
Ladugårdsdörr
2018-08-25, 17:44
Ingen aning, men det är helt klart klimatförändringarnas fel.
Fredrik S
2018-08-25, 19:26
Ingen aning, men det är helt klart klimatförändringarnas fel.
Read my lips: Kilmatförbättringarna. Klimatförbättringarna, heter det.
On topic:
Jag hoppas på en vargavinter.
Xtreme-G
2018-08-25, 20:00
Jag hoppas på en lika fin vinter som årets vinter!
Hoppas det dumpar lika mycket som förra året! Blir bra shred med laggen då :-)
Hoppas vintern kommer lite tidigare, ungefär lika mkt snö och gärna lite kallare temperaturer :)
trädgårdsmöbel
2018-08-26, 09:24
Snudd på politisk fråga, men ändå inte, well played! Jag tror att vintern kommer bli mild och regnig i söder, blåsig och slaskig med omväxlande kraftiga snöfall och töväder i norr. Sådär så att allt är blött och slaskigt, 5 månader i sträck.
Någon form av vinter blir det,åtminstone kommer kalendern indikera så om det inte kommer ohemula mängder snö och orkanvindar samtidigt som kvicksilvret tar slut i termometern,det är allt jag tänker skriva,ni övriga får läsa er bondepraktika bättre där finns nämligen svaren ni söker.
Runt nollan i södra halvan och periodvis en del snö men mestadels milt väder och övre halvan i början milt men framåt årsskiftet stark kyla med stora mängder snö som håller i sig fram till april.
Hoppas det inte blir lika mycket nederbörd som i fjol. Snöröjningen är ett stort pengahål för brf som kanske nödgas höja hyrorna i sådana fall. :(
Hoppas det inte blir lika mycket nederbörd som i fjol. Snöröjningen är ett stort pengahål för brf som kanske nödgas höja hyrorna i sådana fall. :(
Kan lösas genom att de boeande röjer själva,går att spara MYCKET pengar där.
Nattljus
2018-09-02, 07:12
Jag hoppades på en varm vinter i år, så jag inte behövde någon ny vinterjacka. Men pollen pekar mot en kall vinter. Aber *jorgen*
Kan lösas genom att de boeande röjer själva,går att spara MYCKET pengar där.
Känns kanske lite fel för äldre, sjuka och andra som inte har möjlighet att skotta själva?
beros på Dieselskatten...
Känns kanske lite fel för äldre, sjuka och andra som inte har möjlighet att skotta själva?
Då kan antingen de friska och krya hjälpa till med det mot att de gamla och sjuka gör något annat som de klarar av. övriga som helt enkelt är gnälliga får helt enkelt turas om efter bästa modell.
Det är liksom så en bostadsrättsförening funkar. och ja det går att spara mycket pengar på det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.