Isseman
2018-08-25, 09:54
Hej, jag och sambon bor i Gbg och idag hyr vi i 2a hand. Personen vi hyr av äger en lägenhet som hon hyrt ut 6 månader innan vi började hyra. Vi skrev ettårskontrakt från 1a mars 18 -> 1a mars 19. Nu bad vi hyresvärden att prata med bostadsrättsföreningen om vi kunde förlänga med ett år men de sa att det tyvärr inte gick.
Personen vi hyr av prövar att vara sambo och har nu gjort det i 1.5 år snart.
Finns det någon lag hur länge en person får sambopröva eller dylikt? Jag har sökt men är riktigt luddigt..
Det vi vill är att försöka förlänga ett halvår till (tiden för henne att prova sambo blir då två år) för att jag ska hinna plugga klart och sen flytta.
Jag ska ringa och prata med styrelsen men behöver något att backa upp med så all hjälp uppskattas!
Personen vi hyr av prövar att vara sambo och har nu gjort det i 1.5 år snart.
Finns det någon lag hur länge en person får sambopröva eller dylikt? Jag har sökt men är riktigt luddigt..
Det vi vill är att försöka förlänga ett halvår till (tiden för henne att prova sambo blir då två år) för att jag ska hinna plugga klart och sen flytta.
Jag ska ringa och prata med styrelsen men behöver något att backa upp med så all hjälp uppskattas!