Visa fullständig version : Vilken typ av sprit dricker ni ren?
PKtarzan
2018-08-08, 19:04
Jag älskar Whisky och för mig är det den ändå typ av starksprit som dricks ren för min del. Konjak kan jag förstå att den kan drickas ren också, det kan jag till och med uppskatta ibland. Men spritsorter som vodka, rom och gin ser jag nästan enbart som blanddricka. Är det jag som borde bredda mina vyer vad det gäller annan sprit eller håller de flesta med?:)
Mvh!
A.Steinbach
2018-08-08, 19:11
Rom!
Det mesta förutom tequila
Vodka, inte för att jag tycker om det men i representationssyfte.
Sån där som levereras på flaska.
MaxTheMarketer
2018-08-08, 19:46
Fireball.
Whisky, konjak, rom, punsch, vodka. Säkert nån mer.
Förutom whisky är de andra förfinade dryckerna tequila, rom, gin och Cognac.
Särskilt bättre rom eller tequila är sanslöst gott i ett glas med en isbit en varm sommarkväll.
Långlagrad Whisky är det enda i spritväg jag överhuvudtaget får ner. Ganska gott. Synd att det är alkohol i bara.
Raschmus
2018-08-09, 06:52
De flesta förutom likörer och ogärna vissa smaksatta priser som fisherman & jäger.
Prova att dricka bättre sprit om du dricker den ren. En bättre gin eller vodka neat eller med två iskuber. Jäkla skillnad på solljummen Jelzin och en sval Grey Goose.
trädgårdsmöbel
2018-08-09, 07:21
Brännvin/vodka. Okryddat. Jag klarar inte av annan starksprit än det, dvs ingen whisky, cognac, punsch osv. allra värst är en sort som heter fernet branco.
Brännvin/vodka. Okryddat. Jag klarar inte av annan starksprit än det, dvs ingen whisky, cognac, punsch osv. allra värst är en sort som heter fernet branco.
Fernet dricks mest av barpersonal som någon sorts flagellantism.
Kartoffelsalat
2018-08-09, 21:47
70% absinth
brukar bli Rum när jag är ren. är jag på så är det mer Tequila som gäller
Sheogorath
2018-08-10, 12:03
Bara Absinth och Jägermeister tror jag.
All sprit, tycker det är synd att blanda ut och förstöra.
Vodka iskall från frysen.
Gin är en favorit. Gillar GT också. Beställer jag i en bar blir det gin & tonic, har jag köpt själv dricker jag ren.
Samma sak med all rom och likör osv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.