handdator

Visa fullständig version : MyFitnessPal eller LifeSum?

NOXiOUZ
2018-07-28, 21:27
Ledsen om denna ligger fel, antar att det är OK att lägga den här då den rör träningen. :)

Så, är det någon av er som använder antingen MyFitnessPal eller LifeSum, eller kör ni den gamla hederliga stilen och räknar allt själva?

Om ni nu använder någon av apparna, vilken föredrar ni och varför?
Funderar på att testa en av dessa med premium. :)

Määng
2018-07-29, 07:37
Jag använder lifesum, inte premium dock.

Jag slutade använda lifesum några år sen när de släppte en uppdatering. Allting blev superkrångligt och menyerna kändes inte logiska eller användarvänliga alls. Detta kan ju vara fixat till nu det vet jag inte.

Kasstkostschema
2018-07-29, 07:45
Testade båda ett tag och slutade med att jag behöll lifesum. Har för mig att dom var rätt snarlika men lifesum var snäppet mer användarvänligt/enklare.

Vad är det som motiverar att köpa premium?

NOXiOUZ
2018-07-29, 16:05
Det blev MyFitnessPal för min del. :)

Premium på MFP för att jag pallar inte med reklamer. Och på LifeSum skulle det blivit premium för att få tillgång till alla funktioner, så som all näring etc.

spoon
2018-07-29, 16:18
Tjejen har använt lifesum tidigare. Tycker att den såg bra ut. Fast då hette appen nåt annat. Jag har glömt namnet. Någon som kan hjälpa mig med minnet?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

leo1
2018-07-29, 16:39
Tjejen har använt lifesum tidigare. Tycker att den såg bra ut. Fast då hette appen nåt annat. Jag har glömt namnet. Någon som kan hjälpa mig med minnet?

Shape upclub

spoon
2018-07-29, 16:54
Shape upclubTackar!

The Swede
2018-07-29, 18:03

Shape up?

Jag själv kör Myfitnesspal och tjejen Lifesum.
Är väl mer en smakfråga. För mig vinner Myfitnesspal då man kan skapa egna recept utan begränsningar, medans Lifesum har ett maxtak på 3 egna recept (utan premium d.v.s.).

NOXiOUZ
2018-07-29, 18:58
Gillar verkligen att man kan följa allt från sin dator på MFP. Tror inte detta går på LifeSum, har inte hittat något likande iaf. Kanske jag som inte tittat på rätt ställe? :)