Visa fullständig version : Hur göra för att se muskulös och rippad ut på bild
Rikard Jansson
2018-07-26, 13:10
Alltså, om man ska ta bra efterbilder, hur gör man med kost, kosttillskott, träning, för att få bra tryck, vara lite torrare, bra pump? Har bara testat lite smått själv när jag höll på med Project Aesthetics, och att supersetta pullups med sidolyft och kickbacks, dextrosol, redbull och pwo funkade bra. Men någon som är än mer insatt får gärna förklara i mer detalj vad och hur man gör!
Min expertis ligger nämligen i att bli så blöt och ful som möjligt, om man ser sig i spegeln och vill grina på morgonen av en bänktävling så vet man att man kommet göra bra ifrån sig :D
My 2 cents:
Man tenderar väl att se bäst ut i fastande tillstånd på morgonen dagen efter ett hårt gympass. I övrigt handlar det väl bara om diet. Har man bra med muskler och är deffad så behöver man knappast bekymra sig så mycket över ljus och pump.
Man kan väl tillfälligt få venerna att poppa up för en fotosession om man vill det.
zeusden1
2018-07-29, 05:25
Denna är en klassiker. Senaste ordentliga deffen gjorde jag denna inför fotoshoot: http://www.body.se/artiklar/nyheter/20110215/7-dagar-till-formen-toppa-dig-som-ett-proffs/
My 2 cents:
Man tenderar väl att se bäst ut i fastande tillstånd på morgonen dagen efter ett hårt gympass. I övrigt handlar det väl bara om diet. Har man bra med muskler och är deffad så behöver man knappast bekymra sig så mycket över ljus och pump.
Borde man inte se sämre ut ifall man har tömt musklerna på glykogen dagen innan?
Borde man inte se sämre ut ifall man har tömt musklerna på glykogen dagen innan?
Glykogeninlagringen torde vara ganska god efter ett hårt träningspass. Dessutom dras all vätska in i musklerna så att man inte ser så plufsig ut.
Någon som vet ett bra podcastavsnitt där det pratas om tömning, toppad form inför tävling/photoshoot? Föredrar det över text och youtube.
Kan självklart vara på engelska.
My 2 cents:
Inga kolhydrater under dagen, träna hårt på kvällen och äta så mycket kolhydrater som möjligt efter gör mig alltid superfyllig och ådrig ett par timmar efter. På morgonen ser jag dock alltid platt och fluffig ut.
vicarious
2018-07-30, 08:40
Ser alltid lite hårdare ut på morgonen, särskilt om man druckit alkohol dagen innan. Uttorkning.
Att vara ute i solen brukar också kunna göra så man ser lite mer hård ut. Torkar ut vätskan under huden kanske.
Mycket salt brukar ge bra vaskuläritet tillfälligt. På grund av högre bloddtryck antar jag. Värme hjälper också.
Om du ville ha hjälp tvärtom hade jag kunnat bidra. Ser absen tydligt i spegeln varje morgon men så fort magen råkar vara med på bild är den helt platt...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.