Visa fullständig version : Jag vill byta arbetsinriktning, funderar på att plugga på distans
Vad finns det för bra utbildningar som jag i princip kan göra 100% hemifrån?
Bör jag göra högskoleprovet först? Hade rätt låga betyg i skolan och gick ett el/datakommunikationsprogram
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Kan du inte starta en samlingstråd istället? ”Agazzas jakt efter meningen med livet”
Vet inte vart jag ska lägga den då, då kommer den hamna under recept
Vad är du intresserad av? Finns massor av distansutbildningar på högskola och KY.
Vad är du intresserad av? Finns massor av distansutbildningar på högskola och KY.
Pengar. Jag skulle till och med kunna börja som "personlig bankman"
Jag skulle vilja jobba med investment banking, men den drömmen kan jag nog glömma.
Pengar. Jag skulle till och med kunna börja som "personlig bankman"
Jag skulle vilja jobba med investment banking, men den drömmen kan jag nog glömma.
Finns ju kurser i trading osv. Om du har ett litet kapital och blir bra på aktier så kan du ju tjäna pengar.
Finns ju kurser i trading osv. Om du har ett litet kapital och blir bra på aktier så kan du ju tjäna pengar.
Jag har läst en del redan och hobbypysslat med det redan, men jag har insett att det är lönlöst så länge jag inte kan åsidosätta 40 timmar i veckan till något som åtminstone är relaterat. Annars har jag inte tiden som krävs för att hantera min ekonomi på ett ansvarsfullt sätt.
The_RobRoy, vad skulle vara lättaste vägen in i en ekonomibransch? Jag har bekanta som jobbar på det lokala bankkontoret och dom har ingen nämnvärd utbildning vad jag vet
shut teh face
2018-07-20, 07:16
Vill du jobba med IT? Bra betalt men tråkigt i längden (8-10 år)
Du kan hoppa på någon KY-utbildning på distans inom IT, se till att lägg mer tid än du behöver och försök jobba lokalt där du bor 2-3 år. Sen kan du hoppa på ett distansjobb i Sthlm och ro hem 60-70k i månaden.
Förutsatt att du inte är helt kass. :)
Se bara till att satsa på rätt områden, automation, säkerhet. Hoppa AI-spåret, det är alldeles för svårt och det är inte troligt att du blir duktig på kort tid.
Vill du jobba med IT? Bra betalt men tråkigt i längden (8-10 år)
Du kan hoppa på någon KY-utbildning på distans inom IT, se till att lägg mer tid än du behöver och försök jobba lokalt där du bor 2-3 år. Sen kan du hoppa på ett distansjobb i Sthlm och ro hem 60-70k i månaden.
Förutsatt att du inte är helt kass. :)
Se bara till att satsa på rätt områden, automation, säkerhet. Hoppa AI-spåret, det är alldeles för svårt och det är inte troligt att du blir duktig på kort tid.Nej, jag är it strateg på ett stadsnät, jag vill byta jobb inriktning till något som är mer svåranalyserat.
Jag gillar verkligen konsekvensanalys känner jag och jag tror jag kan bli bra på det, och det passar bäst inom investment banking
Högskoleprovet kan vara bra ifall du har svagt snitt betyg.
Jag har läst drygt 1 år på distans och gillade mer halvdistans för möjligheten att bolla en smula och inte bli för isolerad med folk som inte har en aning vad man pratar om.
Sen beror det självklart på utbildningens längd och svårighet.
Här finns lite mer info om utbildningar på distans :)
https://www.distansutbildningar.se
Robotprogrammering? Relativt intressant, massor med jobb.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.