Visa fullständig version : Pretto stämning på gymmen?
EyeOfTiger
2018-07-17, 17:42
Kanske är det jag som haft oturen att inte hitta ett bra gym. Men vart jag än vänder mig så finner jag en pretto stämning. Marklyft och knäböj med lite vikter på och så får jag ilskna blickar från t.om personalen!
Att faktiskt ta i och anstränga sig är ju bara mobbat..eller??
Nu är jag inte särskilt stark men det är ganska otroligt hur svaga de flesta är trots träningshetsen som finns nu i samhället då alla ska ha ett gymkort.
Ska jag verkligen behöva hålla på mig hela tiden för att det inte ska störa stämningen?
Kanske är det jag som haft oturen att inte hitta ett bra gym. Men vart jag än vänder mig så finner jag en pretto stämning. Marklyft och knäböj med lite vikter på och så får jag ilskna blickar från t.om personalen!
Att faktiskt ta i och anstränga sig är ju bara mobbat..eller??
Nu är jag inte särskilt stark men det är ganska otroligt hur svaga de flesta är trots träningshetsen som finns nu i samhället då alla ska ha ett gymkort.
Ska jag verkligen behöva hålla på mig hela tiden för att det inte ska störa stämningen?
Ja så är det om du inte tränar där din lokala styrkelyftklubb eller tyngdlyftningsklubb tränar.
Magnus N
2018-07-17, 18:32
Aldrig upplevt det på något gym än.
Aldrig upplevt, kört på säkert 10 olika wellness, enstaka styrkeklubb, sats, 24/7 och även några crossfitt / kettleklubbar utan några problem.
Kanske bara i ditt huvud?
Vadå ""pretto stämning""?
Varför tror du att de ger dig ilskna blickar? För att du tar i när du gör dina marklyft?
Fattar inte...
exevision
2018-07-17, 20:55
Är du väldigt högljudd av dig?
Sartorius
2018-07-17, 21:26
Fokusera på träningen istället.
Du kanske släpper ner stången onödigt hårt i golvet när du kör marklyft så att det låter mycket? Det kan skapa irritation.
speedy83
2018-07-17, 21:51
Du kanske släpper ner stången onödigt hårt i golvet när du kör marklyft så att det låter mycket? Det kan skapa irritation.
Det ÄR sjukt störande!
Mark är till för att släppas. (om det går såklart. Järnvikter på betonggolv är givetvis inte ok)
Knappast någonting jag upplever heller. Däremot kan jag se blickarna dras till personer som har tendens att gorma Tungviktsvisan från första repetition till sista.
Utöver detta då så vet jag inte vad otroligt svag innebär. Den överväldigande majoriteten av tränande på gym är ju faktiskt inte inbitet inriktade på att bli stora och starka, utan lallar på i sin egen takt. Det krävs nog en viss inriktning på klientelet för att stora vikter ska kastas omkring.
Är du väldigt högljudd av dig?
En sån där mysig en som skriker och vrålar varenda set, pustar å stånkar nonstop.
Jag hör till skaran som har tränat på rätt så många olika gym och aldrig upplevt någon prettostämning. Ibland en del udda typer som gör jäkla mycket oväsen dock och de får ju lite udda blickar. Sen att folk är "otroligt svaga" handlar väl till stor del att många tränar av andra anledningar än att blir starka eller grova.
Inget jag känner igen eller någonsin märkt av. Av de stora kedjorna så tränar jag just nu på Sats (tre olika) och ibland på 24seven (2 olika)
Har tidigare även tränat på ett World Class.
På mitt huvudsats finns en snubbe som låter otroligt mycket (oavsett vikt eller övning) men det är ingen som tittar snett på honom för det. Sen begriper jag inte varför man ska stånka och stöna... måste vara något fel på andningen. 😮
EyeOfTiger
2018-07-18, 08:45
Väsnas inget över huvudtaget. Tvärtom gör jag allt för att inte dra någon uppmärksamhet till mig. Kanske bara i mitt huvud då?? Men jag inbillar mig att de flesta vill att det ska se bra ut i spegeln och inte allt för ansträngande.
Men nu ska jag köra mitt race och skita i omgivningen. För annars finns ju risken att man blir en såndär gymråtta som inte ens ser ut att träna ;)
Finns det något vad gäller ditt yttre som du tror kan väcka anstöt hos övriga tränande och personal? T.e.x. synliga hakkorstatueringar eller att du tränar i Boratdräkt?
Om inte så föreslår jag att du lägger upp en video från gymmet där du gör en knäböj eller marklyft så att vi kan analysera. Välj en så hög ansträngningsgrad som typiskt ger ilskna blickar (allra bäst är om du kan få med nån sur blick på film!).
Jansson_84
2018-07-18, 14:06
Väsnas inget över huvudtaget. Tvärtom gör jag allt för att inte dra någon uppmärksamhet till mig. Kanske bara i mitt huvud då?? Men jag inbillar mig att de flesta vill att det ska se bra ut i spegeln och inte allt för ansträngande.
Men nu ska jag köra mitt race och skita i omgivningen. För annars finns ju risken att man blir en såndär gymråtta som inte ens ser ut att träna ;)
Om du vet med dig att du inte för ett extremt oljud eller lyckas med konststycket att göra nåt som skulle likna klassiska gymbloopers som är av extraordinär karaktär, så vill jag nog påstå att det sitter i ditt huvud.
Jag kan trösta dig med att de allra flesta är så sjukt fokuserad på sin egen träning, så att dom kan inte bry sig mindre än att spana in andra som tränar.
Enda gången jag själv lyfter lite på ögonbrynen är personer som gör en massa konstiga ljud.
Ett roligt exempel är en snubbe som skriker YES! efter varje repetition i bland annat lårcurlen.
Från repetition 1, plus att han står och gör en massa poser för sig själv med ljudeffekter.
Tycker dock att det är underhållande på något vis, och kan inte låta bli att dra lite på smilbanden.
Så Keep THE Good work upp och bara kör på.
Skulle någon störa sig, vilket jag inte tror, så blir du nog varse om det den dagen.
exevision
2018-07-18, 20:15
Har du hörlurar och märker inte vilka ljud du gör?
speedy83
2018-07-18, 21:21
Den enda jag störig på ganska kraftigt på gymmet är en snubbe som alltid ska snacka i telefon när han tränar. Snackar genom sina set och under vilan. Vi andra vill gärna försöka inte bry oss vad han ska göra på midsommar osv men tyvärr omöjligt att undå i detta fall.
Känns tämligen oseriöst för mig men alla är vi olika :)
Matrexxo
2018-07-18, 23:15
Hade en kul tråd här på forumet om en liknande sak för nåt år sedan. Det var rätt mkt folk med mens som skrev arga inlägg där.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=228578
Anders The Peak
2018-07-19, 07:42
Hade en kul tråd här på forumet om en liknande sak för nåt år sedan. Det var rätt mkt folk med mens som skrev arga inlägg där.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=228578
Hur har det gått har du lärt dig att uppträda på gymmet släpper inte ned vikterna på golvet och lägger tillbaks stänger och hantlar på ett anständigt sätt ?
Hur har det gått har du lärt dig att uppträda på gymmet släpper inte ned vikterna på golvet och lägger tillbaks stänger och hantlar på ett anständigt sätt ?
FnbwqXCbGcc
https://youtu.be/FnbwqXCbGcc
Matrexxo
2018-07-19, 10:22
Nej, men jag har slutat gå på ballerinagym. Hantlar har jag för övrigt aldrig kastat med.
I övrigt har faktiskt det gamla gymmet installerat rejäla lyftarzoner där man kan sätta ner skivstänger i marken utan att kvinnor och barn börjar böla. Jag bytte dock pga flytt till annan stad.
bertbert
2018-07-19, 17:44
Hur har det gått har du lärt dig att uppträda på forumet, och inte döma folk på ett oanständigt sätt?
Anders The Peak
2018-07-19, 19:24
Hur har det gått har du lärt dig att uppträda på forumet, och inte döma folk på ett oanständigt sätt?
:) tror inte att det är helt sant utan mer åt hållet mestadels konstruktiv feedback ...
Matrexxo
2018-07-19, 19:59
:) tror inte att det är helt sant utan mer åt hållet mestadels konstruktiv feedback ...
Rätt kul för övrigt att du o alla andra häftiga kritiker lade till massa fler grejer jag tydligen gjorde på gymmet vid sidan av att mina marklyft väsnades. Tex att jag inte skulle sätta tillbaka hantlar o stänger efter mig. Tydligt tecken på att ni hade fel och jag gjorde rätt :)
svenbanan
2018-07-19, 20:27
Utom just i denna tråden och den som länkades då menar du?
Anders The Peak
2018-07-19, 22:04
Utom just i denna tråden och den som länkades då menar du?
I båda är det konstruktiv feedback :)
waspen123
2018-07-19, 22:42
Aldrig någonsin hört uttrycket ”pretto” förut, någonsin. Men, på mitt första gym fick man en hel del blickar om man lyfte mer än gymmets vanliga standard. Det var ett vanligt gym mitt i stan, där det nästan enbart gick ungdomar eller pensionärer kändes det som. Verkade förövrigt även vara lag på dålig teknik i det gymmet också.
Efter det gick jag med i ett riktigt gym, lokala ”styrkelyftsklubben” typ så att säga. Gick nog även från att vara starkast till en av dom svagare då också, alltid någon att se upp till. Aldrig nåra blickar, bara gött snack och trevligt folk.
Men det är lite svårt tycker jag att baserat på det du (TS) skriver förstå vad det är som gör att folk ger dig "ilskna blickar" på gymmet. Att du "tar i" när du gör dina knäböj och marklyft kan väl liksom inte vara orsaken? Har du själv någon teori om varför?
Ilskna blickar är ju sen en tolkningsfråga. Vissa kan läsa in rätt mycket i vad som annars är en helt oskyldig koll från okänd person. Ibland läser man in sexuellt intresse, andra gånger avundsjuka, och än andra gånger irritation.
svenbanan
2018-07-20, 19:49
I båda är det konstruktiv feedback :)
https://sv.wiktionary.org/wiki/konstruktiv_kritik
konstruktiv kritik
förslag till förändringar samt förbättringsidéer
Förra tråden slutade väl med att ägaren höll med TS om att hans marklyftsteknik var helt i linje med man kunde få göra på det gymmet, och att det bara var att fortsätta i samma stil.
Om inte du har information om TS som framkommit utanför denna tråd så verkar det ju som om du fabulerat ihop diverse negativa beteenden hos. Hur är det konstruktivt?
Anders The Peak
2018-07-20, 21:10
https://sv.wiktionary.org/wiki/konstruktiv_kritik
Förra tråden slutade väl med att ägaren höll med TS om att hans marklyftsteknik var helt i linje med man kunde få göra på det gymmet, och att det bara var att fortsätta i samma stil.
Om inte du har information om TS som framkommit utanför denna tråd så verkar det ju som om du fabulerat ihop diverse negativa beteenden hos. Hur är det konstruktivt?
:) Kul att du engagerar dig i det här tramset...
svenbanan
2018-07-21, 09:30
:) Kul att du engagerar dig i det här tramset...
Lika konstruktiv som vanligt alltså?
Tramset är det du som står för.
Anders The Peak
2018-07-21, 13:29
Lika konstruktiv som vanligt alltså?
Tramset är det du som står för.
:) Vad tillför Svenbanan i det här fallet och i övrigt här i forumet ?
Mark är till för att släppas. (om det går såklart. Järnvikter på betonggolv är givetvis inte ok)
Ni är ju helt störda med det på din klubb, ni släpper ju inte bara vikterna ni typ kastar ner dem. cofffee
svenbanan
2018-07-21, 14:19
:) Vad tillför Svenbanan i det här fallet och i övrigt här i forumet ?
Vad jag tillför i det här fallet är att ifrågasätta vad du sysslar med. Du verkar inbilla dig att du kommer med konstruktiv kritik, vilket jag inte såg röken av. Det enda jag såg var en dryg attityd.
Vad jag tillför i övrigt ligger väl rimligtvis i betraktarens ögon. Har du möjligen nån åsikt kring detta?
Anders The Peak
2018-07-21, 14:37
Vad jag tillför i det här fallet är att ifrågasätta vad du sysslar med. Du verkar inbilla dig att du kommer med konstruktiv kritik, vilket jag inte såg röken av. Det enda jag såg var en dryg attityd.
Vad jag tillför i övrigt ligger väl rimligtvis i betraktarens ögon. Har du möjligen nån åsikt kring detta?
Vad är din egna uppfattning om vad du tillför forumet därmed låter vi betraktaren stå utanför tills frågan är utredd.
svenbanan
2018-07-21, 14:48
Vad är din egna uppfattning om vad du tillför forumet därmed låter vi betraktaren stå utanför tills frågan är utredd.
Du får hitta nån annan att försöka förminska. Jag är inte intresserad av att delta i dina patetiska försök att reta upp mig eller vad det nu är du sysslar med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.