Visa fullständig version : Lite udda fråga om att äta 2kg ost
trädgårdsmöbel
2018-06-23, 23:07
Om någon efter att ha rökt hasch blivit hungrig och sedan lyckats med konsstycket att äta lite mer än 2kg hårdost (Gouda), och sedan blivit trött och gått och lagt sig, hur kommer han då må imorgon bitti? Kan en så stor mängd ost vara farlig att konsumera?
Om någon efter att ha rökt hasch blivit hungrig och sedan lyckats med konsstycket att äta lite mer än 2kg hårdost (Gouda), och sedan blivit trött och gått och lagt sig, hur kommer han då må imorgon bitti? Kan en så stor mängd ost vara farlig att konsumera?
Han kan förvänta sig en förstoppning som heter duga i alla fall.
7140 kcal, 600 g fett och 40 gram salt?
Gissar jag blivit lös i magen (av fettet). Uppsvälld (vätskig) av 40 gram salt. Farligt med så mycket salt?
Finns en del ätutmaning-youtubevideos där folk äter 10,000+ kcal av typ McDonaldsmat som borde vara uppåt de salthalterna.
shadowfire
2018-06-23, 23:23
http://i297.photobucket.com/albums/mm218/timbenj/Threadbombs/this_thread_is_worthless_without_pi.gif
7140 kcal, 600 g fett och 40 gram salt?
Gissar jag blivit lös i magen (av fettet). Uppsvälld (vätskig) av 40 gram salt.
Har du testat? Jag har skivat i mig en hel hårdost (Munkens svarta) en gång och aldrig varit så hård i magen som efter det. Blir alltid hård i magen av ost.
Du kan vara lugn Trädgård gå och lägg dig bara så blir de toa direkt imorgon när du vaknar.
Har du testat? Jag har skivat i mig en hel hårdost (Munkens svarta) en gång och aldrig varit så hård i magen som efter det. Blir alltid hård i magen av ost.
De få gånger jag är lös i magen är efter ätit mycket fett (över 2 g x kg kv). Iofs blir jag förstoppad vid stora överätningar, vilket 2 kg ost (7000 kcal) inneburit.
Men ja, tror jag blivit lös över hård i magen.
Om lös eller hård av extremt mycket salt vet jag inte! Känns som en förstoppning är närmast där.
Man kan få båda delarna(?) diarréattacker följt av hård mage, förstoppning.
Ger haschet någon typ av bakiskänsla och hur länge håller ruset i sig tills man är nykter.
Jag hade i varje fall bajsat. Förmodligen inte bara en vanlig korv utan snarare någon form av flytande cement. Koncentrerat, kompakt, lättflytande och mågna luftbubblor som lämnar en farlig lukt efter sig.
Nota bene - när jag rökt hasch har jag aldrig käkat ost.
Ger haschet någon typ av bakiskänsla och hur länge håller ruset i sig tills man är nykter.
Njae, du blir inte direkt bakis. Lite seg och mysig kanske men du mår inte dåligt efteråt.
Jag testade en gång att äta två kilo färsk getost utspritt över 2 dagar och två måltidstillfällen. Blev extremt hård i magen. Skiten blev till diamant och var nästan omöjlig att få ut.
Jag testade en gång att äta två kilo färsk getost utspritt över 2 dagar och två måltidstillfällen. Blev extremt hård i magen. Skiten blev till diamant och var nästan omöjlig att få ut.
Tror du av fettet eller saltet? Kombination? Något annat? Kalciumet? Kanske typen av protein?
Tror du av fettet eller saltet? Kombination? Något annat? Kalciumet? Kanske typen av protein?
Antagligen proteinet. Dock har det ingenting att göra med vilken typ av kasein som djuret producerar vilket vissa felaktigt tror. Det går alldeles utmärkt att bli hård i magen på allt från komjölk till getost och vassleprotein. Det är bara en fråga om kvantitet.
WHITEFOLKS
2018-06-24, 09:41
Farligt är det nog inte men allt kalcium kan nog få en lite hård.
WHITEFOLKS
2018-06-24, 09:44
Njae, du blir inte direkt bakis. Lite seg och mysig kanske men du mår inte dåligt efteråt.Vilket är lite av det farliga, finns ingen direkt negativ association som det finns med alkohol och bakfylla.
Scratch89
2018-06-24, 10:42
Det kan hända att man kommer att bajsa en ordentlig laddning på morgonen!
Frågan är ju hur dåligt förberedd man var på snacks och godis om man bara har ost hemma.
Ingen aning men de flesta rocknrolltobaksrökarna tycks ha gemensamt att de tror sig veta bättre än alla andra och särskilt när det kommer till konspirationsteorier.
Någon uppdatering?
King Grub
2018-06-26, 14:27
Hur gick stomioperationen?
Vila i frid min vän, du festar på ost i himlen nu :(
https://i.imgur.com/f04ESEw.jpg
Expressen fortsätter:
DOG
av
GOUDA:
"OSTEN packades
PÅ TVÄREN. Rev upp
halva buken."
Akerhage
2018-06-26, 20:28
Bajen
Efter brajjen
Och det Gouda livet tog slut!
Akerhage
2018-06-26, 20:46
Bajen
Efter brajjen
https://i.imgur.com/vxoPcbU.jpg
svenbanan
2018-06-26, 21:00
Vad fan? Den här tråden! :D
Akerhage
2018-06-27, 12:26
Nästan på samma nivå som TS
qkdYC8L4Fn0
trädgårdsmöbel
2018-06-27, 14:16
Någon uppdatering?
Nah, han verkar tåla det mesta, även denna gången så inget att uppdatera.
Sparven från Minsk
2018-06-28, 04:48
Njae, du blir inte direkt bakis. Lite seg och mysig kanske men du mår inte dåligt efteråt.
§1. När det gäller narkotika, doping och/eller läkemedelsklassade substanser/preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet.
Eller har jag fel moderatorer? eller är det fritt fram att diskutera användning av narkotika här nu?
trädgårdsmöbel
2018-06-28, 11:33
§1. När det gäller narkotika, doping och/eller läkemedelsklassade substanser/preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet.
Eller har jag fel moderatorer? eller är det fritt fram att diskutera användning av narkotika här nu?
Tråden handlar om att äta 2kg ost och eventuella faror med det. Haschet är bara orsaken eller ursäkten att äta 2kg ost.
Bajen
Efter brajjen
:laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.