BokstavenX
2018-06-15, 13:47
Tja! Jag har nu käkat kyckling, ris, havregryn, proteinpulver, ägg, olivolja, broccoli och bladspenat i 8 månader. Bokstavligt talat. Jag har haft ca 3-4 dagar där jag har fuskat. Annars har de råvaror ovan bara kommit in i min kropp. Inte en kalori från något annat. Inte ens kryddor eller fun light, förutom salt då. Så nu senaste dagarna har jag bytt ut min kost helt och håller. Tex ris mot potatis, kyckling mot fläskytterfile, broccolio mot wookade grönsaker. Och sen har det blivit en del frukt, blåbär, kvarg, fun light osv med sötningsmedel. Och SJÄLVKLART har jag legat på samma kalorimängd, samt micros. Dock varierat lite på kolhydrater och fett, men inte mycket.
Nu när jag har varierat min kost, har det kommit sig att jag både ser sämre ut i spegeln samt bilder och ligger på samma vikt idag sen jag började variera kosten. Någon dag har jag gått upp lite, annan dag gått ner. Men som sagt så står jag på samma vikt som för ca 1 vecka sen, samt ser sämre ut. Hur kommer detta sig?!
Min andra fråga är, jag käkar nu en del frukt och bär (äpplen, jordgubbar, blåbär), är detta dåligt i längden och kan påverka min viktnedgång och min form? Samt alla dessa kalorifria drycker och såser som jag har köpt med stevia, sötningsmedel osv men som innehåller nästa 0 kalorier. Kan detta påverka något?
Tack för hjälp!! :)
Nu när jag har varierat min kost, har det kommit sig att jag både ser sämre ut i spegeln samt bilder och ligger på samma vikt idag sen jag började variera kosten. Någon dag har jag gått upp lite, annan dag gått ner. Men som sagt så står jag på samma vikt som för ca 1 vecka sen, samt ser sämre ut. Hur kommer detta sig?!
Min andra fråga är, jag käkar nu en del frukt och bär (äpplen, jordgubbar, blåbär), är detta dåligt i längden och kan påverka min viktnedgång och min form? Samt alla dessa kalorifria drycker och såser som jag har köpt med stevia, sötningsmedel osv men som innehåller nästa 0 kalorier. Kan detta påverka något?
Tack för hjälp!! :)