Visa fullständig version : har någon prövat över 3g protein/kg
Ja undrar om ni kört 3+ protein per kg under diet och ifall det påverkat styrka muskler nämnvärt, verkar va en hel del som kör iallfal 2,5+ nu jämfört med många år sen då 2 var mer normalt
en fråga, (kinggrub du kan ju d här) finns det studier ifall 3+ är mkt mer gynnsamt?
Zivanbre
2018-06-11, 09:41
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4617900/
Conclusion
Consuming a high protein diet (3.4 g/kg/d) in conjunction with a heavy resistance-training program may confer benefits with regards to body composition. Furthermore, there is no evidence that consuming a high protein diet has any deleterious effects
Captainwide
2018-06-11, 16:59
+ Mättande
+ Gott
+ Anab0lt
- Får tendens till köttsvettningar
- Kan bli dyrt
- Prottefisar
+ Mättande
+ Gott
+ Anab0lt
- Får tendens till köttsvettningar
- Kan bli dyrt
- Prottefisar
Ställer mig tveksamt till "+Gott"
Både kolhydrater och fett finns i former som är godare än protein.
Och på 3g/kg kv så känns det som man på en kaloribudget skulle kunna få godare saker om man käkar lite lägre med protein.
Bossebäver
2018-06-21, 12:50
Och på 3g/kg kv så känns det som man på en kaloribudget skulle kunna få godare saker om man käkar lite lägre med protein.
+1. Chokladkakor och bearnaisesås>>>kött.
Gjort några ggr, men min mage klarar verkligen inte det. Luktar så illa omkring mig att inte ens mina hundar vill mysa...
hehe det är väl högst personligt vad som är gott, va e det för efterblivet svar haha... jag tycker tex halvblodig biff är bland det godaste som finns , kan bokstavligen äta det varannn timme.... har inga problem med över 3-4g protte
Gjort några ggr, men min mage klarar verkligen inte det. Luktar så illa omkring mig att inte ens mina hundar vill mysa...
oki intressant men hur va den kroppsliga skillnaden vs under 3, styrka, muskler etc etc
Bjorneman
2018-06-22, 00:02
Ja och jag upplever ingen skillnad jämfört med 2 gram per kg eller ännu mindre. Men jag har aldrig genomfört någon seriös deff.
Kör ofta runt 4g/kg när jag hårddeffar. Blir ca 1000kcal om dagen = 240g protein. Opti vet jag inte men fungerar bra.
Kör ofta runt 4g/kg när jag hårddeffar. Blir ca 1000kcal om dagen = 240g protein. Opti vet jag inte men fungerar bra.
Väger du bara 60 kg? I så fall gissar jag att du gör korta deffperioder på 1-2 veckor max? Vad äter du då? Bara kyckling, tonfisk och pulver förmodar jag? Men knappt ens det motsvarar ju 240 gram protein och 1000 kcal.
Väger du bara 60 kg? I så fall gissar jag att du gör korta deffperioder på 1-2 veckor max? Vad äter du då? Bara kyckling, tonfisk och pulver förmodar jag? Men knappt ens det motsvarar ju 240 gram protein och 1000 kcal.
Exakt så. Mest kycklingfile och tonfisk. 60kg känns rätt så lagom för min del. Tror det hade behövts lite olaglig tillskott eller ökad fett% om jag ska upp många fler kilon.
poppen11
2018-06-24, 20:45
Exakt så. Mest kycklingfile och tonfisk. 60kg känns rätt så lagom för min del. Tror det hade behövts lite olaglig tillskott eller ökad fett% om jag ska upp många fler kilon.
Äter du inget annat än tonfisk och kyckling*drool*? Grönsaker, pasta etc?
Äter du inget annat än tonfisk och kyckling*drool*? Grönsaker, pasta etc?
Jag kan köpa upplägget om det är en kort tid (ett par veckor eller så). Säkert inte optimalt, men enkla regler gör att man inte behöver fundera vilket är jäkla skönt på sitt sätt. Att lägga på lite broccoli, spenat och andra grönsaker vore dock förstås att föredra.
shit vad ligger du på vanlig clean bulkning?
shit vad ligger du på vanlig clean bulkning?
2700 typ.
mattilainen
2018-06-28, 22:52
Kissar skum och luktar kalaspuffar sen svettas man ättika.
2700 typ.
menade mer i protte/kg
menade mer i protte/kg
1-1.5 typ
oki intressant men hur va den kroppsliga skillnaden vs under 3, styrka, muskler etc etc
Så fort jag går ner för långt under kaloriunderskott försvinner styrka och återhämtning som ett brev på posten. Om jag sedan ligger på 2 eller 4g/kg (protein) spelar ingen roll.
Däremot, när jag ökar mängden protein så ser jag en betydligt skillnad i muskelutveckling (Det här är säkert fel uttryck, jag upplever att jag växer mer). De månader där jag ökar mängden protein radikalt växer jag också mer än annars.
Väldigt väldigt empiriskt och kan lika gärna vara inbillning men jag upplever en stor skillnad i hur min kropp ser ut när jag ligger på 3+g/kg vs 1-1,5 (som jag gör normalt sett). Sen om det skulle göra någon skillnad mot 2 eller 2,5 vette fan. Mest att när jag går inför deff, eller bulk så blir jag lätt manisk och då lägger jag mig hellre i överkant.
Så fort jag går ner för långt under kaloriunderskott försvinner styrka och återhämtning som ett brev på posten. Om jag sedan ligger på 2 eller 4g/kg (protein) spelar ingen roll.
Däremot, när jag ökar mängden protein så ser jag en betydligt skillnad i muskelutveckling (Det här är säkert fel uttryck, jag upplever att jag växer mer). De månader där jag ökar mängden protein radikalt växer jag också mer än annars.
Väldigt väldigt empiriskt och kan lika gärna vara inbillning men jag upplever en stor skillnad i hur min kropp ser ut när jag ligger på 3+g/kg vs 1-1,5 (som jag gör normalt sett). Sen om det skulle göra någon skillnad mot 2 eller 2,5 vette fan. Mest att när jag går inför deff, eller bulk så blir jag lätt manisk och då lägger jag mig hellre i överkant.
ok intressant ska prova återkommer
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.