Visa fullständig version : proteinrik jordgubbsdrink
adeleine
2004-05-07, 14:24
mixtrade lite idag när jag hade pluggpaus och fick fram den här....yummie :eating:....lika gott som glass fast i dietform...:thumbup:
recept:
150g lätt kesella
100g frysta osockrade jordgubbar
2 äggvitor
lite krossad is
jordgubbsfunlight
tina jordgubbarna ngt....vispa upp äggvitorna....blanda i lättkesellan....det blir som en yoghurt liknande konsistens. Därefter rör du ner jordgubbsfunlight så att den får en mellanrosa färg. Rör ner jorggubbar + krossad is, rör om tills allt är blandat....häll upp i ett stort glas och sätt i ett paraply.....:cool:
tot: 170 kcal
kolh: 12g
prot: 26g
fett: 1,7g
måste säga att jag är fruktansvärt nöjd själv :D
King Grub
2004-05-07, 16:32
Men vad säger insulinmaffian om den där? :nono:
j/k :D
Det låter sommarsmaskigt!
adeleine
2004-05-07, 16:41
Originally posted by King Grub
hehe jojo, men man får väl planera den efter ett pass då :angel:
King Grub
2004-05-07, 16:44
Originally posted by adeleine
hehe jojo, men man får väl planera den efter ett pass då :angel:
Nehejdu det går ju inte alls, eftersom kaseinet saktar ner proteinupptaget långt under optimala nivåer. :angel:
adeleine
2004-05-07, 16:54
Nehejdu det går ju inte alls, eftersom kaseinet saktar ner proteinupptaget långt under optimala nivåer. :angel:
hehe ja men va fan...då dricker jag den när jag vill, oavsett kasein och insulin problematik :D
muzzelman
2004-05-07, 16:57
Haha ;)
hehe ja men va fan...då dricker jag den när jag vill, oavsett kasein och insulin problematik :D
Så ska det låta, skippa alla j***a index. Mat ska vara gott & träning ska vara kul!
Nehejdu det går ju inte alls, eftersom kaseinet saktar ner proteinupptaget långt under optimala nivåer. :angel: Du skulle kunna få folk här på forumet att svälta ihjäl, ingen vågar äta nåt snart! :smokin:
King Grub
2004-05-07, 20:26
Originally posted by Munter
Du skulle kunna få folk här på forumet att svälta ihjäl, ingen vågar äta nåt snart! :smokin:
Jag försökte vara ironisk... :thefinger
Jaa haha! Gruben har många unga människors liv i sina händer!
Blivit lite för många medlemmar på sistone som segar ner Kolozzeum?
"Det är nu vetenskapligt bevisat att syre har mycket negativa inverkningar på blodsockret. Om du andas samtidigt som du äter höjs GI:t med 476,3 %! Lösningen är att tejpa för näsan och med händernas hjälp trycka fast maten i luftstrupen och svälja maten den vägen"
Lätt fixat! :thumbup:
Metal_boy_
2004-05-14, 00:56
Originally posted by Castro
Jaa haha! Gruben har många unga människors liv i sina händer!
Blivit lite för många medlemmar på sistone som segar ner Kolozzeum?
"Det är nu vetenskapligt bevisat att syre har mycket negativa inverkningar på blodsockret. Om du andas samtidigt som du äter höjs GI:t med 476,3 %! Lösningen är att tejpa för näsan och med händernas hjälp trycka fast maten i luftstrupen och svälja maten den vägen"
Lätt fixat! :thumbup:
:laugh:
Metal_boy_
2004-05-14, 00:58
jag antar att jag har blivit en del i den där maffian men lik förbannat så lät det där gott och som tur är har vi ju dagens viktigaste mål en gång om dan (frukost) så det går ju mumsa ändå..det handlar ju bara om timing:)
bubbleman
2004-05-15, 11:04
Helt rätt!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.