handdator

Visa fullständig version : Föreningsliv, vilka föreningar är ni aktiva i?

yia
2018-05-10, 11:35
Kunde vara kul att höra vilka föreningar ni är aktiva i och vad ni tycker om dem. Om det är några föreningar som ni särskilt värdesätter med t.ex. roliga sociala tillställningar, evenemang och liknande.

King Grub
2018-05-10, 12:00
Nafs(k).

svamp
2018-05-10, 12:40
Kkk

Starke75an
2018-05-10, 13:46
Aktiv i Bygdegårdsförening och byalag. Medlem även i hembygdsförening.

Tidigare medlem av jeepklubb (då som ordförande), traktorpulling, musikförening, atletklubb, bordtennis och innebandy.

Även aktiv i hemvärnet.

Yes
2018-05-10, 13:54
Nra.

VoDaresVins
2018-05-10, 14:29
Hembygdsförening. Ordnar fester och tillställningar i byns lokal. För social gemenskap i byn. Annars skulle folk bli mera anonyma över tid och man skulle bara känna närmaste grannarna.

Fotbollsförening. Eftersom allt kring fotbollen här i området står och faller på föräldrars aktivitet.

Segelförening. Ny medlem. Har ej båt men framtidsplaner. Nyss påbörjat seglingskurs föreningen ordnar.

Navigationsförening. Kommer antagligen skriva ur mig med tiden. Mer eller mindre påtvingat via kurserna jag gick i vintras. Viktigt att de finns iaf då många mindre farleder underhålls av dom.

Hemi
2018-05-10, 16:34
Inget i Sverige, annars, ett par om att bevara natur och kultur, samt dykning. Funderar på att starta en själv om klättring länkat till de andra två.

lanzal
2018-05-10, 19:02
Är med i en idrottsförening som pysslar med tyngdlyftning och styrkelyft! Jag och tre vänner ville tävla för Trosa, så vi startade en klubb. Jag sitter som sekreterare :)

Peter.B
2018-05-11, 09:33
Sekreterare och tränare på Berserk MMA, en av mig veterligen få MMA-klubbar i Stockholm som är just en förening.

MackeJuve
2018-05-11, 09:54
Det här kvalificerar sig säkert inte in som något riktigt men jag är väldigt aktiv i vår Korpen-förening :D Har svårt att se att det finns en mer hängiven lagledare på den nivån. Det tar sig främst uttryck i vår fan-sida(som har 200 likes!) där jag på ett humoristiskt sätt(det är åtminstone intentionen) skriver reportage om spelarna samt återger matcherna i matchrapporter. Sen är jag väl någorlunda aktiv även inom själva Korpen då jag ofta har haft synpunkter på deras upplägg.

Det spelas matcher under april-juni, augusti-oktober samt november-februari så man är mer eller mindre igång med skiten non-stop :D Jag älskar Korpen i.o.m. att man får det roligaste från ens tid som aktiv, matcherna, samtidigt som det inte finns några krav på träning och att man får forma laget själv vilket innebär att man enbart spelar med kompisar.