Modjo
2018-04-26, 20:31
Jag är en cyklist som har försökt styrketräna seriöst men aldrig riktigt lyckats kombinera det med cyklingen. Får ont i benen av för mycket styrketräning för benen och vet inte hur jag ska lägga upp träningen. Hade velat bygga lite muskler den närmaste tiden i kombination med cyklingen. Prioriterar hela överkroppen.
Har läst många trådar här som icke-medlem och något liknande det här hade kanske fungerat för mig. Har ändrat lite för att kunna klara av hårda cykelpass
http://www.styrkelabbet.se/traningsprogram-helkropp/
Pass A
Frontböj 3 set x 5-10 reps
Bänkpress 4 set x 5-10 reps
Raka marklyft 2 set x 5-10 reps
Skivstångsrodd 5 set x 5-10 reps
Pass B
Chins 5 set x 5-10 reps
Marklyft 3 set x 5-10 reps
Militärpress 4 set x 5-10 reps
Armhävningar 3 set x kroppsvikt
Hade gärna läst lite kommentarer kring mitt tänkta upplägg och om jag skulle kunna lägga på mig lite muskler av det här trots att det bara är två dagar per vecka. Cykeltränar normalt 7 pass i veckan också.
Jag är man, 25 år, 192 cm och väger kring 80 kilo. Är en ganska normalsmal cyklist:)
Har marklyft 150 kilo, militärpressat 57,5 kilo och frontböjt 90 kilo som bäst om det är relevant.
Har läst många trådar här som icke-medlem och något liknande det här hade kanske fungerat för mig. Har ändrat lite för att kunna klara av hårda cykelpass
http://www.styrkelabbet.se/traningsprogram-helkropp/
Pass A
Frontböj 3 set x 5-10 reps
Bänkpress 4 set x 5-10 reps
Raka marklyft 2 set x 5-10 reps
Skivstångsrodd 5 set x 5-10 reps
Pass B
Chins 5 set x 5-10 reps
Marklyft 3 set x 5-10 reps
Militärpress 4 set x 5-10 reps
Armhävningar 3 set x kroppsvikt
Hade gärna läst lite kommentarer kring mitt tänkta upplägg och om jag skulle kunna lägga på mig lite muskler av det här trots att det bara är två dagar per vecka. Cykeltränar normalt 7 pass i veckan också.
Jag är man, 25 år, 192 cm och väger kring 80 kilo. Är en ganska normalsmal cyklist:)
Har marklyft 150 kilo, militärpressat 57,5 kilo och frontböjt 90 kilo som bäst om det är relevant.