Visa fullständig version : En fråga främst till andra extremhögertroll ("extrem""höger""troll")
trädgårdsmöbel
2018-04-05, 22:10
Hur ofta händer det er att ni i affekt skriver ett inlägg på någon sida på internet, fyllt av galla ni vill vräka ur er, men som när ni skrivit halva på hejdar er, och tänker något i stil med: "Det här kan jag inte posta. Jag riskerar bli bannad/polisanmäld/av med jobbet då" och antingen skriver om det, väldigt nedtonat och försiktigt eller inte postar det alls?
Jag tror jag ligger på ett sånt inlägg som aldrig postas i veckan för närvarande. Det är min nuvarande nivå av självcensur.
Magnus N
2018-04-06, 05:56
Att jag avbryter inlägg ibland gör jag nog ett par gånger i veckan lätt
Men det är beroende på att jag hinner inse att det inte var genomtänkt och att det inte finns någon direkt mening med att skriva in det
Att oroa sig för anmälningar etc gör jag inte
Såhär är det för "alla" människor oavsett övertygelser eller politisk inriktning.
Om bara folk skulle testa, så skulle många inse att det handlar om att skriva av sig, inte nödvändigtvis göra sig hörd. Efter att ha skrivit ett ocensurerat inlägg, brev, text etc och sedan Ctrl + A & delete, så skulle man få samma känsla som att trycka på Enter. Ibland kan det säkert vara skönt att INTE ha skickat det välformulerade brevet.
Många gånger är det nog bättre för den mentala hälsan att inte engagera sig i första bästa nätstrid. Det är bättre att stänga ner skärmen och undvika nyheter och sociala medier ett par dagar och sedan jämföra sitt välmående. Det är sällan man får positiva nyheter utan de som sprids är med överväldigande majoritet dåliga, nedslående, nyheter som upprör.
Stannar aldrig upp.
Du missar rektionerna från alla kommentarer du inte postar - Wayne Gretzky.
Scratch89
2018-04-06, 07:55
Nu är jag varken extremhöger eller troll men jag hamnar i många politiska diskussioner på Facebook. Försöker undvika men jag triggas av när folk har fel. Ofta är det en politiskt aktiv sosse jag diskuterar med, eller ja, snarare argumenterar emot, eftersom han inte är så intresserad av djupare analyser. Det är ju ändå valår...
Däremot har jag märkt att jag faktiskt inte får ut så mycket av det, och jag tror inte heller att man lyckas övertyga eller få någon annan att tänka annorlunda. Jag har undvikit det nu i någon vecka och känner att mitt blodtryck mår bra av det. :d
Patriarch K
2018-04-06, 08:05
8Nu är jag varken extremhöger eller troll men jag hamnar i många politiska diskussioner på Facebook. Försöker undvika men jag triggas av när folk har fel. Ofta är det en politiskt aktiv sosse jag diskuterar med, eller ja, snarare argumenterar emot, eftersom han inte är så intresserad av djupare analyser. Det är ju ändå valår...
Däremot har jag märkt att jag faktiskt inte får ut så mycket av det, och jag tror inte heller att man lyckas övertyga eller få någon annan att tänka annorlunda. Jag har undvikit det nu i någon vecka och känner att mitt blodtryck mår bra av det. :d
Håller med. Jag hamnar ofta i samma fälla och det är totalt meningslöst att hålla n facebook-diskussion. Folk är generellt för korkade för att få vara med och diskutera saker. Jag föredrar mer slutna forum såsom kollo och flashback där folk är lite mer rutinerade och kloka. Det är sällan det blir pajkastning på forum, men på FB finns det alltid något kränkt WT som ska börja med personangrepp.
Scratch89
2018-04-06, 08:24
Ni som har mig på Facebook har säkert sett dessa diskussioner som sällan mynnar ut i något vettigt. :d
Patriarch K
2018-04-06, 08:31
Ni som har mig på Facebook har säkert sett dessa diskussioner som sällan mynnar ut i något vettigt. :d
Facebook visar inte dina saker för mig iaf :( Har för lite interaction points med dig lol (likes, comments, profilstalkning, chatt)
Jag har egentligen inget som haller mig tillbaka annat an insikten att jag borde bygga min egen plattform istallet for att gora mig beroende av plattformar dar andra kan moderera och banna mig bast de har lust.
Andy.da.wohoo
2018-04-06, 13:43
Ja, och det är skönt att se en vettig röst i all sörja :)
Jag har egentligen inget som haller mig tillbaka annat an insikten att jag borde bygga min egen plattform istallet for att gora mig beroende av plattformar dar andra kan moderera och banna mig bast de har lust.
Det är sjukt svårt dock. En blog är ju ett alternativ, men då står ju någon annan för bloggplattformen, egen domän och site så står någon annan oftast för hostingen. Driva egen server så sitter man i knät på sin ISP. men det är nog det närmaste egen plattform man kommer utan att behöva ställa sig på en låda på torget och tala.
Patriarch K
2018-04-06, 14:00
Det är sjukt svårt dock. En blog är ju ett alternativ, men då står ju någon annan för bloggplattformen, egen domän och site så står någon annan oftast för hostingen. Driva egen server så sitter man i knät på sin ISP. men det är nog det närmaste egen plattform man kommer utan att behöva ställa sig på en låda på torget och tala.
Eller så hostar man den på AWS (Amazon Web Services) och skapar sin egna blogg och dunkar upp den med NodeJS eller dylikt mot någon MongoDB-databas eller annat.
Fast AWS kostar ju en del, kanske 100-200kr i månaden eller något sådant för småskaligt bruk. Och domänen kostar ju också som sagt. Men med lite reklam och massor av users så borde det gå att lösa :)
Finns ju registrars som kräver court order för att ta ner domäner typ Easydns. Även wordpress bloggtjänst kräver court order för att ta ner saker. Vad gäller egen hosting så finns det ju en del möjligheter där typ Singapore eller Japan lite beroende på vad exakt man sysslar med. Det ultimata hade ju dock varit en anonym kryptohosting driven av ett decentraliserat nätverk.
Luca Brasi
2018-04-06, 15:11
Finns ju registrars som kräver court order för att ta ner domäner typ Easydns. Även wordpress bloggtjänst kräver court order för att ta ner saker. Vad gäller egen hosting så finns det ju en del möjligheter där typ Singapore eller Japan lite beroende på vad exakt man sysslar med. Det ultimata hade ju dock varit en anonym kryptohosting driven av ett decentraliserat nätverk.
Spika up tweets nedristade på björknäver( på runskrift naturligtvis) som du spikar upp på träd i mörkaste taigan.
shadowfire
2018-04-06, 17:56
Såhär är det för "alla" människor oavsett övertygelser eller politisk inriktning.
Om bara folk skulle testa, så skulle många inse att det handlar om att skriva av sig, inte nödvändigtvis göra sig hörd. Efter att ha skrivit ett ocensurerat inlägg, brev, text etc och sedan Ctrl + A & delete, så skulle man få samma känsla som att trycka på Enter. Ibland kan det säkert vara skönt att INTE ha skickat det välformulerade brevet.
Många gånger är det nog bättre för den mentala hälsan att inte engagera sig i första bästa nätstrid. Det är bättre att stänga ner skärmen och undvika nyheter och sociala medier ett par dagar och sedan jämföra sitt välmående. Det är sällan man får positiva nyheter utan de som sprids är med överväldigande majoritet dåliga, nedslående, nyheter som upprör.
Haha hög igenkänningsfaktor... typ när man är inne på sista meningen i inlägget så, "äh, fuck it", ctrl+a+del och sedan känns det lite bättre för stunden iaf.
Mina bästa inlägg har nog gått den vägen. Jepp.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.