Visa fullständig version : Hur väljer ni kosttillskott?
armjävlar
2018-03-29, 14:13
Skulle vara intressant att höra vad ni tänker på när ni väljer proteinpulver och/eller PWO :)
T.ex:
Priset
God smak
Effekten
Innehållet (t.ex. näringsvärden, typ av protein, proteinkoncentration)
Svensktillverkat
Icke-animaliskt
Varumärket (t.ex. välkänt märke eller ett märke du känner till eller har erfarenhet av)
Ekologiskt
Tilltalande förpackning
Om ni har ett favoritmärke ni alltid väljer, skriv gärna att så är fallet. Om ni har lust får ni gärna föreställa er att ni ska testa ett nytt märke och berätta vad ni då skulle prioritera.
Nämn gärna vart ni köper grejerna också :)
Är oerhört tacksam för svar!
armjävlar
2018-03-29, 14:18
Jag själv brukar välja något av en svensk tillverkare för att det känns som att innehållet kanske kollats lite noggrannare då (är lite nojig för att det är nåt farligt ämne i och tänker att vi har lite striktare regler i Sverige). Sen brukar jag välja något som är prisvärt och helst ett märke som jag känner till :) Om jag ska testa något nytt så är det nog, utöver det som jag redan nämnt, förpackningen jag kollar på men även lite på innehållet. Köper alltid på nätet.
Klistergeten
2018-03-29, 15:18
Om jag ska testa något nytt så är det nog, utöver det som jag redan nämnt, förpackningen jag kollar på men även lite på innehållet. Köper alltid på nätet.
På riktigt? Själv skulle jag inte ens bry mig om det låg i en förseglad icakasse :)
Priset är det viktigaste enligt mig och med ett bra pris är jag villig att tumma rejält på resten av punkterna (dock bör det smaka någorlunda gott iallafall).
Funktion (innehåll, behöver jag denna produkt eller klarar jag mig bättre på annat?), Tillverkare, Omdömmen, Pris. I den ordningen ungefär. Smak hamnar någonstans flytande i mitten.
Langster
2018-03-29, 15:59
När det gäller proteinpulver så väljer jag efter smak och pris.
När det gäller PWO väljer jag efter effektivitet. Väljer gärna något märke som tidigare åkt dit för att ha haft illegala substanser i sina produkter.
Proteinpulver; Pris, smak
I den ordningen.
vicarious
2018-03-29, 16:48
Innehåll och pris.
King Grub
2018-03-29, 17:04
Innehåll, smak, pris.
Diomedea exulans
2018-03-29, 17:06
Väljer gärna något märke som tidigare åkt dit för att ha haft illegala substanser i sina produkter.
Varför det? De har väl tagit bort det illegala?
Langster
2018-03-29, 17:18
Varför det? De har väl tagit bort det illegala?
Att de åkt dit tidigare stoppade dock inte Driven Sports från att skapa den hejdundrande succén Craze!
exevision
2018-03-29, 18:01
Att de åkt dit tidigare stoppade dock inte Driven Sports från att skapa den hejdundrande succén Craze!
Och du tror att det är ett sunt och hälsosamt tänk?
Langster
2018-03-29, 18:30
Och du tror att det är ett sunt och hälsosamt tänk?
Det är det väl ingen knarkare som tror?
Det är det väl ingen knarkare som tror?
Är det för att det inte är olagligt ännu som gör att du hellre kör på sånna produkter än exempelvis substanser som redan är olagliga men som man har mycket mer fakta om?
PowerSwede
2018-03-29, 20:29
Skulle vara intressant att höra vad ni tänker på när ni väljer proteinpulver och/eller PWO :)
T.ex:
Priset
God smak
Effekten
Innehållet (t.ex. näringsvärden, typ av protein, proteinkoncentration)
Svensktillverkat
Icke-animaliskt
Varumärket (t.ex. välkänt märke eller ett märke du känner till eller har erfarenhet av)
Ekologiskt
Tilltalande förpackning
Om ni har ett favoritmärke ni alltid väljer, skriv gärna att så är fallet. Om ni har lust får ni gärna föreställa er att ni ska testa ett nytt märke och berätta vad ni då skulle prioritera.
Nämn gärna vart ni köper grejerna också :)
Är oerhört tacksam för svar!
1. Effekt
2. Pris
That's all.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.