Logga in

Visa fullständig version : tips över boendesituation

Victuhh
2018-03-28, 16:45
Hej alla glada!

Jag och min bror köpte 2013 en lägenhet som i dagsläget stigit i värde med ca 400k, nu fyller vi bägge 27 och den ena av oss (jag) är duktigt trött på att leva med brorsan.

Jag vill gärna lösa ut honom, och han vill gärna lösa ur mig, dock har jag möjligheten iom. att jag har en fast tjänst och det har inte han. Ingen av oss står i någon bostadskö men jag är lite skeptisk till hyresrätt i vilket fall, något som också är riktigt svårt att få där jag bor och säkert kräver ett par års köande om man inte har en väldans tur! Ett andrahandskontrakt känns heller inte aktuellt.

Hur löser man en sån här situation smidigast?
Något jag funderat över är om det är möjligt att byta vår 3a mot mindre 1 eller 2or om man löser det med värderingar sinsemellan, gör folk ens såhär?

Mvh :)

Aryt
2018-03-28, 17:01
Har du tillgång till en ubåt och ett karismatiskt leende? Du har pm.

dream_theater_
2018-03-28, 17:25
Annars får ni sälja. Dela på pengarna och hitta varsin lägenhet!

Diomedea exulans
2018-03-28, 17:55
Kan inte nån flytta hem till era föräldrar? Jag bodde hos föräldrarna senast när jag var 28, det var awesome.

Bärsärk
2018-03-28, 18:29
Varför är du trött på att leva med din bror?

Angel
2018-03-28, 18:37
Kan inte nån flytta hem till era föräldrar? Jag bodde hos föräldrarna senast när jag var 28, det var awesome.

Hehe, jag trodde du fortfarande gjorde det.

Bob90
2018-03-28, 19:57

Jag var tvungen att flytta hem pga ekonomiska skäl efter att ha bott själv i 2 år. Bodde hemma i 2-3 år och flyttade sen igen.

Kan säga att det var allt annat än "awesome" att flytta hem till päronen igen :p

dream_theater_
2018-03-28, 20:05
Nej fy för att flytta hem igen. Jag bodde hemma efter plugget i tio månader. Man känner sig sjukt begränsad.

Patriarch K
2018-03-28, 20:10
Om ni köpte den 2003 så borde ni ju ha hunnit spara ihop insatspenning så det heter duga. Så att ni kan köpa massa nya lägenheter? Köp en till du som har heltidsjobb :P Så får han lösa ut dig och så får ni dela på värdeökningen när han säljer den!

Diomedea exulans
2018-03-28, 20:14
Hehe, jag trodde du fortfarande gjorde det.

Nej, är bara där varje ledig stund. Kan lika gärna flytta dit igen.

TS: Du kan kanske flytta in hos mina päron? Bob90s päron verkar inte vara något att ha.