Visa fullständig version : Din favorit maträtt av nötfärs?
Som rubriken, burgare, tacos, spaghetti med köttfärssås? Köper väldigt sällan nötfärs, men nu blev det ett kg och tanken var några burgare på paketet och smälla i mig, men finns ju mycket annat gott också!
Förslag?
Diomedea exulans
2018-03-16, 15:57
Hamburgare!
StarkaUlf
2018-03-16, 16:01
Hamburgare eller köttfärslimpa.
Lasagne och köttfärssås kommer efteråt. Grekiska biffar är väldigt gott, men det gör jag aldrig själv..
Hamburgare!
Måste man, enligt dig göra riktiga burgare I så fall enligt dig? Med ost, dressing, riktiga bröd och grönsaker?
Hamburgare eller köttfärslimpa.
Lasagne och köttfärssås kommer efteråt. Grekiska biffar är väldigt gott, men det gör jag aldrig själv..
Lasange ja! Det var länge sen! Ska det vara med massa ost och ostsås eller kan man göra en lite fettsnålare variant som fortfarande smakar gott?
Tacopaj, pannbiff eller kålpudding.
Köttbullar!
Med potatismos, gräddsås och lingonsylt till, förstås! :eating:
Minikubik
2018-03-16, 19:53
Köttfärssås
Lasagne givetvis. När det kommer till lasagne gäller principen ju kaloritätare desto bättre.
Lasange ja! Det var länge sen! Ska det vara med massa ost och ostsås eller kan man göra en lite fettsnålare variant som fortfarande smakar gott?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33447
Magnus N
2018-03-16, 21:18
Kålpudding är riktigt fint
Bjorneman
2018-03-16, 23:24
Bolognese med spagetti eller i lasagne.
Diomedea exulans
2018-03-16, 23:36
Måste man, enligt dig göra riktiga burgare I så fall enligt dig? Med ost, dressing, riktiga bröd och grönsaker?
Det godaste tycker jag är exakt det som du beskriver. Gurka, tomat och isbergssallad som grönsaker. Och ketchup.
Kålpudding är riktigt fint
Verkligen, det är skitgott.
Diomedea exulans
2018-03-17, 18:45
Kålpudding måste ju nära nog vara opti ur näringssynpunkt också? Kål och kött.
Magnus N
2018-03-17, 18:48
Kålpudding måste ju nära nog vara opti ur näringssynpunkt också? Kål och kött.
Står sig nog rätt bra, har man potatis som sig bör till det med så känns det riktigt optimalt *drool*
Diomedea exulans
2018-03-17, 18:50
Står sig nog rätt bra, har man potatis som sig bör till det med så känns det riktigt optimalt *drool*
Och lite lingonsylt. :hbang:
Magnus N
2018-03-17, 18:51
Och lite lingonsylt. :hbang:
Med det så har vi en fulländad maträtt :)
unsuspected
2018-03-18, 12:56
Allt med nötfärs är gott.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.