handdator

Visa fullständig version : Tänkte börja träna, några funderingar

JensLundell
2018-03-09, 01:08
Så jag har tänkt att börja träna, inget super seriöst bara få kroppen att må bättre och "fin slipa" den lite.

Det var över 10 år sen jag va på gymmet sist men tog det aldrig seriöst, gick nån gång ibland bara. Men nu tänkte jag satsa lite hårdare så jag har lite funderingar.

Är det nödvändigt att hålla på med proteinpulver etc ? Gör det verkligen någon riktig skillnad ?

Vad kan man äta som är bra för träningen och otroligt enkelt att laga lr man kan äta direkt som det är. Är verkligen inte mycket för att laga mat.

Så klart är det bättre ju mer/oftare man tränar men vad är en bra mellan punkt, skulle tex 3 dagar i veckan fungera lr borde man ta det oftare ?

Det var väl vad jag hade för tillfället, har ni några tips och trix så får ni gärna dela med er.

ceejay
2018-03-09, 01:20
1. Om du inte får i dig tillräckligt via kost.
2. Random kolhydratskälla exempelvis ris, potatis, pasta, bulgur, you name it plus en proteinkälla. Kött, fisk, fågel eller vegetariska alternativ.
3. Skulle säga minst 10 set per muskelgrupp i veckan. Kör man en gång i veckan blir det ett jävligt köttigt pass, bättre att träna flera gånger.

leee
2018-03-09, 01:21
Nej du behöver inget proteinpulver.2-3 gram som många hävdar är ett måste gäller för avancerade som tränar på elit nivå och som har onormalt stor muskeltillväxt/styrka.
Du kan träna ett tungt och ett lättare pass för hela kroppen per vecka.

JensLundell
2018-03-09, 02:41
1. Om du inte får i dig tillräckligt via kost.
2. Random kolhydratskälla exempelvis ris, potatis, pasta, bulgur, you name it plus en proteinkälla. Kött, fisk, fågel eller vegetariska alternativ.
3. Skulle säga minst 10 set per muskelgrupp i veckan. Kör man en gång i veckan blir det ett jävligt köttigt pass, bättre att träna flera gånger.

1. Alright, det ska nog inte vara något problem.

2. Funkar typ korv, hamburgare bra eller ska det vara mer oproducerat?

3. Låter vettigt det.

JensLundell
2018-03-09, 02:41
Nej du behöver inget proteinpulver.2-3 gram som många hävdar är ett måste gäller för avancerade som tränar på elit nivå och som har onormalt stor muskeltillväxt/styrka.
Du kan träna ett tungt och ett lättare pass för hela kroppen per vecka.

Alright, tack så mycket :)

ceejay
2018-03-09, 11:40
1. Alright, det ska nog inte vara något problem.

2. Funkar typ korv, hamburgare bra eller ska det vara mer oproducerat?

3. Låter vettigt det.

2. Helt klart ok att äta då och då, men inget jag skulle rekommendera att äta hela tiden.