Visa fullständig version : European Crime Statistics från Numbeo. Sverige på andra plats.
https://www.numbeo.com/crime/rankings_by_country.jsp?title=2015®ion=150
Sverige har gått från 12 plats till andra plats på 2 år... vad hände där för 2 år sen som fick brotten att rusa i höjden måntro?
Om bara holmes och watson var på fallet, så skulle de nog kunna gå till bottnen på denna kluriga knut!
Vad tror ni om tillförlitligheten på siffrorna?
Fri rörlighet inom EU kan ju förklara en del kanske.
Jag tror vi inte varit tillräckligt generösa till folket som kommit hit. Jag tror att alla svenskar hade kunnat tagit mer ansvar och bidraget med mer till folket som flytt krig och tvingats hit. Är det så konstigt att folk blir rastlösa och gör dumma grejor när dom inte ens kan få varsin egen lägenhet i stan? Eller att dom inte får tillräckligt med pengar i fickan så dom kan gå på restaurang och äta sig mätta dagligen?
Jag tror några grejor vi kan göra framåt är:
Börja med Arabiska istället för Engelska som andra språk i skolan, så alla svenskar kan hjälpa folket som kommer hit lättare.
1 Timme av arbetsdagen ska skänkas direkt till nyanlända. (utöver det som redan går åt nu)
Börja sända mer Arabisk Tv på 1-2-4an.
Och hälften av alla julklappar ska skänkas bort.
Jag sneglar åt Österrike, Schweiz, Finland och Island. Verkar som bra länder och språket torde gå hyfsat lätt.
Så Sveriges brottsindex har gått upp kring 30% senaste 5 åren samtidigt som Danmarks minskat med 45%, Norges har gått upp med 140% och Finland ökat med 40%. Låter inte så tillförlitligt.
King Grub
2018-03-04, 05:00
Numbeo baserar allt på tyckande, vad folk säger att dom upplever, inte faktisk data.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.