Visa fullständig version : Vader
Starke75an
2018-01-10, 17:51
När jag kör helkropps pass 3ggr i veckan, så behöver mina vader längre vilotid än övriga muskler. Nån som har koll vad det kan bero på?
Kör bara ett set med många reps med full rom och paus i vändlägena.
Spelar ingen roll om jag tränat dr ett halvår i sträck, de vill typ ha 4 dagar.
svartakronan
2018-01-10, 18:22
När jag kör helkropps pass 3ggr i veckan, så behöver mina vader längre vilotid än övriga muskler. Nån som har koll vad det kan bero på?
Kör bara ett set med många reps med full rom och paus i vändlägena.
Spelar ingen roll om jag tränat dr ett halvår i sträck, de vill typ ha 4 dagar.
Märkligt då vader är något man ska kunna träna varje dag då de återhämtar sig fort, vad jag hört iallafall.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Luca Brasi
2018-01-10, 18:25
Du kanske borde typ stretcha dem istället?
Starke75an
2018-01-10, 19:09
Du kanske borde typ stretcha dem istället?
Efter träning eller i stället för att träna menar du?
Har nog aldrig stretchat nån muskeln nån gång.
På vilket sätt märker du att vaderna behöver längre tid för återhämtning än andra muskler?
Starke75an
2018-01-10, 19:31
Att jag inte kan göra lika många reps innan jag får kramp/idiot pump. Känns direkt vid träningen att muskeln inte har samma uthållig som passat innan.
Men som sagt, efter 4 dagar vila är det bara att köra på. Ligger på väldig hög tut då varje rep tar ca 6-7 sekunder.
Att jag inte kan göra lika många reps innan jag får kramp/idiot pump. Känns direkt vid träningen att muskeln inte har samma uthållig som passat innan.
Men som sagt, efter 4 dagar vila är det bara att köra på. Ligger på väldig hög tut då varje rep tar ca 6-7 sekunder.
Många reps är hur många? Kör du 20 på det sättet är du uppe i 2min konstant TuT.. Det gör man inte ostraffat.
Blir det lika om du kör lika på andra muskler?
Prova fler set, kort vila och kanske runt 30 sek/set med lite högre belastning om du inte tycker det du gör nu funkar.
Starke75an
2018-01-11, 22:12
Körde strax över 100 reps nu innan julvilan. Nu har jag börjar köra igen. 40 reps blev det förra passat. Nästa blir 50 reps. Tills jag når dit jag var innan.
Körde 7set med 20 reps ett tag. Tog så jäkla tid.
Visserligen kör jag inte så många reps i övriga, men lårcurl kan bli uppå 50 reps. Men inga känningar där.
Körde strax över 100 reps nu innan julvilan. Nu har jag börjar köra igen. 40 reps blev det förra passat. Nästa blir 50 reps. Tills jag når dit jag var innan.
Visserligen kör jag inte så många reps i övriga, men lårcurl kan bli uppå 50 reps. Men inga känningar där.
Gulp! Det var banne mig mustigt må jag säga! Men där har du nog skälet till lång återhämtning iaf...
Jösses, sicken volym! Jag brukar köra 25 reps vid stående och typ 30-40 reps vid sittande vader.
Jag kör ofta närmare 100 reps vader om inte ännu mer på mina benpass. Fast då vilar dom å andra sidan en vecka efter det. Brukar kunna ha träningsvärk upp till 5 dagar efteråt som värst.
speedy83
2018-01-12, 08:41
Jag kör ofta närmare 100 reps vader om inte ännu mer på mina benpass. Fast då vilar dom å andra sidan en vecka efter det. Brukar kunna ha träningsvärk upp till 5 dagar efteråt som värst.
Då blir man lite nyfiken, har du märkt av någon tillväxt?
Mitt nya träningsmotto ska bli "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga vader.".
Luca Brasi
2018-01-12, 15:31
Jag brukar köra högreps med tunga vikter med galen TuT bara för att visa för alla andra hur meninglös vadträning och i förlängningen hela vår existens är.
Starke75an
2018-01-12, 16:13
Så bra.
Starke75an
2018-01-12, 18:44
50 reps tog 4 minuter 46 sekunder, så ca 10 rep/minut stämmer med tidigare uppskattning.
Kändes bra nu, då det var 4 dagar sen förra passet. Men som sagt borde de tåla mer påfrestning.
Diomedea exulans
2018-01-12, 18:46
Mitt nya träningsmotto ska bli "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga vader.".
Jag funderar på att försöka skaffa stora vader enbart för att kunna titulera mig Lord Vader.
Luca Brasi
2018-01-12, 18:59
Så bra.
Förövrigt har du nog besvarat din egen frågeställning.
Då blir man lite nyfiken, har du märkt av någon tillväxt?
Blev ungefär 120-140 reps vader igår. Tar inte så värst lång tid. En kvart kanske. Kör väldigt kort setvila. Brukar räcka med en halv minut, ibland ner mot 10 sek.
På din fråga har jag självfallet inte märkt av någon tillväxt, men vader ska köttas av ren princip. Man tränar vaderna helt enkelt. Faktum är kanske snarare att jag tycker mig ha fått bättre separationer på vaderna än vad jag hade tidigare, men sett till omkretsen är det i stort sett oförändrat efter ett par år. Behöver nog gå upp ett tjugotal kilo för att vaderna ska växa nämnvärt.
Jag brukar köra högreps med tunga vikter med galen TuT bara för att visa för alla andra hur meninglös vadträning och i förlängningen hela vår existens är.
Helt riktigt! Överdriven vadträning är ett ypperligt sätt att uppmärksamma alltets meningslöshet på.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.