Visa fullständig version : Kvinnor 4 gånger mer känsliga för ekonomisk status när avgöra fysisk attraktivitet
Abstract
Parental investment hypotheses regarding mate selection suggest that human males should seek partners featured by youth and high fertility. However, females should be more sensitive to resources that can be invested on themselves and their offspring. Previous studies indicate that economic status is indeed important in male attractiveness. However, no previous study has quantified and compared the impact of equivalent resources on male and female attractiveness. Annual salary is a direct way to evaluate economic status. Here, we combined images of male and female body shape with information on annual salary to elucidate the influence of economic status on the attractiveness ratings by opposite sex raters in American, Chinese and European populations. We found that ratings of attractiveness were around 4 times more sensitive to salary for females rating males, compared to males rating females. These results indicate that higher economic status can offset lower physical attractiveness in men much more easily than in women. Neither raters' BMI nor age influenced this effect for females rating male attractiveness. This difference explains many features of human mating behavior and may pose a barrier for male engagement in low-consumption lifestyles.
http://www.ehbonline.org/article/S1090-5138(17)30315-X/fulltext
Vilken överraskning!
Järvskan
2017-12-30, 12:58
Blir att läsa igenom Bitcoin-tråden nu då...
Diomedea exulans
2017-12-30, 13:15
Det är SSRI:s fel.
trädgårdsmöbel
2017-12-30, 13:21
Jag kan ju gissa att golddigger-kinesiskor mfl. driver upp den siffran lite väl högt. Så lugna er lite, ni vill förhoppningsvis inte ha den typen av brudar ändå.
Vi har en extra out alltså? Som man, snygg eller rik. Som kvinna endast snygg.
Gött!
Diomedea exulans
2017-12-30, 14:35
Vi har en extra out alltså? Som man, snygg eller rik. Som kvinna endast snygg.
Gött!
Struntprat, som man räcker det inte att vara snygg. MVH/en snygg.
Bubblan84
2017-12-30, 15:02
Struntprat, som man räcker det inte att vara snygg. MVH/en snygg.
Nej, men det räcker i regel för att skapa en massa intresse. Sen måste man veta hur man håller det vid liv :) /Snygg, smart och fattig :D
Ful och fattig :(
Själv är man ful, fattig och därtill kort.
BelowAverage
2017-12-30, 15:20
Själv är man ful, fattig och därtill kort.
Yes och hans sköldmö kanske vill adoptera dig. En manlet är väl snäppet större än en dvärg men samtidigt ett mer mångsidigt sällskapsdjur.
Yes och hans sköldmö kanske vill adoptera dig. En manlet är väl snäppet större än en dvärg men samtidigt ett mer mångsidigt sällskapsdjur.
Så länge jag blir matad tre gånger om dagen och får tillgång till motion i någon form låter det inte som ett allt för dystert öde. Närmare form av relation än så kommer man nog inte.
Så länge jag blir matad tre gånger om dagen och får tillgång till motion i någon form låter det inte som ett allt för dystert öde. Närmare form av relation än så kommer man nog inte.
Inga problem, det fixar vi! Utgår ifrån att du kan lite schyssta dvärgtrix?
BelowAverage
2017-12-30, 15:38
Be honom hämta något från översta hyllan, det slår aldrig fel.
Jag kan hoppa högt och är flamsäker.
Baskagge
2017-12-30, 17:16
Hur ska feministerna i sann jämställdhetsanda justera för detta? Kommer man lagstifta om att kvinnor inte får söka partner efter ekonomisk status? Partnerskapet ska ske på lika villkor!!!
Hur ska feministerna i sann jämställdhetsanda justera för detta? Kommer man lagstifta om att kvinnor inte får söka partner efter ekonomisk status? Partnerskapet ska ske på lika villkor!!!
Fast feminism och jämställdhet är ju inte samma sak, så det är lugnt :p
Jag kan hoppa högt och är flamsäker.
Tål du att skjutas ur en kanon? Isåfall har jag en idé!
The_RobRoy
2017-12-30, 19:01
Någon som har fulla artikeln, vill se nerbrutet på region, Asien lär vara x10 ungefär.
Tål du att skjutas ur en kanon? Isåfall har jag en idé!
Inte bara det, jag har cirkusblod i släkten!
Inte bara det, jag har cirkusblod i släkten!
Underbart!
Mina damer och herrar, möt Bob! Världens första levande anti-missilförsvar!
Underbart!
Försvaret kan ha användning för honom, om han är väl tränad.
MaxTheMarketer
2017-12-30, 19:29
http://www.ehbonline.org/article/S1090-5138(17)30315-X/fulltext
Vilken överraskning!
Vad ska du göra åt saken? Ska du arbeta oftare och hårdare med att skapa ett ekonomiskt liv som du är nöjd med och som ger dig större val av partners eller ska du investera i en ytterligare sexdocka? ;)
https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-3e1810e495dd6e8026328fcf30e556f2-c
Pengar är överskattade. Schack>Golf.
Vi bor dessutom i Svearike.
Kapitalism är vidrigt.
Stark överkropp och bra ekonomi så bör man ligga bra till alltså! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=233895
Finns det några fler studier som visar på fler faktorer som påverkar kvinnlig attraktion? Jag tror att det skulle gå att hitta någon slags bad-boy faktor.
Ignatius72
2017-12-30, 20:56
Pengar är överskattade. Schack>Golf.
Vi bor dessutom i Svearike.
Kapitalism är vidrigt.
Brudarna verkar inte hålla med dig.
Underbart!
:d
Schack>Golf.
:thumbup:
Stark överkropp och bra ekonomi så bör man ligga bra till alltså! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=233895
Finns det några fler studier som visar på fler faktorer som påverkar kvinnlig attraktion? Jag tror att det skulle gå att hitta någon slags bad-boy faktor.
Man kan nog härleda en del med sunt förnuft. Tror ett gott självförtroende lär vara oerhört attraktivt exempelvis.
Sjung vackert i skorrande strängar, sjung vackert om kärlek ändå.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.