Logga in

Visa fullständig version : FrankNewtons frågor om livet

Sidor : 1 [2]

FrankNewton
2017-12-26, 21:48
Varför har folk i 25-50 års åldern en besatthet av att ses som fullt vuxna människor?

Vi satt i en grupp människor mellan 25-35 års åldern, alla hade en extrem besatthet med att andra ska se dem som vuxna... Det handlar om det mesta som anses vuxet... Dricka kaffe, dricka minimalt med alkohol, karriär, barn osv... Tycker det blev extremt tydligt hur alla utom jag hade ett behov av att ses som vuxna... Detta var en grupp på 10 personer ungefär i 25-35 års åldern.

Helt sjukt, varför kan vi inte bara vara oss själva istället för att låtsas som att vi är något?

Okej, jag dricker kaffe, men varför gå runt och skylta med det? Har människor oavsett ålder en så låg självkänsla?

Ska vi inte vara stolta över att vara unga i sinnet? Galet.

Bob90
2017-12-26, 21:55
Varför har folk i 25-50 års åldern en besatthet av att ses som fullt vuxna människor?

Vi satt i en grupp människor mellan 25-35 års åldern, alla hade en extrem besatthet med att andra ska se dem som vuxna... Det handlar om det mesta som anses vuxet... Dricka kaffe, dricka minimalt med alkohol, karriär, barn osv... Tycker det blev extremt tydligt hur alla utom jag hade ett behov av att ses som vuxna... Detta var en grupp på 10 personer ungefär i 25-35 års åldern.

Helt sjukt, varför kan vi inte bara vara oss själva istället för att låtsas som att vi är något?

Okej, jag dricker kaffe, men varför gå runt och skylta med det? Har människor oavsett ålder en så låg självkänsla?

Låter som ett ganska märkligt påstående. Den absoluta majoriteten av 25-50årsåldern dricker kaffe. Troligtvis har en klar majoritet av alla 35-50 år även barn och en del av övriga och föräldrarna har troligtvis även satsad på att "göra karriär".

Exakt vad menar du med att vara "ung i sinnet"?

Angel
2017-12-26, 21:56
Det är en del av identitetsutvecklingen i den åldersfasen. Man har varit ung i 20år, nu vill man vara vuxen och hitta sin nya identitet i det livet.

trädgårdsmöbel
2017-12-26, 21:58

Såndär är man just i 25-35årsåldern, det går över sedan och man slår över åt andra hållet, och tävlar i vem som är mest omogen. Jag vet inte vad som är mest tragiskt, men det är roligare att tävla i omogenhet än mogenhet.

FrankNewton
2017-12-26, 22:03
Såndär är man just i 25-35årsåldern, det går över sedan och man slår över åt andra hållet, och tävlar i vem som är mest omogen. Jag vet inte vad som är mest tragiskt, men det är roligare att tävla i omogenhet än mogenhet.
När börjar man tävla om vem som kan vara mest omogen?

xan
2017-12-26, 22:06
Låter som ett ganska märkligt påstående. Den absoluta majoriteten av 25-50årsåldern dricker kaffe.

Och övriga låtsas tycka om det för att framstå som vuxna. :D

Bob90
2017-12-26, 22:12
Och övriga låtsas tycka om det för att framstå som vuxna. :D

Äsch, vad är det för fel på te :p
Earl grey framför rävgift/lut alla dagar i veckan.

baktung
2017-12-26, 22:23
Jag dricker inte kaffe och jag har aldrig undanhållit det eller tvingat i mig koppar för att tjäna vuxenpoäng.

Det är väl omoget om något att göra något man tror förväntas av en för att kunna bli betraktad som vuxen. Kolla bara alla stackars barn som flyttar hemifrån så fort de fyller 18 i övertygelsen om att det är ett måste för att kunna vara vuxen. Om man nån gång hör en person använda uttrycket "stå på egna ben" kan man däremot vara tämligen säker på att man träffat en idiot.

ApexProcyon
2017-12-26, 22:27
Beror väldigt mycket på vad det är. Är man t ex närvarande för familj och vänner förväntar man sig ju samma tillbaka. Sedan finns det andra saker man kanske gör av "ren generositet" - skänka pengar till fattiga, hålla upp dörren för en okänd person osv. Men när man gör sådant får man ju en kick och känner sig som en bättre medmänniska, så det finns allt lite egoism inblandat där också.

Det sades bra redan för 2000 år sedan.

Matteus 6:2 - 4
Därför, när du giver en allmosa, så låt icke stöta i basun för dig, såsom skrymtarna göra i synagogorna och på gatorna, för att de skola bliva prisade av människorna. Sannerligen säger jag eder: De hava fått ut sin lön. Nej, när du giver en allmosa, låt då din vänstra hand icke få veta vad den högra gör, så att din allmosa gives i det fördolda. Då skall din Fader, som ser i det fördolda, vedergälla dig.

Folk som utför goda handlingar för att höja sin egen självbild och status (t.ex. rosa bandet) är bara en annan form av egoister.

trädgårdsmöbel
2017-12-26, 22:46
När börjar man tävla om vem som kan vara mest omogen?

Vid c:a 35 tror jag. Det är som du säger tidigare, att man känner att man behöver spela vuxen. Sen slår det över, och man känner att man är alldeles för vuxen, och inte vill vara det och så försöker man överkompensera åt andra hållet istället.

Som mest mogen och stabil är man nog de få åren mellan 22-25 egentligen :D Man har lämnat tonåren med viss marginal, men man har inget att krisa för.

FrankNewton
2017-12-27, 14:07
När en person i släkten har skaffat barn, varför känner föräldrarna till dottern/sonen som har skaffat barn att någon annan måste skaffa barn också?

Det är som att de tvingar oss andra skaffa barn, de skäms inte heller för vad de egentligen känner.

Det är ju egentligen ytterst få människor som aldrig vill skaffa barn, så varför stressa i onödan? Vi är fullt medvetna om vår egen ålder och vår kapacitet till att attrahera det andra könet.

Bob90
2017-12-27, 14:10
När en person i släkten har skaffat barn, varför känner föräldrarna till dottern/sonen som har skaffat barn att någon annan måste skaffa barn också?

Det är som att de tvingar oss andra skaffa barn, de skäms inte heller för vad de egentligen känner.

Det är ju egentligen ytterst få människor som aldrig vill skaffa barn, så varför stressa i onödan? Vi är fullt medvetna om vår egen ålder och vår kapacitet till att attrahera det andra könet.

Det är väl som all annan form av "passion". Någon som styrketränar vill att andra ska börja träna också, klättrare vill gärna dra med andra till klättring, veganer vill gärna att andra ska börja äta vegetariskt osv. Man tycker att det är fantastiskt och vill att andra också ska hitta det, både för deras skull (alla gillar väl barn/klättring/styrketräning eftersom jag gör det??) och för sin egen så man kan umgås med sina vänner med ett gemensamt intresse?

Det blir så att man lär som man lever kanske?

FrankNewton
2017-12-28, 14:01
Varför kollar folk på lyxfällan? Jag gick in på Youtube och hittade lyxfyllan trots jag aldrig har klickat på ett sådant klipp tidigare... Sedan sökte jag ännu mer på lyxfällan och då ser man kommentarerna om hur låg självkänsla alla har som kollar på lyxfällan... Varenda kommentar skriker låg självkänsla.

Folk som kollar på lyxfällan, är det sådana lata personer som drömmer om ett sådant liv med mycket pengar men som aldrig kommer få det? Med hög sannolikhet har de själva ekonomiska problem?

FrankNewton
2017-12-28, 14:14
Nu funderar jag... Kanske är samma anledning folk kollar på biggest loser eller liknande? För att de ska känna sig bättre som människor?

Inser de inte sitt eget problem med den låga självkänslan? Varför gör de inget åt det?

FrankNewton
2017-12-28, 14:23
Sveriges värsta bilförare, ja....... You name it.

xan
2017-12-28, 14:37
Nu funderar jag... Kanske är samma anledning folk kollar på biggest loser eller liknande? För att de ska känna sig bättre som människor?

Inser de inte sitt eget problem med den låga självkänslan? Varför gör de inget åt det?

Det kan vara en del av det ja, men mest av allt älskar folk dramatiska comebacks.

Stuffer
2017-12-28, 14:46
Förnedrings-tv kallas det. Behöver inte alls betyda att personen som tittar själv har dålig ekonomi. Bara att det är en person som gillar sig att gotta sig i andras misslyckanden och oförmåga. Lyxfällan, Sveriges värsta bilförare och arga snickaren är typiska sådana exempel där man sitter och skrattar åt andras misslyckanden och klantigheter.
Biggest looser tycker jag är lite annorlunda för där handlar ju programmet i större omfattning om att personer tar tag i livet, jobbar hårt och kan inspirera tittare att göra samma sak.

Mental
2017-12-28, 14:53
Förnedrings-tv kallas det. Behöver inte alls betyda att personen som tittar själv har dålig ekonomi. Bara att det är en person som gillar sig att gotta sig i andras misslyckanden och oförmåga. Lyxfällan, Sveriges värsta bilförare och arga snickaren är typiska sådana exempel där man sitter och skrattar åt andras misslyckanden och klantigheter.
Biggest looser tycker jag är lite annorlunda för där handlar ju programmet i större omfattning om att personer tar tag i livet, jobbar hårt och kan inspirera tittare att göra samma sak.

Men, det är väl samma sak i lyxfällan, det handlar om att det ordnar sig tillslut, personen tar sig i kragen, inser det förnuftiga, börjar leva på budget etc?
Det är ju alltid samma lösning. Sälj onödig skit, lös dyra kortsiktiga krediter, skaffa ett hopbakslån, och sedan lev minimalt medans skulden betas av.

xan
2017-12-28, 14:57
Men, det är väl samma sak i lyxfällan, det handlar om att det ordnar sig tillslut, personen tar sig i kragen, inser det förnuftiga, börjar leva på budget etc?
Det är ju alltid samma lösning. Sälj onödig skit, lös dyra kortsiktiga krediter, skaffa ett hopbakslån, och sedan lev minimalt medans skulden betas av.

Först:

"LOL titta vilken misslyckad fjant, jag är så mycket bättre än så."

Sen:

"Wow vad inspirerande, han tog sig från botten till toppen. Samma typ av viljestyrka kan jag använda för att förbättra mitt liv! *zappar till Family Guy och hämtar en till öl*"

Stuffer
2017-12-28, 14:59

Förvisso men fokus i programmen är ju annorlunda.
I biggest looser är det ju en hel säsong där 90% handlar om kämparglöd och 10% snyft.

I lyxfällan handlar det till 90% om utskällning, snyft och förnedring 5% nyttiga insikter och vändningar och sen 5% återblick och klapp på axeln. Sen upprepas exakt samma story varje vecka

Bärsärk
2017-12-28, 15:30

Jag gillar att se det lite som en modern sorts cirkus, folk har alltid funnit det underhållande med andras elände. Går ju tillbaka till antika rom när man kollade på gladiatorspelen där folk med typ pinnar fick slåss mot tigrar.

FrankNewton
2017-12-28, 17:11
Jag gillar att se det lite som en modern sorts cirkus, folk har alltid funnit det underhållande med andras elände. Går ju tillbaka till antika rom när man kollade på gladiatorspelen där folk med typ pinnar fick slåss mot tigrar.
Psykopater tycker säkert det är spännande/underhållande/njuter av det.

Men vanliga människor, hur kan de gilla att se detta? Är de verkligen så onda att de vill se andra i kraftig övervikt, vara skuldsatta och inte kan köra bil?

FrankNewton
2017-12-30, 14:16
Varför spanar pensionerade personer på grannarna? Nästan varje gång jag kommer hem så är det någon pensionär som spanar... Har de inga intressen och väntar på döden?

FrankNewton
2017-12-30, 18:46
Kan bostadsrättsföreningen tvinga mig att lägga ett "vattenlarm" eller liknande under diskbänken? Finns det någon lag som säger att jag måste göra det annars blir jag vräkt ifall det blir en vattenskada eller liknande i framtiden?

MaxTheMarketer
2017-12-30, 19:31
I denna tråd kommer jag skriva alla mina frågor jag har om livet och då förväntar jag att ni ska svara i tråden så jag slipper skapa 69 trådar.

Börjat tänka mycket på egoismen i Sverige... Om jag ger något av värde till en okänd person, hur många personer måste det gå innan jag hittar en person som kommer ge mig något tillbaka som tack?

Trådskapare: FrankNewton
Trådnamn: FrankNewtons frågor om livet

R0B
2017-12-30, 19:47
Kan bostadsrättsföreningen tvinga mig att lägga ett "vattenlarm" eller liknande under diskbänken? Finns det någon lag som säger att jag måste göra det annars blir jag vräkt ifall det blir en vattenskada eller liknande i framtiden?

Om du på grund av slarv eller oaktsamhet förorsakar skador såsom vattenskada på fastigheten så kommer du kunna bli straffad ja.

Att inte stoppa in en plastbit under diskmaskinen speciellt efter påpekande från bostadsrättsföreningen så lär du åka på en rejäl nit i ev tvist angående vattenskada.

Mental
2017-12-30, 19:50

Nej. Men du får så klart bekosta renoveringen

FrankNewton
2017-12-30, 20:54
Aa, kollade upp vad som står i lagen... Jag kommer minst få betala vattenskadan.

Har vattenlarmet nu under diskbänken.

FrankNewton
2017-12-30, 20:56
Trådskapare: FrankNewton
Trådnamn: FrankNewtons frågor om livet
Efter många klagomål specifikt mot mig.

FrankNewton
2017-12-31, 18:45
Vilka årstider av dessa mår du bäst och sämst?

Vår, sommar, höst, vinter?

Rangordna från bäst till sämst.

Magnus N
2017-12-31, 18:49
sommar
vår
höst
vinter

Sett ur en skånings perspektiv, vintrarna här suger

svenbanan
2017-12-31, 19:03
Tidig höst (Typ September och Oktober)
Sommar
Vår
Vinter
Senhöst (Då alla löv fallit och det bara är regnigt och slaskigt och blåsigt, kallt och mörkt)

chadd
2017-12-31, 20:17
Vilka årstider av dessa mår du bäst och sämst?

Vår, sommar, höst, vinter?

Rangordna från bäst till sämst.

Vinter : två månader Thailand
Sommar : ok med värme och ljus.
Vår : det blir ljusare
Höst : på väg in i mörket och kylan

King Grub
2017-12-31, 21:25
Höst, vår, vinter (hade det varit min barndoms vintrar med minusgrader och vit snö så hade vinter passerat vår, men inte dagens slaskvintrar), sommar.

xan
2017-12-31, 23:25
Vår, höst, vinter, sommar.

När jag var yngre tyckte jag om sommar mest, men nu svettas jag mer så jag föredrar kyla så man kan klä sig varm i stället.

FrankNewton
2018-01-02, 04:26
Är det egentligen så nyttigt att reflektera över livet? Det man egentligen gör med livet är ju bara: Skaffa barn, partner, resor, en ok bostad, arbete och ha kul i några timmar varje vardag (Till exempel spela dataspel eller annan avkoppling).

Tycker inte det är så bra att reflektera över livet varje vecka... Livet är ju ändå ganska förutsägbart oavsett om man blir en kändis/rik eller inte.

Slartibartfast
2018-01-02, 14:22
Folk som inte skaffar barn är själviska. :D

Om man vill ha ett barn och inte adopterar är man självisk :)

Att skaffa barn är dessutom åtta gånger sämre för klimatet än alla top tio dåliga saker sammanlagt.

https://www.theguardian.com/environment/2017/jul/12/want-to-fight-climate-change-have-fewer-children

Bailah
2018-01-02, 15:03
Finns inget mer jag älskar än att vara en pappa. Det är byfar det bästa som hänt mig. Är jag egoistisk? I dunno, kanske. Värt det dock.

ApexProcyon
2018-01-02, 15:07

Att skaffa barn är dessutom åtta gånger sämre för klimatet än alla top tio dåliga saker sammanlagt.

https://www.theguardian.com/environment/2017/jul/12/want-to-fight-climate-change-have-fewer-children

Att adoptera borde vara mer själviskt oavsett intentioner då det oftast möjliggör att den grupp människor som sätter flest barn till världen kan sätta fler barn till världen utan att behöva ta ansvar för dessa.

Fertility rate:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2e/Countriesbyfertilityrate.svg/863px-Countriesbyfertilityrate.svg.png

xan
2018-01-02, 15:10
Att adoptera borde vara mer själviskt oavsett intentioner då det oftast möjliggör att den grupp människor som sätter flest barn till världen kan sätta fler barn till världen utan att behöva ta ansvar för dessa.

Fertility rate:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2e/Countriesbyfertilityrate.svg/863px-Countriesbyfertilityrate.svg.png

Så om i-länder slutar adoptera barn så kommer t ex fattiga människor i Afrika sluta med det överdrivna födandet? Det är ju en säkerhet för dem att ha stora familjer.

Aryt
2018-01-02, 15:16

Eller så är man man :)
:(

wintersnowdrift
2018-01-02, 15:18

Fertility rate:

Länderna med högst fertility rate är ovanliga som adoptionsländer. I Sverige såg det 2013 ut som följer:

Födelseland Totalt Flickor Pojkar Ålder Medelålder

Samtliga 1132 538 594 14,4
Sverige 586 315 271 22,0
Utrikes födda 546 223 323 6,2
Kina 63 19 44 3,4
Indien 48 28 20 1,9
Thailand 36 15 21 11,8
Ryssland 35 11 24 5,4
Taiwan 30 12 18 1,7
Kenya 27 5 22 4,5
Sydkorea 25 2 23 1,5
Colombia 24 8 16 4,2
Sydafrika 24 12 12 1,6
Etiopien 19 10 9 4,9
Polen 19 11 8 9,4

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Internationella-adoptioner-minskar/

Möjligheten att adoptera bort barn är högst troligt en ytterst försumbar anledning till de höga födelsetalen i Centralafrika.

Bob90
2018-01-02, 15:23
Möjligheten att adoptera bort barn är högst troligt en ytterst försumbar anledning till de höga födelsetalen i Centralafrika.

Ja precis, det torde snarare röra sig om att skyddat sex förmodligen inte är så vanligt, möjligen finns det även en del kulturella skillnader också.

Slartibartfast
2018-01-02, 16:23
Finns inget mer jag älskar än att vara en pappa. Det är byfar det bästa som hänt mig.

Det tror jag säkert :thumbup:

Jag råkade bara läsa artikeln och svarade Shqypnias ironiska kommentar med en lika ironisk kommentar. :) jag tycker mest det är märkligt att folk fortfarnade ifrågasätter folks beslut om att skaffa/inte skaffa barn.

Agitator
2018-01-02, 17:12
Klassisk webcomic <3

The oat meal
http://s3.amazonaws.com/theoatmeal-img/comics/kids/kids_vertical.png

Bob90
2018-01-02, 17:22
Haha älskar Oatmeal :D

Vad gäller frågan för/mot barn så är väl ingendera sidas argument konstiga eller felaktiga. Det är klart att man "vinner" mycket på att skaffa barn och det är klart man vinner mycket på att inte göra det.

Agitator
2018-01-02, 17:28
Tror inte på att skaffa barn förrens man har en stabil situation och vet vem man har som livspartner och sånt tar många år att komma underfund med samt en del erfarenhet av livets gång.

Självklart kan man ju skaffa barn och skita i hur det går med förhållandet också. Men sådant är lite egoistiskt. Men det är heller aldrig perfekt tillfälle ifall man inte tillhör den lilla skara som har allt perfekt i livet för sig på alla områden.

shadowfire
2018-01-02, 17:44

Tyvärr nästan omöjligt som ensamstående man. Jag lade ner den tanken i år och bestämde mig för att vara barnlös resten av livet och istället äventyra rätt in i kaklet tills den dag jag är kaputt. Chansen att som ensamstående man få adoptera ett barn så otroligt låg att jag gav upp. Insåg att jag bara skulle starta en blogg och vara bitter. Som ensamstående kvinna hade det absolut varit gångbart.

Lipservice
2018-01-02, 18:29
Man kan dra hundratals för och nackdelar med barn. Men i slut ändan kan vi som har barn omöjligt beskriva känslan av att vara en förälder med gudomligt vackra avkommor.

Wain
2018-01-02, 18:32
Tyvärr nästan omöjligt som ensamstående man. Jag lade ner den tanken i år och bestämde mig för att vara barnlös resten av livet och istället äventyra rätt in i kaklet tills den dag jag är kaputt. Chansen att som ensamstående man få adoptera ett barn så otroligt låg att jag gav upp. Insåg att jag bara skulle starta en blogg och vara bitter. Som ensamstående kvinna hade det absolut varit gångbart.

Kan du inte köpa tjänst av en surrogatmoder?

xan
2018-01-02, 18:47
Det är väldigt synd att kvinnors förmåga att kunna skaffa barn blir sämre med åldern, annars hade jag lätt skaffat barn när jag var 40 (nej vill inte ha någon som är 10 år yngre). Då är man nog rätt trött på att utforska världen, man har skaffat utbildning + jobb och vill slå sig ned.

shadowfire
2018-01-02, 19:03
Kan du inte köpa tjänst av en surrogatmoder?

Förbjudet i vårt land ju, så då måste man köra utomlands och pussla ihop det. I feminismens kamp så är "stå upp för svenska solomän" inte det högst prioriterade ämnet på agendan. Om ens ett ämne på agendan alls.

xan
2018-01-02, 19:07

Varför ska du vara ensamstående?

shadowfire
2018-01-02, 19:08
Varför ska du vara ensamstående?

Har precis gått in på en norsk datingsite, så nu finns det hopp igen!

Wain
2018-01-02, 19:09
Förbjudet i vårt land ju, så då måste man köra utomlands och pussla ihop det. I feminismens kamp så är "stå upp för svenska solomän" inte det högst prioriterade ämnet på agendan. Om ens ett ämne på agendan alls.

Sverige är ett litet land.

Leeee
2018-01-02, 19:10

Byt "tjänst" ! Befrukta ett lesbiskt par, ena barnet för dom uppfostra, det andra får du, i bästa fall blir ni vänner för livet och syskonen får ha kontakt

Leeee
2018-01-02, 19:11
Sverige är ett litet land.

Man måste gå igenom adoptionsproccesen och adoptera sitt egna biologiska barn om man använder sig av surrogat utomlands och ska bo i sverige

Wain
2018-01-02, 19:21
Man måste gå igenom adoptionsproccesen och adoptera sitt egna biologiska barn om man använder sig av surrogat utomlands och ska bo i sverige

Bo i Sverige? Nej tack, inte om det kan undvikas.

Lipservice
2018-01-02, 19:36
Det är väldigt synd att kvinnors förmåga att kunna skaffa barn blir sämre med åldern, annars hade jag lätt skaffat barn när jag var 40 (nej vill inte ha någon som är 10 år yngre). Då är man nog rätt trött på att utforska världen, man har skaffat utbildning + jobb och vill slå sig ned.

Man ju göra tvärtom också. Skaffa barn tidigt och utforska världen i efterhand :em:

Säkert för sent för dig ändå :d

Leeee
2018-01-02, 19:38
Bo i Sverige? Nej tack, inte om det kan undvikas.

Av ren nyfikenhet (går nämnligem själv i tankarna att lämna landet) var anser du går att bosätta sig utan att behöva ändra för mycket på kultur och tradition

Lipservice
2018-01-02, 19:46
Av ren nyfikenhet (går nämnligem själv i tankarna att lämna landet) var anser du går att bosätta sig utan att behöva ändra för mycket på kultur och tradition

Om du kollar så har han Helsingfors som ort, så jag tror att du får Finland som svar tillbaka. Vi är lite Off topic nu, ber om ursäkt.

Wain
2018-01-02, 19:48

Svår fråga. Har bott runt 8 år i Finland nu och det är bättre än Sverige (språket dock ett stort minus). För mig beror det dock i dagsläget mest på jobb. För rätt jobb skulle jag tom kunna flytta (tillfälligt?) tillbaka till Sverige.

Bandid0
2018-01-02, 20:10
Varför skaffar folk barn? Alltså jag ställer mig denna fråga väldigt ofta har jag noterat...

Är det för att inte bli ensamma när de blir äldre och föräldrarna har dött av ålderdom?

Partnern som man skaffar barn med kommer med mycket hög sannolikhet att lämna dig före pensionen, då blir det svårt att hitta någon ny.

Måste vara riktigt jobbigt ibland att känna ett så stort ansvar och alla begränsningar som det innebär... Bara arbeta, 1-2 veckor semester utomlands per år och vara med familjen i 20-25 år, ungefär vid den tidpunkten så flyttar samtliga barn till sin egen bostad.

Vad tror ni är största anledningarna till att folk skaffar barn?

Har kollat in dina trådstartar och du har en hel del märkliga frågeställningar. Jag får intrycket att du är ung och osäker (vilket är helt normalt). Det ser ut som att du grubblar över mycket och är orolig över många saker. Jag tycker att du ska sluta grubbla så mycket över vad andra tycker och i stället fundera mer på vad du själv tycker är roligt samt fokusera på positiva saker hos dig själv som gör att du ökar ditt självförtroende. Om du gör det du tycker är roligt i livet utan att bry dig om vad andra tycker så kommer mycket att ordna upp sig automatiskt.

Bandid0
2018-01-02, 20:17
Är tjejer & sex det bästa i livet? Känns som det, dataspel, resor och riktigt bra filmer är det bästa i livet.

Jobb är ju bara till för att kunna tjäna pengar, finns inget roligt i det långsiktigt.

Men innerst inne känns det som att relationer till tjejer och sex är viktigast, kommer alltid finnas bitterkukar som påstår att det inte stämmer, de lever i en lögn.

Vad tycker ni? Detta är en stor orsak varför jag känner att jag vill flytta från min lilla stad där man knappt kan ragga, övertygad om att jag blir lyckligare i en större stad.

Japp. Sex är bland det bästa i livet. Finns mycket annat som är "viktigare", men var jag än är och vad jag gör så vill jag ju få in lite snusk med något kjoltyg innan dagen är slut.

Om du inte får tjejer i en liten stad så får du det inte i en stor heller. Lär dig träffa tjejer där du bor först. Flyttar du för att bli kvitt tjejproblem så kommer du bara bli besviken.

Får du inga brudar i byn vetefan om en storstad kommer bli bättre ;)

Precis.

Bandid0
2018-01-02, 20:22
Jag tycker om mitt jobb men skulle möjligtvis vilka jobba något mindre. Skulle jag sluta helt skulle jag sakna min arbetsplats och mina kollegor.

Bandid0
2018-01-02, 20:24
Vilket bilmärke har högst status för tjejer tror ni?

Alla vill ju åka i min epa-traktor
för där blir det hålligång
alla vill ju åka i min epa-traktor
för min k*k den är så lång

Bandid0
2018-01-02, 20:27
Alltså det verkar som att TS vill uppnå något slags stadium där alla brudar bara kastar sig efter honom utan att han behöver göra något speciellt... Det kommer helt enkelt inte att ske. Enda sättet är typ att vara rockstjärna, ja då får man ligga precis hur mycket som helst, så lägg ner gymmet och börja ta guitarrlektioner.
Alternativt så tar du pengarna du tänkte lägga på en dyr bil och köp en jävla massa kokain istället, då kommer du få *****, garanterat.

Alla som dealar får ligga mycket. Så är det.

Benny Carlsson
2018-01-02, 20:35
Allt vi blir glada av, blir vi lyckliga av för att de frisätter dopamin/serotonin eller endorfiner i hjärnan. Sex, god mat, att vinna något, o s v, ger oss indirekt lycka genom att påverka ovannämnda substanser. Hade inte dopamin frisatts vid orgasm eller oxytocin vid beröring, så hade vi inte uppskattat det.

Per definition är alltså den största glädjeni livet en intravenös administrering av potenta alkaloider som antingen fäster direkt vid receptorerna, eller gör så att mer frisätts, eller inte återupptas o s v. E

Däremot är inte lycka i sig det primära målet för människan, för då hade vi varit narkomaner allihop. Vårt konsekvenstänk och förmåga att tänka på framtid är hos de allra flesta starkare än de djuriska drifterna, och människor sliter gärna på jobbet fem dagar i veckan, året runt, stressar och sover för lite. Det övergripande målet verkar vara att säkra en framtid för sig själv och sina barn.

Benny Carlsson
2018-01-02, 20:39
Alla som dealar får ligga mycket. Så är det.

Jag anar en viss ironi, men det är faktiskt helt korrekt. Mina omfattande empiriska studier i området visar att kriminella typer får ligga betydligt mer än en Svensson. Och med "kriminell" menar jag varken skattefuskare eller snattare, utan de män som har en god våldskapacitet och maskulint självförtroende.

Fenomenet kan absolut inte förklaras genom att det är pengarna som attraherar, för de allra flesta livsstilskriminella har mindre pengar än en Svensson.

xan
2018-01-03, 08:57
Jag anar en viss ironi, men det är faktiskt helt korrekt. Mina omfattande empiriska studier i området visar att kriminella typer får ligga betydligt mer än en Svensson. Och med "kriminell" menar jag varken skattefuskare eller snattare, utan de män som har en god våldskapacitet och maskulint självförtroende.

Fenomenet kan absolut inte förklaras genom att det är pengarna som attraherar, för de allra flesta livsstilskriminella har mindre pengar än en Svensson.

Det är dock med en väldigt specifik grupp av kvinnor som resten inte vill veta av..

FrankNewton
2018-01-03, 17:35
Vad gör ni på helgerna? Förutom fest och hitta tillfällen till att få kn*lla.

Bandid0
2018-01-03, 18:48
Beundrar min dyra sportbil.

Diomedea exulans
2018-01-03, 18:49

Åker till mina föräldrar och gör saker på deras gård.

micke81
2018-01-03, 18:51

Försöker freda mig från vackra människor som kastar sig själva över mig överallt där jag vistas.

Alexton
2018-01-03, 19:47

Testar vin och mat.
Besöker utställningar och intressanta happenings.
Drar till klubbar endast för att höra bra musik och dansa loss.

Finns mycket att uppleva och göra som inte involverar att ragga / dricka. Ligga får man ju allafall :d

FrankNewton
2018-01-03, 22:31
Det finns ju inte så mycket jurister i Sverige, 35.000 kanske? Varför lägger cheferna så höga krav på dem? Det sägs att de förväntas jobba 50h/vecka + en stor betygshets för att få de bästa jobben.

d1anny2
2018-01-04, 08:00
Det finns ju inte så mycket jurister i Sverige, 35.000 kanske? Varför lägger cheferna så höga krav på dem? Det sägs att de förväntas jobba 50h/vecka + en stor betygshets för att få de bästa jobben.Samma gäller revisorer förstår jag. Är kultur.

svenbanan
2018-01-04, 09:58
Det finns ju inte så mycket jurister i Sverige, 35.000 kanske? Varför lägger cheferna så höga krav på dem? Det sägs att de förväntas jobba 50h/vecka + en stor betygshets för att få de bästa jobben.

Jurister är bäst! Vem skulle annars göra det jobbet? Dessutom vore det inte bra om juristerna fick för mycket fritid. Eftersom de är supersnygga så skulle de då kunna sätta på andras flickvänner och fruar och göra dem gravida. I slutändan skulle det leda till ännu fler små bäbisjurister. Det skulle bli ohållbart!!!

Alexton
2018-01-04, 10:25
Samma gäller revisorer förstår jag. Är kultur.

Gissar att det är samma grej med att man måste bygga sig ett namn i början.
De flesta byråer som tar in nya går med förlust tills de fått erfarenhet och klientel. Det är troligtvis därför man vill ha en person med driv som kan dra alla de där extra timmarna för att lära sig.

grondahl
2018-01-04, 10:34
En jurist på en byrå är ju i princip en vanlig konsult som säljer timmar. Ju fler timmar de kan sälja, desto större intäkter till firman (och normalt sett har man ju bonussystem för att uppmuntra debitering som kickar in först efter att den anställde har dragit in sina kostnader och företagets mål på avkastning).

Dessutom drivs väl de större byråerna efter "up or out" -devisen, dvs vill du inte jobba massor för att avancera bör du hitta dig ett annat jobb.